جوابیه شورا وشهرداری سرفاریاب درپاسخ به خبر رسانه گریزی / نقدی برجوابیه
جوابیه شورا وشهرداری سرفاریاب درپاسخ به خبر رسانه گریزی / نقدی برجوابیه
شورای شهر و شهرداری که با جوابیه ای ناقص قصد سرپوش اشکالات خود را دارند و جای وظایف روابط عمومی و سخنگوی خود را با رسانه و خبرنگار اشتباه گرفته با استفاده از لودر های شهرداری درب آن را گل بگیرند بهتر است .

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت شورا وشهرداری سرفاریاب درپاسخ به خبر رسانه ها مبنی بر رسانه گریزی آنها جوابیه ای منتشر کرد که این پایگاه خبری با نقدی بر جوابیه به شرح زیر منتشر کرد.

 

خبرنگارباید دنبال خبرباشد یاخبردنبال خبرنگار

خدمت مردم عزیز ولایت مدارشهرسرفاریاب عرض شود که شورا وشهرداری شهرسرفاریاب باتشکیل جلسات منظم هفتگی ودعوت ازمسئولین بخش وشهرستان وباهماهنگی همه اعضاوباتوجه به ضوابط وقوانین امر سعی درحل مشکلات وپیشرفت شهر بوده اند که الحمدالله به شکل بی سابقه ای توفیقات چشمگیری حاصل شده هرچندکاستی ها ونواقصاتی نیز وجود دارد. که جاداشت رسانه ای ظریف این عملکردرا برای مردم منعکس نمایند هرچند درمراسمات مختلف من جمله دهه فجرونمازجمعه به مردم گزارش داده شده واکنون نیز درتدارک گزارش جامعی برای مردم هستیم که انشالله به سمع مردم خواهد رسید. امامتاسفانه کارخبری وتبلیغاتی انجام نشده.

فلذا طی این مدت ازشهروبخش سرفاریاب هیچ خبرنگار ویاسایت خبری باتوجه به رسالتی که دارند تاکنون به شورا وشهرداری مراجعه ننموده که پیگیری جلسات ، مصوبات ودیگرامور راداشته باشد که این مطلب یاناشی ازعدم وجود خبرنگاروسایت خبری بوده ویااینکه ناشی ازضعف آنها درانجام رسالتشون.
معمولا درهربخش ومنطقه ای خبرنگارباید حاضروفعال وپیگیراخبار وامورباشدواخبارمهم راکارکند ودرسایت خبریش قراردهد.
خبرنگارباید خلاق باشد وبتواند اخبارمهم وپتاسیل های خبری موجود هرمنطقه راشناسایی واطلاع رسانی کند نه اینکه اخباربقیه سایتها راکپی نماید.
خبرنگارباید انصاف داشته باشد وواقعیت های موجوددرجامعه رامنعکس کند ونه اینکه تفسیر به رای نماید ویااینکه چون طرفدارفلان کاندید بوده علیه دیگری مطلب بیاورد.

خبرنگار بایدبرای خبر، سندومدرک داشته باشد وفقط به صرف داشتن مجوز خبری سعی درنگارش افکاروآرای خودنباشد مثلا شما کی تشریف آوردین درها بسته بود وراه داده نشدین

آیا درحادثه آب حیات پلیس راه ازخبرنگاران دعوت کردند
ویادردیگر جاهها خبرنگاران منتظر دعوت منبع خبر نشسته اند.
*نه خیر*
گیریم اینکه عملکرد شورا وشهرداری سرفاریاب ضعیف، خبرنگار باید ورود میکردواگراجازه داده نمیشدو همکاری صورت نمیگرفت اونوقت میتوانست این مطلب رارسانه ای نماید.
هرکاری علم وتجربه وپختگی لازم را میخواهد،خبرنگاری امری ظریف وحساس ومهم میباشد وکسی بایدعهده دار این کار شود که استعدادوتوان وظرفیت واقعی آن را داشته باشد.

مشخصا چون حضور درجلسات شهرداری وشورا باید ازطریق افراد حقوقی باشد فلذا چنانچه آقای باوند اگر خبرنگارهستند باید باکارت وشناسه خبرنگاری به شورا ویادیگر مسئولین بخش مرجعه واعلان حضوروپیگیرباشندوخالق گزارش وخبرهای دست اول برای بخشمون باشند که درآن صورت وظیفه قانونی شورا ،شهردارویا بقیه ادارات هست که باایشان همکاری وازآن طریق اخبار اطلاع رسانی شود که آن نیز خدمتی به مردم وحل بهتر مسائل وامورات خواهد بود.
واکنون نیز شورا وشهردای سرفاریاب آمادگی دارند هروقت آقای باوند ویاهرخبرنگاری دیگر جهت پیگیری جلسات ،مصوبات ویا اموردیگر مراجعه نمایند کمال همکاری را داشته باشد .

 

نقدی بر جوابیه شورای شهر و شهرداری

اول مطلب را با سئوال شروع میکنیم

از شورا و شهردار محترم سئوال میشود کار روابط عمومی و سخنگوی شورای شهر چیست ؟

آیا روابط عمومی و سخنگوی شورای شهر نمی تواند تعامل با رسانه ها داشته و آنها را از جلسات آگاه کند و برای حضور در جلسات از آنها دعوت نماید ویا خبرنگار علم غیب دارد که جلسات در جا و مکانی برگزار میشود.

در جوابیه صحبتی برشبهه داشتن به خبرنگاری آقای باوند شده است وامصیبتا ؛ شورای شهر و شهرداری که نمیدانند فعالان رسانه ای که یکی حدود شش سال و دیگری سه سال دارای مجوز رسمی در ان شهر فعالیت میکنند و شورا و شهرداری که هیچ ارتباطی با رسانه ندارند ، سخت نیست و جای تعجب هم نیست که جای خبرنگار با روابط عمومی را اشتباه بگیرند.

شورای شهر و شهرداری که با جوابیه ای ناقص قصد سرپوش اشکالات خود را دارند و جای وظایف روابط عمومی و سخنگوی خود را با رسانه و خبرنگار اشتباه گرفته با استفاده از لودر های شهرداری درب آن را گل بگیرند بهتر است .

جهت اطلاع شورا و شهرداری سرفاریاب

وظایف روابط عمومی شهرداری و سخنگوی شورا چیست؟

1- ایجاد تفاهم و رفع سوء تفاهم ها

2-بیان و تبلیغ کارها و اقدامات خوب و مفید انجام گرفته در شهرداری و شورای شهر

3- پاسخگویی به انتقادات وشبهات مطرحه در رسانه ها، جامعه و درون شهرداری و شورای شهر درباره عملکرد آنها

4- بررسی بازخورد اقدامات و فعالیت های شهرداری و شورای شهر در جامعه و درون مجموعه و انتقال آنها

5-تولید رضایت در کسانی که به نوعی با شهرداری و شورای شهر در ارتباطند

6-برقراری روابط درون مجموعه و برون مجموعه

7- آماده نمودن اذهان عمومی در اجرای طرح ها و برنامه ها

و….

پس باید گفت مجموعه ای که نمیداند باید توسط روابط عمومی شهرداری و سخنگوی شورای شهر وقت جلسات یا نتیجه جلسات به رسانه ها و جامعه اطلاع رسانی شود آن مجموعه به خودی خود تعطیل است و باید درب آن را گل گرفت.