امام جمعه چرام :هدف دشمن تنها ایجاد رعب و وحشت در منطقه است/دولت به فکر معیشت مردم باشد
امام جمعه چرام :هدف دشمن تنها ایجاد رعب و وحشت در منطقه است/دولت به فکر معیشت مردم باشد
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه ما دنبال جنگ نیستیم ولی اگر جنگی تحمیل شود، قاطعانه دفاع می‌کنیم، گفت: این اقدامات آمریکا و کشورهاى عربى یک بلوف رسانه‏ اى بوده که هدف از آن، تنها ایجاد رعب و وحشت در منطقه است.

 

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت،حجت الاسلام افشار با بیان اینکه ما دنبال جنگ نیستیم ولی اگر جنگی تحمیل شود، قاطعانه دفاع می‌کنیم، گفت: این اقدامات آمریکا و کشورهاى عربى یک بلوف رسانه‏ اى بوده که هدف از آن، تنها ایجاد رعب و وحشت در منطقه است.

«حجت الاسلام سیدنورالله افشار» ظهر امروز (3 خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: کشورهاى مرتجع عرب در روزهاى گذشته تلاش کردند با فضاسازى رسانه اى، جو ضد ایرانى در منطقه ایجاد کنند.

امام جمعه شهر چرام اظهار داشت: بررسى برخى از اقدامات کشورهاى عربى نشان دهنده این است که این کشورها به‏ دنبال حاکم کردن فضاى رعب در منطقه هستند.

وی ادامه داد: روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع در کشورهاى عرب حوزه خلیج فارس اخیرا اعلام کرد، عربستان و تعدادى از کشورهاى شوراى همکارى خلیج فارس با درخواست آمریکا براى استقرار مجدد نیروهاى نظامیانش در آب‏ هاى خلیج فارس و خاک این کشورها موافقت کرده ‏اند.

افشار اضافه کرد: وزارت خارجه عربستان نیز روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت) اعلام کرد، شاه این کشور از سران دولت ‏هاى عربى و کشورهاى شوراى همکارى خلیج فارس خواسته، روز ۳۰ مى (۹ خرداد) با هدف بررسى مسأله عملیات علیه تاسیسات نفتى این کشور و حادثه بندر «فجیره» امارات عربى متحده، در شهر مکه مکرمه گرد هم آیند که هدف اصلى این، نشست ایران است.

خطیب جمعه چرام عنوان کرد: هر چند رئیس جمهور آمریکا گفته ما به دنبال جنگ نظامی علیه ایران نیستیم، اما بعضی از چهره های جنگ طلب آمریکا مثل بولتون و پمپئو ایران را تهدید به جنگ کردند تا دل ملت را خالی کنند .

وی یادآور شد: همه بدانید آمریکا برای جنگ به مهره ‌های منطقه ‌ای خود نیاز دارد، اما غافل از اینکه مهره ‌های او در منطقه مثل سعودی هنوز نتوانسته ‌اند از پس نیروهای جهادی مقاومت بر بیایند.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: همه جهان مشاهده کردند که نیروهای مقاومت انصارالله مجهز به پهباد و هواپیمای بدون سرنشین شدند و عمق استراتژیک و مواضع دشمن را هدف قرار می دهند.

امام جمعه چرام اذعان کرد: در غزه نیروهای مقاومت حدود 600 موشک در ماه گذشته به سمت رژیم اشغالگر قدس شلیک کردند که بسیاری از این موشک ها از سامانه گنبد آهنین عبور و موجی از اضطراب در سرزمین های اشغالی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت حماس به موشک هایی مجهز شده اند که خواب را از چشمان کابینه نتانیاهو پرانده، اضافه کرد: ناوهای آمریکا در منطقه نیز تحت کنترل کامل ارتش و سپاه بوده و همه بدانند، تنگه هرمز و خلیج فارس تحت کنترل نیروهای اسلام است.

حجت الاسلام افشار ابراز داشت: چند سال پیش به فکر نیروهای نظامی ما رسید که همه ناوهای بیگانه ای که در خلیج فارس هستند باید فارسی صحبت کنند؛ بنابراین اکنون در همه این ناوها مترجم زبان فارسی وجود دارد و این معنای قدرت جبهه اسلام است .

خطیب جمعه چرام در ادامه، گفت: دشمنان بدانند دنبال جنگ نیستیم، ولی اگر جنگی تحمیل شود، قاطعانه دفاع می ‌کنیم و درسی مثل شکست جنگ احزاب به دشمنان خواهیم داد.

وی اذعان داشت: در واقع این اقدامات آمریکا و کشورهاى عربى را تنها می توان یک بلوف رسانه‏ اى دانست که هدف از آن، تنها ایجاد رعب و وحشت در منطقه است.

افشار تلاش ‏هاى این کشورها براى ایجاد جنگ علیه ایران را همانند آب در هاون کوبیدن دانست و خاطرنشان کرد: این کشورها حتى توان غلبه بر یک گروه محلى مانند انصارالله را ندارند و طبیعى است که در برابر کشور قدرتمندى مانند ایران حتى نمی توانند تصور درگیرى را داشته باشند،

امام جمعه چرام با اشاره به اینکه اکنون اکنون ارایش فعلی دشمن درسه ضلعی اقتصاد،فضای مجازی، واطلاعاتی وسیاسی است، اضافه کرد: این بدان معناست که دشمنان انقلاب اسلامى می خواهند ملت مسلمان ایران را به ‏خاطر اعتقاد و مقاومت، چنان تحت فشار اقتصادى و معیشتى قرار دهند که دست از حمایت نظام و انقلاب شان بردارند.

وی در ادامه، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان وکارگزاران نظام در هفته گذشته براى چندمین بار بر اولویت داشتن مسائل اقتصادى در میان مسائل کشور تأکید کردند.

افشار ابراز داشت: ایشان دلیل اهمیت داشتن اقتصاد را وضعیت نامناسب معیشتى مردم و فشارى که بر اقشار ضعیف و حتى متوسط جامعه وارد مى‏ شود، دانستند.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه بخش مهمى از سبد هزینه خانوار، هزینه افسار گسیخته مسکن است، اظهار داشت: بر اساس آمار منتشر شده، قیمت مسکن در شهرهاى بزرگ و به ‏طور خاص شهر تهران بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و باید طرح مسکن مهر یا اجتماعی برای کمک به مسکن قشر محروم جامعه در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: از آ‏نجا که در جنگ اقتصادى، هدف دشمن به ستوه در آوردن مردم و ایجاد فشار از طریق مشکلات معیشتى است، هر اقدامى که بتواند منجر به کاهش فشار بر روى اقشار ضعیف جامعه شود، در راستاى مقابله با دشمن در جنگ اقتصادى است.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه دولت و نهادهای ذیربط باید تلاش کنند تا مشکلات معیشت و اقتصاد را حل کنند، گفت: دولت باید تلاش مضاعفی داشته باشد، تا دغدغه های معیشتی و اقتصادی مردم برطرف شودوبه صورت سبدکالایی دراختیارمردم قرارگیرد.