مدیریت مصرف و پیشنهاد تغییر ساعات ادارات/قطع و وصل برق ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد از راه دور
مدیریت مصرف و پیشنهاد تغییر ساعات ادارات/قطع و وصل برق ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد از راه دور
داود راهزادی در حاشیه برگزاری کمیته کاهش پیک بار تابستان ۹۸ به رسانه ها در یاسوج گفت: درصورتی که ساعات ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد به ساعت ۱۳ تغییر کند ۸۰ درصد برق ادارات بعد از این تایم بطور خودکار قطع و تنها ۲۰ درصد باقیمانده برق آنان قطع نمی شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، داود راهزادی در حاشیه برگزاری کمیته کاهش پیک بار تابستان ۹۸ به رسانه ها در یاسوج گفت: درصورتی که ساعات ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد به ساعت ۱۳ تغییر کند ۸۰ درصد برق ادارات بعد از این تایم بطور خودکار قطع و تنها ۲۰ درصد باقیمانده برق آنان قطع نمی شود.

وی با تاکید بر صرفه جویی برق در پیک بار تابستان امسال، اظهارداشت: قطع و وصل برق ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد از راه دور انجام می گیرد و میزان مصرفی برق آنان نیز بصورت لحظه ای در حوزه معاونت مشترکین و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قابل مشاهده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مدیران دستگاههای اجرایی و شرکتهای خدمات‌رسان از هم اکنون می خواهیم به فکر مدیریت مصرف در دستگاههای زیرمجموعه خود بوده و از سویی از روشن نمودن وسایل سرمایشی غیرضروری بشدت خودداری کنند.

راهزادی، میزان برق مصرفی در پیکبار تابستان سال گذشته را ۴۱۵ مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: باتمهیداتی که اندیشیده ایم امیدواریم شاهد رشد نگران کننده مصرف برق در مناطق مختلف این استان نباشیم.

وی گفت: درخواست تغییر ساعات اداری، بدلیل افزایش دما و افزایش مصرف برق را به حوزه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارائه داده ایم و امیدواریم ” دکتر احمدی ” استاندار استان هرچه زودتر دستورات لازم جهت کاهش ساعات اداری در پیک بار مصرف برق را صادر کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متاسفانه در سال گذشته شاهد رشد چشمگیر برق بدلیل تغییر الگوی مصرف و افزایش دما در مناطق مختلف این استان بوده ایم، خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه ای برای تعادل بخشی به این مصرف در تعرفه های مختلف تدوین کرده ایم و از مشترکین میخواهیم نهایت همکاری برای صرفهجویی در مصرف برق را از خود نشان دهند.

وی گفت: بعد از تایم اداری مشخص شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای آینده، برقهای غیرضروری ادارات مانند روشناییها و سیستمهای سرمایشی بطور خودکار و از راه دور قطع می شود.

راهزادی افزود: حدود ۲۷۰ هزار اشتراک برق در این استان وجود دارد که ۸۵ درصد این مشترکین خانگی و میزان مصرف برق آنان حدود ۴۱ درصد است.

وی تعداد مشترکین برق شهری و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را به ترتیب ۶۰ به ۴۰ درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکید کنونی ما بر صرفه جویی برق از سوی تمام مشترکین بویژه مشترکین اداری است.