آزادی 14زندانی غیر عمد درجشن گلریزان یاسوج
آزادی 14زندانی غیر عمد درجشن گلریزان یاسوج
جشن گلریزان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به منظورکمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد.

 

جشن گلریزان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به منظورکمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت، این جشن با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان، جمعی از معاونین و مدیران کل حوزه استانداری ، مدیران عامل بانک‌های استان و جمع زیادی از خیران در سالن همایش های صدا و سیمای شبکه ی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی با اشاره به اینکه در سال گذشته آزادی 320 زندانی جرائم غیرعمددر کهگیلویه و بویراحمدبه دست توانمند خیرین انجام گرفت افزود: این عمل از کارهای خیرخواهانه وکار ارزشمندی است، و پاداش این اقدامات خداپسیندانه در ماه مبارک رمضان در نامه اعمال همه خیرین ثبت می‌شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته زمینه آزادی 14 زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده گفت: امیدواریم با کمک خیرین زمینه آزادی افراد بیشتری از زندان فراهم شود.
وی با اشاره به تعداد 560 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان اظهار کرد: خیلی از زندانیان جوانان خیلی خوب و متعهد و دلپاکی هستند که به دلیل اشتباه به زندان افتاده اند ما باید باتمام وجود وامکانات نسبت به آزادی آنان کمک کنیم.

مزارعی در ادامه افزود: با همه زندانیان دیدار چهره به چهره دارم، وقتی به زندان می‌روم تمام غصه‌های زندان روی دل من جمع می‌شود چرا که جوانان و ظرفیت‌هایی در زندان هستند که هر یک می‌توانند ظرفیت و پتانسلی برای جامعه و کشور باشند.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر کسی بتواند از یک زندانی گره‌گشایی کند و این کار را انجام ندهد سکنی او جهنم است.

وی در ادامه بیان داشت: این جلسه برای رسیدگی به جرائم غیره عمد و کسانی است که نا خواسته مرتکب جرائم غیره عمد شده اند نه کسانی که شرور و مخل نظم و امنیت مردم هستند.

مزارعی با اشاره به اینکه کسانی که می‌توانند در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کنند در ماه خیر و برکت رمضان این کار را انجام دهند، گفت: برخی زندانیان با 4-5 میلیون تومان از زندان آزاد می‌شوند.

مزارعی با اشاره به اینکه قوه قضاییه برای برخی زندانیان جرائم غیرعمد مانند زندانیان مهریه راهکاری دیده است، افزود: به همه خواهران و البته برادران توصیه می‌کنم مهریه گاهی به جای اینکه بنای تحکیم خانواده باشد موجب سستی خانواده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط زندان سخت است، گفت: 14 بانوی جرائم غیرعمد استان در زندان به سر می‌برند که سخت بودن شرایط زندان برای این بانوان سخت‌تر است که با مشارکت خیرین آمار زندانیان کاهش یابد که الحمدالله آمار هم پایین است.

این مقام قضایی بیان کرد: سال گذشته با همکاری خیرین، حمایت‌های ستاد دیه مرکز و مدیریت خوب مدیرکل سازمان زندان‌های استان 320 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

مزارعی در پایان از نگاه‌های مهربانانه ی ستاد دیه به استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: استان ما چون استان صنعتی نیست وانتظار میرود ستاد دیه کشور کمک بیشتری به استان ما بکند تا ستاد دیه استان هم به برکت ماه مبارک رمضان بتواند بیشترین زندانی غیره عمد را آزاد کند. مردم در استان به لحاظ مالی مشکلاتی دارند و برای تامین معیشت خود ریسک کرده و کاری را شروع می‌کنند اما به مشکل برمی‌خورند.