برگزاری جلسه مناسب سازی محیط اداری و مبلمان شهری در اداره بهزیستی چرام/ هموار سازی ورودی ادارات و پیاده روها برای معلولین
برگزاری جلسه مناسب سازی محیط اداری و مبلمان شهری در اداره بهزیستی چرام/ هموار سازی ورودی ادارات و پیاده روها برای معلولین
جهت رفاه حال معلولان ، ادارات و دستگاهها قولهایی داده بودند که تعدادی از آنها محقق شد و تعدادی دیگر نیز به هر علتی هیچ اقدامی نسبت به مصوبات نداشته حتی جلسه را سبک شمرده و شرکت نکردند که گزارشات لازم به فرماندار به صورت مکتوب داده میشود.

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت، جلسه مناسب سازی محیط اداری و مبلمان شهری در اداره بهزیستی چرام به ریاست علی اکبر جمالی آرند برگزارشد .

جمالی با بیان اینکه مصوبات جلسه قبل مناسب سازی محیط اداری و مبلمان شهری برای رفاه حال معلولان مورد بررسی قرار می گیرد افزود : مشخص شود چه اداره ای وظایف خود را انجام داده و چه اداره ای کوتاهی کرده و الزام اداراتی که وظایف خود را به درستی انجام نداده اند در دستور کار قرار میگیرد و در جلسه آینده باید با دست پر در جلسه حاضر شوند  .

 

عزیز راکبی رئیس بهزیستی چرام با ارائه آمار معلولان تحت تکفل این اداره بیان کرد: جهت رفاه حال معلولان ، ادارات و دستگاهها قولهایی داده بودند که تعدادی از آنها محقق شد و تعدادی دیگر نیز به هر علتی هیچ اقدامی نسبت به مصوبات نداشته حتی جلسه را سبک شمرده و شرکت نکردند که گزارشات لازم به فرماندار به صورت مکتوب داده میشود.

وی افزود : مدت دوسال است که در این جایگاه هستم حدود سیزده الی چهارده جلسه برگزار شده ، مصوباتی داشتیم اما بعد از گذشت این مدت برخی ادارات هنوز هیچ اقدامی جهت رفع مشکلات انجام نداده که از جمله این مصوبات نصب دستگاه خودپرداز برای معلولین میباشد که برای مسائل امنیتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و نصب آن طوری باشد که ویلچر نشینان بتوانند به راحتی از خدمات آن برخوردار شوند.

رئیس بهزیستی چرام بیان کرد : از دیگر مطالباتی که معلولین داشتند نبود پل در ورودیهای سالنهای ورزشیست که جهت رفع این مشکل از رئیس اداره ورزش و جوانان دعوت شد اما در جلسه حضور پیدا نکرد که این مورد به فرماندار جهت بررسی گزارش میشود.

راکبی افزود: از دیگر تقاضای مددجویان ورودی ادارات میباشد که ورود معلولان را با مشکل مواجه میکند ونیاز است در اداراتی که دو یا سه طبقه هستند یا نصب آسانسور صورت گیرد و یا مدیر ان اداره در طبقه همکف قرار گیرد و جوابگوی مددجویان این اداره باشد و نیاز است شهرداری و بنیاد مسکن در زمان پروانه ساخت این مورد را در نقشه ها لحاظ نمایند

وی افزود : شهرداری با قرار دادن پل ارتباط پیاده رو و خیابان مسیر را برای معلولان هموار نماید و سرویسهای بهداشتی در مرکز شهر برای رفاه این قشر پیش بینی و احداث شود.

راکبی اظهار کرد : طبق گزارش کاری که داده شد شبکه بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) مصوبات جلسات را اجرا کرده و نیاز هست آموزش و پرورش و دانشگاه ها و اداراتی که این قشر ارتباط بیشتری با آنجا دارند فضا را برای آنها آماده کنند.