ضرورت تشکیل جامعه خیرین امنیت عمومی/ فرصت سازی برای مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت
ضرورت تشکیل جامعه خیرین امنیت عمومی/ فرصت سازی برای مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت
علی محمد احمدی در نشست مشارکت های مردمی در امنیت استان، گفت: ایجاد انجمن و یا نهادی  یا ساختار مردمی که زمینه مشارکت خیرین را برای افزایش ضریب امنیت عمومی در استان ایجاد کند، ضروری است

 

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت،علی محمد احمدی در نشست مشارکت های مردمی در امنیت استان، گفت: ایجاد انجمن و یا نهادی  یا ساختار مردمی که زمینه مشارکت خیرین را برای افزایش ضریب امنیت عمومی در استان ایجاد کند، ضروری است

 

استاندار با بیان اینکه، امنیت عمومی مانند مدرسه سازی و بخش سلامت نیازمند داشتن تشکل و یا نهاد مردمی برای پیگیری، همکاری و کمک به مسائل امنیت اجتماعی دارد، افزود: برای این نوع مشارکت ها نیاز به کارفرهنگی است که از طریق رسانه های مختلف بخصوص صدا و سیما باید انجام شود.

 

احمدی به جلب مشارکت مردمی در کمک مالی برای تامین فضاهای فیزیکی، تجهیزات و امکانات به حوزه نیروی انتظامی برای رسیدن به یک امنیت پایدار که پایگاه مردمی داشته باشد، تاکید کرد و اظهار داشت: استان در حد توان و راه های قانونی که اجازه دارد آماده هرگونه کمکی به این بخش است.

 

وی در کنار کمک های استانی کمک گرفتن از مرکز کشور و تشکیل جامعه خیرین امنیتی در استان را ضروری دانست و گفت: جلسه ای با حضورمعاونت امور عمرانی استانداری، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، تعدادی از دستگاه های اجرایی از جمله راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری برگزار و راهکاری در این رابطه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

استانداربا بیان اینکه، موضوع امنیت بسیار مهم و حساس است و مردم و خیرین مانند مدرسه سازی و حوزه سلامت که مشارکت بالایی دارند اگر به خوبی جا افتد قطعا مشارکت خواهند کرد، افزود: در این خصوص باید فرهنگ سازی لازم و راهکار اساسی مطرح و برآن تاکید شود.

 

احمدی نقش مشارکت اجتماعی در تولید امنیت را کارساز، کم هزینه و در کمترین زمان ممکن دانست و تاکید کرد: نمی توان از نقش دانش آموزان و جامعه معتمدین و متنفذین، بزرگان و ریش سفیدان  برای  جلب مشارکت عمومی در حوزه امنیت اجتماعی چشم پوش کرد و از آن غافل شد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان هم افزایش ضریب امنیت و توان نیروی انتظامی و موفقیت خود در انجام وظایف را مشارکت مردمی دانست و گفت: امنیت پایدار نیازمند مشارکت آگاهانه و احساس مسئولیت مردم در همراهی کردن نیروی انتظامی می باشد.

 

سردار انصاری افزود: مشارکت عمومی در مسائل امنیتی و انتظامی با تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز ودر حوزه توسعه فضاهای انتظامی، تامین تجهیزات و امکانات، فضاهای ساختمانی و تامین بخشی از دیگر هزینه‌ها تاثیر بسزایی در ایجاد کارکرد و عملکرد این نیرو و ایجاد امنیت پایدار دارد.

 

وی تاکید کرد: انتظار داریم استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی در این خصوص همکار و همیار نیروی انتظامی باشند و با کمک همدیگر بتوانیم مجمع خیرین امنیت ساز را در استان تشکیل و فعال نماییم.