پیشاپیش جشن انقلاب جهموری اسلامی و همگام با پوست اندازی مدیریتی در سطح مدیران استانی که برای سرعت بخشیدن به روند توسعه استان وعملی کردن گفته مقام معظم رهبری که نیروهای جوان سکان دار مدیریتی شوند تغیيراتی در سطح مدیریتی کلان استان انجام گرفت که در این بین جوانی خوش رو و نخبه و با […]

پیشاپیش جشن انقلاب جهموری اسلامی و همگام با پوست اندازی مدیریتی در سطح مدیران استانی که برای سرعت بخشیدن به روند توسعه استان وعملی کردن گفته مقام معظم رهبری که نیروهای جوان سکان دار مدیریتی شوند تغیيراتی در سطح مدیریتی کلان استان انجام گرفت که در این بین جوانی خوش رو و نخبه و با تجربه کاری بالا درسطوح مختلف سکان دار مهمترین معاونت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شدند که در زیر به شرح مختصری از رزومه و سابقه ایشان می پردازیم .

رزومه:
جناب آقای دکتر خدابخش جنگلی
دارای مهندسی کشاورزی از دانشگاه شیراز
کارشناس ارشد کشاورزی از دانشگاه خرم آباد
دکترای کشاورزی از دانشگاه دولتی تبریز
بیست سال سابقه در منابع طبیعی وابخیزداری استان

جناب آقای دکتر جنگلی در طی این بیست سال مسئولیتهای متعددی در منابع طبیعی استان داشتند که به مهمترین آنها اشاره میکنم
مسئول اجرای طرح‌های بیولوژیکی کهگیلویه بزرگ که مقام اول کشوری را برای اداره کل منابع طبیعی استان به وسیله اجرای این طرح‌ها کسب نمودند.
مسئول طرحهای مشارکت مردمی و توانمند سازی روستاها و عشایر که مقام اول کشوری نیز دراین خصوص به استان تعلق گرفت
رئیس اداره طرح و برنامه که بعداز ده سال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در زمان مدیریت ایشان از رتبه ۳۸به رتبه ۴برتر در طرحهای شهید رجایی ارتقاع یافت و مقام برتر بعداز ده سال به اداره کل استان تعلق گرفت که این موفقیت افزایش بیست درصدی حقوق و مزایای پرسنل اداره کل مربوطه را به همراه داشت

حال تعجب و سوال ما از این است که وقتی یک نیروی جوان توانمند و نخبه علمی به چنین جایگاهی می‌رسد چطور مورد بی مهری و ناملایمات عده ای کوته فکر قرار میگیرد.
یک سوال از جناب آقای کریمی دارم که نقدی بر این انتخاب داشتند و از جناب آقای جاوید بخت یک چهره مظلوم ساختن در این جابجایی .بردار عزیز قطعا یک مدیر وقتی جایگاهی را کسب می‌کند به خوبی می‌داند که روزی خواهد رفت وآنچه از آن باقی می ماند عملکرد ایشان در طی آن دوران می باشد.
جهت اطلاع و یادآوری هم به شما وهم به آقای جاوید بخت که در طول این ایام با این همه بودجه میلیاردی درحوزه آبخیزداری استان ایشان چه جایگاهی در کشور برای استان کسب نمودند در طول این شانزده سال.
در طول مدیریت ایشان چه طرحی در حوزه دشت کلاچو ،دشت چرام ،دشت حومه غربی کهگیلویه اجرای شد.مگر این نبود که همه طرح ها وپروژهای آبخیزداری در شهرستان کهگیلویه مختص زادگاه ایشان بودند که دراین خصوص هم آقای جاوید بخت باید پاسخ گو باشند.

اما زمانی که جناب دکتر جنگلی کارشناس مسئول طرحهای فوق الذکر بودند نه تنها توانستند اداره کل استان را در تمام مراحل رتبه برتر کشوری نمایند بلکه با دیدگاه فرا منطقه ای و فرا جناحی این طرحها را در تمامی شهرستانهای کهگیلویه و به خصوص در حوزه ثلاث (لنده،قلعه رئیسی،سبزمیر،دلی کما ،کوه های سیاه و سفید،دلی مهره ،قیام،پاقلعه،دشمن زیاری،)با توجه به مزایای مالی که برای مجریان داشت به اجرا درآوردند و اگربخواهیم از همه مجریان با چشم بصیرت عرض یابی فرماییم رضایت کامل مجریان را ازایشان به همراه خواهد داشت

