در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چرام مطرح شد/از در دسترس نبودن رئیس ادارات تا بهانه ها+تصاویر
در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چرام مطرح شد/از در دسترس نبودن رئیس ادارات تا بهانه ها+تصاویر
جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران با هدف برنامه ریزی مواجهه مطلوب با حوادث احتمالی در ایام پیش رو به دستور فرماندار چرام به ریاست علی اکبر جمالی آرند برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت، جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران با هدف برنامه ریزی مواجهه مطلوب با حوادث احتمالی در ایام پیش رو به دستور فرماندار چرام به ریاست علی اکبر جمالی آرند برگزار شد.

جمالی مسئول مدیریت بحران فرمانداری چرام بیان کرد:با توجه به هشدار های هواشناسی و بارندگی در روزهای جمعه و شنبه تمهیدات لازم جهت اقدام سریع برای مقابله با بحران احتمالی پیش بینی شد که شاهد مشکل در تردد در مسیر های ارتباطی به خصوص جاده چرام، سرفاریاب ، یاسوج و مسیر های شهری نباشیم .

وی افزود: با همکاری مجموعه شورای مدیریت بحران شهرستان خصوصا مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعیت هلال احمر و با حضور میدانی فرماندار، بخشدار مرکزی و بخشدار سرفاریاب در محل حادثه، در روز 22 بهمن خوشبختانه توانستیم به نحو مطلوبی خدمات لازم را به مسافران مانده در جوخانه و آب حیات ارائه دهیم و کاستیهایی که مشاهده شد در جلسه مورد توجه قرار گرفت.

جمالی با گلایه از بعضی مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، اظهار داشت؛ متاسفانه بعضی از مسئولین زمانی که نیاز به حضور آنها میباشد موبایل خود را از شبکه خارج میکنند و یا با تاخیر زیاد پاسخ می دهند که در این خصوص نیز تذکرات لازم توسط فرمانداری داده شده است و در صورت مشاهده قصور مجدد، ضمن تذکر کتبی سایر مراتب قانونی لازم اعمال خواهد شد .

جمالی گفت : بعضی از دستگاه های که نیاز به خودروهای کمک دار آنها بود به دلایلی من جمله فرسودگی لاستیک خودرو ،نبود راننده و سایر تجهیزات ایمنی به خصوص زنجیر چرخ از حضور در عملیات جا مانده و از آمادگی لازم برخوردار نبودند که در این جلسه آماده باش کامل یک دستگاه خودروی کمک دار آن دستگاه با تجهیزات کامل مورد تأکید و دستگاه های اجرایی موصوف موظف به اقدام گردیدند.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر ادارات شهرستان به صورت نمایندگی اداره می شوند و از استقلال مالی لازم برخوردار نیستند، قصورات موجود را متوجه مدیران کل دانسته و ضرورت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی استانی در خصوص تجهیز مطلوب نمایندگی های شهرستان را خاطر نشان کرد.

وی همچنین با اشاره به کمبود نیروی انسانی به خصوص راننده در تعدادی از دستگاه های اجرایی شهرستان من جمله دامپزشکی و محیط زیست، ضرورت برنامه ریزی ادارات کل در این خصوص را نیز از مصوبات جلسه برشمرد.

جمالی بیان کرد:مبحث دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت راهها می باشد که پلیس راه به موقع در محل حضور پیدا کند تا شاهد مشکل چند روز گذشته نباشیم ویکی از عوامل اصلی مسدود شدن جاده در محدوده جوخانه بی نظمی در تردد بود ، که باعث ترافیک شد ، در دستور کار قرار گرفت و انتظار میباشد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان به این موضوع رسیدگی نماید.

وی بیان کرد:نیاز میباشد شهرداری ها جهت مدیریت مسیل های شهری و مشارکت در مدیریت حوادث نیز آمادگی خودرویی و پرسنلی لازم را داشته باشد.