رئیس جهاد کشاورزی چرام از خرید 9600تن گندم در این شهرستان خبرداد
رئیس جهاد کشاورزی چرام از خرید 9600تن گندم در این شهرستان خبرداد
صفرپور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام از خرید9600تن گندم در چرام خبر داد و افزود، 800تن از گندم خریداری شده گندم بذری می باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت،صفرپور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام از خرید9600تن گندم در چرام خبر داد و افزود، 800تن از گندم خریداری شده گندم بذری می باشد.

صفرپور مقدار گندم خریداری شده را خوب بیان کرد و گفت : پیش بینی میشود حدود سیزده هزار تن گندم در چرام خریداری شود و این رقم نسبت به سال گذشته رقم بسیار خوبی است.

رئیس جهاد کشاورزی چرام با اظهار نگرانی از آتش زدن پسماند زمینهای کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد نسبت به موضوع بی تفاوت نباشند ، زیرا آتش زدن زمینها مواد مغذی خاک را از بین برده و باعث ضعیف شدن خاک میشود.

آیت الله صفرپور نسبت به کشتهای غیر اصولی اظهار نگرانی کرد و افزود :کشت غیر اصولی علاوه بر اینکه هزینه زیادی را برای کشاورز در برداشته بازده کمتری دارد و به کشاورزان نیز در این زمینه توصیه میشود تا کشاورزی خود را مکانیزه انجام دهند.

وی تصریح کرد: در کشت سنتی حدود چهار صد کیلو گندم در یک هکتار ریخته میشود که در کشت مکانیزه چهل درصد از این گندم مورد صرفه جویی قرار میگیرد و در برداشت نیز شاهد بازدهی بهتری هستیم.

مسئول جهاد کشاورزی چرام گفت:برای رفاه حال کشاورزان تسهیلات خرید وسایل کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین با وسایل مکانیزه توسط جهاد کشاورزی تشکیل پرونده و به بانک کشاورزی ارسال میشود تا کشاورزان بهتر بتوانند به امر کشاورزی مکانیزه بپردازند.

وی افزود : نظارت روزانه بر کار کمباین ها صورت میگیرد و از مردم انتظار داریم به علت کمبود این دستگاه در شهرستان برخورد خوبی با کمباین داران داشته باشند.