به بهانه دلسوزی پتروشیمی دهدشت،فرصت سوزی وآخرت سوزی نکنید/پاسخی به مطلب پتروشیمی دهدشت طرحی برای اجرا نشدن
به بهانه دلسوزی پتروشیمی دهدشت،فرصت سوزی وآخرت سوزی نکنید/پاسخی به مطلب پتروشیمی دهدشت طرحی برای اجرا نشدن
مطالبی تحت عنوان((پتروشیمی دهدشت))طرحی برای اجرا نشدن توسط پایگاه خبری نفتی ها در سایت های محلی استان،به بهانه دلسوزی ولی به قصد تخریب چهره یکی از مدیران موفق ومجرب پتروشیمی کشور( دکتر صاحب نسق)انتشار یافته بود

 

((به بهانه دلسوزی پتروشیمی دهدشت،فرصت سوزی وآخرت سوزی نکنید))
به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت،در تاریخ8/3/98 مطالبی تحت عنوان((پتروشیمی دهدشت))طرحی برای اجرا نشدن توسط پایگاه خبری نفتی ها در سایت های محلی استان،به بهانه دلسوزی ولی به قصد تخریب چهره یکی از مدیران موفق ومجرب پتروشیمی کشور( دکتر صاحب نسق)انتشار یافته بود؛که در پاسخ باید گفت:
اولا”ازهمه کسانی که صادقانه برای پروژه پتروشیمی دهدشت دل می سوزانند ودغدغه دارند وعلاقه مندند که روزی این پروژه رونق گیرد و شعله های دود کارخانه اش بالای رشته های کوه های زاگرس سر بر کشدوهزاران جوان اشتغال یابند تقدیر می گردد.
دوما”از فحوای کلام ومحتوای مطالب به خوبی هویداست که نه تنها هیچگونه دلسوزی وجود ندارد،بلکه بیشتر قصد تخریب مدیر عامل و ضربه زدن به روند روبه رشد در حال حاضر این پروژه را دارند ،چرا که در طی عمر14 ساله پتروشیمی دهدشت هیچگاه به اندازه دوران فعلی با مدیریت دکتر صاحب نسق و نمایندگی سردار هاشمی و پیگیری های ایشان شاهد جذب اعتبارات و رشد فیزیکی و پروژه های داخلی پتروشیمی دهدشت نبوده ایم در حال حاضر می توان مشاهده کرد که چه اندازه نیروی انسانی و دستگاه های مختلف عمرانی و ماشین آلات به کار و کسب درآمد امرار معاش مشغول هستند.

منابع نفتی ها ادعا کرده اند که سهامداران شرکت پتروشیمی دهدشت در طی دوازده ماه اخیر زیان 150درصد دیده اند.اولا مشخص است که این ادعا کاملا مغرضانه وکذب است چرا که این آمار طبق منابع رسمی شرکت پتروشیمی کشور اعلام نشده است تنها به نظر بعضی از کارشناسان اکتفا کرده اند که این موضوع کاری علمی وقابل قبول نمی باشد و در ثانی همه باید بدانند دکتر صاحب نسق پنج ماهی بیشتر نیست که سکان مدیریت پتروشیمی دهدشت را عهده دار است چگونه این زیان و ضرر سهامداران را به وی نسبت می دهند.
ومضافا درخصوص زیان شرکت بایدعرض کرداین شرکت بورسی می باشد ونماینده بورس و تمام سهامداران درجلسه مجمع شرکت کرده وتصویب نموده اند.
اگر نویسنده محترم اندکی دانش حسابداری داشتندمی دانستند که پروژه شرکت تولیدی نیست که سودبدهدوهزینه های پروژه بخشی به حساب هزینه هاست.پروژه فعالتر هزینه های پروزه بالاترست ودر دفاتربصورت زیان نشان داده می شودتابه تولیدبرسد

بنابراین به خوبی پیداست نویسنده یا نویسندگان این متن دنبال سهم خواهی بوده ویا خواسته های نا معقول و غیر قانونی از ایشان داشته اند که اجابت نگردیده،مجبور شده اند اینگونه شخصیت مدیرعامل فعلی را زیر سوال ببرند.

