دهبانی پور:نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای مدیران، نمایندگان مجلس و مسئولان، چهره های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می کند تا دستاوردها و خدمات نظام در طول ٤٠ سال حوزه کاری خود را اطلاع رسانی کنند
دهبانی پور:نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای مدیران، نمایندگان مجلس و مسئولان، چهره های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می کند تا دستاوردها و خدمات نظام در طول ٤٠ سال حوزه کاری خود را اطلاع رسانی کنند
به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین نمایشگاه مطبوعات استان در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت ، به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین نمایشگاه مطبوعات استان در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج گشایش یافت.

رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نمایشگاه ها و در حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری را به همت و اراداه هنرمندان، همکاران و مردم خوب استان دانست و گفت: در کنار برنامه هایی که در طول سال وجود دارد، در این ایام برنامه هایی را در دستور کار داریم.

وی یکی از این برنامه ها را جشنواره فیلم فجر دانست که ١٢ بهمن ماه برگزار می شود و اظهار داشت: فیلم فجر یکی از برنامه های خوبی است که در استان ما همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این جشنواره حدود ١١ تا ١٤ فیلم در مرکز استان همزمان با سراسر کشور اکران می شود.

دهبانی پور یادآور شد: در آئین افتتاحیه ویژه برنامه ای برگزار و در آن از هنرمندان و اصحاب فرهنگ که در حوزه انقلاب، جنگ و دفاع مقدس صاحب آثار و تولیدات هستند تجلیل خواهد شد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کسانی که فیلم سینمایی با موضوع انقلاب، دفاع مقدس ساخته، افرادی که به اجرای نمایش در این زمینه پرداخته، شاعران و همچنین سرداران جبهه و جنگ به این دلیل که آنها پیشقراولان ما در جنگ بودند، در این برنامه دعوت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده های معظم شهدای هنرمند، فرزندان شهید هنرمند، خانواده های هنرمندان متوفا و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم در این همایش دعوت و تجلیل می شوند.

دهبانی پور جشنواره موسیقی فجر را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: با توجه به ایام فاطمیه بعد از این ایام، موسیقی فجر به مناسبت گرامی داشت چهل سالگی انقلاب برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه هایی در دستور کار بود که هم اکنون این کار اجرایی شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب هرساله در این استان مرسوم بود، تاکید کرد: با توجه به اعتبارات و هماهنگی های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال نیز مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران که از فرزندان و افتخارات این استان هستند در زمینه برپایی نمایشگاه همکاری کرد.

دهبانی پور با بیان اینکه در کنار نمایشگاه کتاب که بیش از ١٣٠ غرفه از ناشرین حضور دارند نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز حضور دارد، گفت: در کنار این دو نمایشگاه، امسال به صورت ابتکاری با رایزنی هایی که با خانه مطبوعات صورت گرفت و ضرورت عرصه خبر و مطبوعات، نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها نیز کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این کار باعث می شود که رسانه های نوشتاری و دیجیتال با هر عنوانی رسانه خود را معرفی و تبادل فرهنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای مدیران، نمایندگان مجلس و مسئولان، چهره های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می کند تا دستاوردها و خدمات نظام در طول ٤٠ سال حوزه کاری خود را اطلاع رسانی کنند.

دهبانی پور استقبال مدیران از نمایشگاه را خوب دانست و گفت: مدیران فعالیت های دستگاه خود را تشریح می کنند و گاهی هم به چالش کشیده می شوند.

این مسئول فرهنگی و هنری اذعان کرد: به هرحال گاهی اوقات ممکن است سوال رسانه کسی را برنجاند، ولی حتما سوالات در راستای ارتقاء سطح کیفی و آگاهی جامعه است و این تبادل اطلاعات باید صورت گیرد تا گردش آزاد اطلاعات اتفاق بیافتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دنیای جهانی شده نمی توان پرده کشید و این موضوع اجتناب ناپذیر است.

شایان ذکر است هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از سوم تا هشتم بهمن ماه جاری در دو نوبت صبح (ساعت ٩ تا ١٢  ظهر) و عصرها (ساعت ١٥ و ٣٠ تا ٢٠ شب) در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج پذیرای علاقه مندان است.