ندای اُمّت/دریافت هزینه های استعلام و تغییرکاربری از روستائیان توسط بنیاد مسکن /سخت گیری و تشدید مهاجرت روستائیان به شهر/روستائیانی که مرغ تخم گذار خود را میفروشند و به حساب بنیاد مسکن واریز میکنند
ندای اُمّت/دریافت هزینه های استعلام و تغییرکاربری از روستائیان توسط بنیاد مسکن /سخت گیری و تشدید مهاجرت روستائیان به شهر/روستائیانی که مرغ تخم گذار خود را میفروشند و به حساب بنیاد مسکن واریز میکنند
طی گزارش میدانی از روستاهای شهرستان چرام نگرانی روستائیان از بنیاد مسکن شهرستان زیاد بوده و گفته میشود بنیاد مسکن چرام برای جواب یک استعلام مبلغ شصت هزار تومان دریافت میکند

ندای اُمّت/دریافت هزینه های استعلام و تغییرکاربری از روستائیان توسط بنیاد مسکن /سخت گیری و تشدید مهاجرت روستائیان به شهر/روستائیانی که مرغ تخم گذار خود را میفروشند و به حساب بنیاد مسکن واریز میکنند.

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت ، طی گزارش میدانی از روستاهای شهرستان چرام نگرانی روستائیان از بنیاد مسکن شهرستان زیاد بوده و گفته میشود بنیاد مسکن چرام برای جواب یک استعلام مبلغ شصت هزار تومان دریافت میکند.

از طرفی کسانی نسبت به دریافت وجه جهت تغییر کاربری زمینهای روستا با مبالغ زیاد از طرف بنیاد مسکن اعتراض داشتند.

باتوجه به اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی در روستاها را یک اقتصاد موفق دانسته و باید مسائل اداری برای روستائیان آسان شود، اما نگرانی که بعضی روستائیان داشتند از عملکرد این نهاد بوده و تاجایی که یکی از روستائیان نگرانی خود را اینگونه بروز داد ؛ مرغ تخم گذار و بز و میش خود را فروش میکنیم تا هزینه های کاربری و استعلام بنیاد مسکن را واریز کنیم.

بیشترین نگرانی در روستای بردیان مشاهده شد که برای 600متر زمین مبلغی حدود دومیلیون و صد هزار تومان به حساب بنیاد مسکن واریز شده بود و اذعان داشتند به صورت دسته جمعی تقاضا کردیم که استعلام به صورت جمعی برایمان صادر شود اما، بنیاد مسکن میگوید برابر هر قطعه زمین شصت هزارتومان جهت استعلام دریافت میکنیم.

مسئولان استانی وشهرستانی نسبت به این موضوع پاسخگو باشند و اینکه برای یک استعلام یا تغییر کاربری از روستائیان این مبالغ دریافت میشود خود سخت گیری ، اذیت کردن ، و نقض جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر است .

با پیگیری مشکلات روستائیان از بنیاد مسکن یکی از مسئولان بنیاد مسکن ماده 1 وتبصره یک را برای دریافت کاربری دانست و دریافت مبلغ شصت هزارتومان را برای تامین حقوق ناظر مربوطه عنوان کردند و گفته شد بنیاد مسکن هزینه هایش توسط در آمدی که دارد تامین میشود و پول های واریزی از طرف مردم هزینه های بنیاد مسکن را تامین میکند.

لازم به ذکر است قصور در اجرای طرح هادی یا نامشخص بودن حریم خیابانها در روستا و یا اجرا و ادامه جدول مسیر هایی که در ابتدای آنها جدول گذاری شده و نامشخص بودن حریم خیابانها ، باعث درخواست استعلام از طرف ادارات جهت مشخص شدن حریم خیابانها جهت خدمات رسانی شده، که این مهم به بنیاد مسکن مربوط شده و بنیاد مسکن علنا پول کم کاری خود را نیز از مردم دریافت می کند .

مسئولان فکری به حال روستا نشینان کنند و با اجرای طرح هادی و مشخص کردن حریم خیابانها و پیاده رو جهت رفع مشکل روستائیان گام بردارند تا روستائیان که خود مرکز اقتصاد مقاومتی هستند نیاز نباشد مرغ تخم گذار خود را بفروشند و به حساب بنیاد مسکن واریز نمایند .