اگر منصفانه قلم بزنیم وقدم برداریم با نگاهی کوتاه به رزومه وتخصص وسوابق مدیریتی دکتر صاحب نسق خواهیم فهمید که نویسندگان نه تنها مغرضانه قصد هتک حرمت دارند بلکه با دستان خود تیشه به ریشه این پتروشیمی خواهند زد.
دکتر محمدرضا صاحب نسق فاروجی دارای لیسانس وفوق لیسانس در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه تهران،دارای دکترای محیط زیست با تز مدل سازی آلودگی هوا از همین دانشگاه،وی در سال 69به استخدام پتروشیمی درآمد حدود 12 سال در پتروشیمی خراسان مشغول به کار بود و پس از آن مسوولیتهای مختلفی در پتروشیمی بوعلی برعهده می گیرد تا جایی که در سال 85رئیس مجتمع پتروشیمی بوعلی می شود.

از سال 90 مدیرعامل پتروشیمی آلیانس در فیلیپین می گردد تا سال 93ادامه یافت وبعد از آن به ایران می آید وبه پتروشیمی بین المللی می رود در سال 96با حکم مهندس سلیم در مسؤلیت مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا منصوب می گردد با این اوصاف کارنامه دکتر صاحب نسق لبریز از تجربیات گرانبها وفراوان است ومجموعا”دارای 25سال سابقه خدمت در پتروشیمی ایران است.
آیا فردی با این همه تجربیات متخصص شایسته آن نیست، که همه بیاییم دست به دست هم دهیم ودلسوزانه حمایت کنیم ، تا بتوانیم از راه توشه های دکتر در جهت رونق پتروشیمی گام مثبت برداریم؟آیا فرصت سوزی آخرت سوزی نیست چهره ای را که میتوان از داشته های علمی اش در جهت توسعه ورونق صنعت پتروشیمی دهدشت استفاده کرد تخریب کنید؟بی شک با توجه به تحصیلات وتجارب دکتر صاحب نسق می توان گفت شایسته ترین مدیر عاملی است که تاکنون در این پروژه منصوب شده است.
این چه اخلاق ناپسندی است که تا هنگامی به خواسته ها و امیال خود دست می یابیم به تملق وچاپلوسی می پردازیم ولی هنگامی که کار مطابق منافع شخصی خود نبود دست به تخریب همه جانبه می زنیم؟
همه می دانند بعلت سهل انگاری و بی احتیاطی یک کارگر جوشکاری آتش سوزی مهیبی در پتروشیمی بوعلی سینا صورت گرفت که متاسفانه منابع نفتی مدیریت دکتر را عامل آن برشمرده اند.
این اتفاقات و حوادث چه طبیعی چه غیرطبیعی در پروژه های عظیم وحتی کوچک صورت می پذیرد.

اما آن چیزی که مهم است مدیریت بحران است آتش سوزی که به قول شما یکی از بزرگترین حوادث نفتی ایران بود چگونه و با مدیریت چه کسی مهارشد؟مگر خود دکتر صاحب نسق شخصا”عهده دار ومدیر بحران نبوده اند؟شجاعانه در میدان آتش ایستادند مدیریت کردند تا الحمدالله آتش هولناک به خوبی مهار شد.واز هرگونه حوادث دیگر جلوگیری بعمل آمد.
باید تحسین کرد اینگونه مدیران را،باید به ایشان دست مریزاد گفت اتفاقا “این آتش سوزی نه تنها نشانه ضعف نبود بلکه اقتدار مدیریتی وی را برای مسؤولین رده بالا آشکار ساخت.
انتشار اینگونه مطالب آدم را به یاد ضرب المثل معروف می اندازد که می گوید:((نه ژاپنی ها نابغه اند و نه ما کند ذهن تنها تفاوت در این است که آنها شکست خورده را تشویق می کنند تا موفق شود ولی ما آنقدر با فرد موفق می جنگیم تا شکست بخورد.))

((گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم))