تحقق امنیت پایدار، مستلزم جلب مشارکت و اعتماد مردم/ دادستان یاسوج
تحقق امنیت پایدار، مستلزم جلب مشارکت و اعتماد مردم/ دادستان یاسوج
دادستان مرکز استان با مهم برشمردن اقدامات بازدارنده، گفت: رویکرد اصلی دستگاه قضائی و پلیس، مبتنی بر پیشگیری از جرایم است.

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت

دادستان مرکز استان با مهم برشمردن اقدامات بازدارنده، گفت: رویکرد اصلی دستگاه قضائی و پلیس، مبتنی بر پیشگیری از جرایم است.

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت ، “مهرداد کرمی” در دیدار با معاون اجتماعی و تعدادی از مسئولان فرماندهی انتظامی استان ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات شبانه روزی کارکنان انتظامی به ویژه در شناسایی و دستگیری سارقان مسلح طلافروشی یاسوج، اظهار داشت: کشف مطلوب جرایم، نتیجه همکاری و تعامل هدفمند و مؤثر پلیس و دستگاه قضائی در استان است.

 

وی با تأکید بر نقش آموزش و آگاهی بخشی در کاهش جرایم، بیان کرد: بخشی از جرایم به دلیل ناآگاهی و جهل مجرم نسبت به قوانین و پیامدهای بزه ارتکابی اتفاق می افتد؛ بنابراین علم به قانون و دانستن مجازات یک جرم، مسلماً در کاهش وقوع جرم مؤثر است.

 

دادستان مرکز استان کهگيلويه و بويراحمد تصریح کرد: تحقق امنیت پایدار، مستلزم جلب مشارکت و اعتماد مردم است و این مهم نیاز به رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، رسیدگی به مشکلات و درخواست های مردم دارد.

 

کرمی بر تقویت امور فرهنگی و اجتماعی و از بین بردن زمینه های ارتکاب جرم و نهادینه کردن فرهنگ خودکنترلی تأکید و عنوان کرد: رویکرد اساسی دستگاه قضائی و پلیس، مبتنی بر پیشگیری از جرایم است.

 

در ادامه این دیدار سرهنگ “بیت اله محمدپور” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، از حمایت ها و همکاری های دستگاه قضائی از نیروی انتظامی در استان تقدیر کرد و گفت: پلیس برای موفقیت در مأموریت ها که در اصل برقراری نظم و امنیت جامعه است، نیازمند حمایت و همکاری دستگاه قضائی است.

 

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به آحاد مردم، اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزشی در مساجد و مدارس و ادارات، ارائه مشاوره رایگان به آسیب دیدگان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، پایش آسیب ها و معضلات اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی با هدف آموزش و پیشگیری، تعامل هدفمند با رسانه های جمعی و شناسایی پدیده ها و مسائل اجتماعی، از جمله اقدامات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کهگيلويه و بويراحمد، از مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی نیروی انتظامی یاد کرد و گفت: برای برقراری نظم و امنیت، به ظرفیت ها و توانایی ها و همکاری های مردمی نیاز داریم.