جناب اقای کریمی عزیز قطعا اکنون که شما از یک امپراطوری ۱۶ساله در معاونت آبخیزداری استان پرده گشودیت شاید ذهن مخاطبان به این سمت رفته باشد که چطور میشود که یک نفر شانزده سال در یک سمت باقی می ماند مگر یک مدیر برای پیاده کردن طرح ها و برنامه های خود چه مدت زمان نیاز دارد.
واقعا چه چیزی وچه دست‌های پشت پرده این حضوره شانزده ساله بوده درصورتی که ایشان در یک نظر سنجی در اداره مربوطه ضعیف ترین نمره ارزیابی را از پرسنل اداره کل دریافت نمودند.
ودرضمن قرار نیست که همیشه یک نفر در یک جایگاهی باقی بمانند آن هم به قیمت نابودی حقوق مردم یک استان .
واین را هم مردم بدانند قطعا جناب آقای دکتر جنگلی آنچنان از لحاظ علمی و کاری موفق بوده اند که مسئولین مربوطه اعم از استانی و کشوری را مجاب نمودند تا چنین جایگاهی را به ایشان محول نمایند وفکر کنم داشتن بیست سال سابقه درخشان کاری همراه باداشتن بالاترین درجات علمی و تخصصی
لازم و کافی می‌باشد تا یک شخص درچنین سمتی قرار گیرد .

ونیز شما از نماینده مردم کهگیلویه سخن گفتید و ایشان را به قومیت گرایی متهم کردیت!
جهت یادآوری به شما وشفاف کردن موضوع برای همه یک بار دیگر کارهای که جناب آقای هاشمی در طول این دوسالی که نماینده کهگیلویه بزرگ بودن و برای حوزه ای که جنابعالی در آن حضور دارید انجام داده اند را یادآور میشم .
بیشترین طرح ها و پروژه ها را در حوزه جنابعالی پیاده کردند از جمله گازرسانی به حوزه چاروسا که باتوجه به سخت بودن مسیر یک انقلاب برای مردم آن دیار محسوب میشود ،معدن نی
ترات دیشموک

،ترمیم و بهسازی جادهای ارتباطی مردم در آن حوزه ،احداث درمانگاه ،مدرسه،ورزشگاه،کلنگ زنی بیمارستان لنده،قرار دادن شهرستان لنده به عنوان دومین پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور،و بیشترین حضور نماینده نسبت به سایر مناطق شهرستان دربین مردم آن دیار دراین دو سال صورت گرفته.
درضمن جناب آقای تاج الدینی که ازبچه های حوزه جنابعالی می باشد و به تازگی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان منصوب شدن از حمایت جناب آقای هاشمی برخوردار بودن وباتوجه به همه این کارهایي که توسط نماینده درحوزه جنابعالی صورت گرفته نشان بر کذب بودن فرمایش جنابعالی نسبت به قوم گرایی نماینده دارد.
در پایان عرض میکنم که کشور نیاز به نیروهای جوان علمی و کاربردی دارد تا بتواند در مسیر رشد و توسعه وپیش رفت قرار بگیرد و قطعا این انتخاب براساس شایستگی و شایسته سالاری وجوان گرایی انجام گرفته و چیزی به غیر از این نبوده پس ذهن مردم را نباید نسبت به همه مسائل مسموم کنیم چرا که ملت امروز نیاز به نیروی جوان علمی و تخصصی همراه با دانش روز دارد و قطعا چنین تغيیراتی هم براساس همین معیارها صورت میپذیرد.

و تا زمانی که به جوانان کشور اعتماد نشود و حلقه بسته مدیریت کشور در دست مدیرانی که از ابتدای انقلاب، بر مسند امور بوده و هستند باقی بماند و همچنان مدیران هفتاد ساله در کشور به کار گرفته شوند تا حکم بازنشستگی آنان توسط قابض الارواح صادر شود، فاجعه مدیریتی موجود گسترده تر خواهد شد و روز به روز بر بی اعتمادی جوانان به مدیریت کشور و اداره شهرها ، افزوده خواهد شد و روزی فرا می رسد که کشور با خلاء مدیران متخصص و توانمندی که تجربه اجرایی لازم را ندارند، رو به رو خواهد شد.
لذا مقام معظم رهبری در این راستا به مسئولین محترم کشوری بیان داشتند که از مدیران جوان درسطوح مدیریتی مختلف استفاده کنند تا چرخ های حرکتی رشد و توسعه کشور سریعتر به مسیر خود ادامه دهند.

من اینجا باز در این دشت خشک تشنه می رانم

من اینجا روزی آخر از دل این خاک با دست تهی

گل بر می افشانم

 

تحریریه نداي امت  : مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین نداي امت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.