تاکید استاندار کهگیلویه و بویر احمد بر تامین نیازها و اکرام ایتام در تمام استان
تاکید استاندار کهگیلویه و بویر احمد بر تامین نیازها و اکرام ایتام در تمام استان
علی محمد احمدی در بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست فرشته ها در یاسوج بر اکرام ایتام و تامین نیازهای مادی و معنوی آنها در همه مناطق استان و بطور مستمر به دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، نهادهای حمایتی و موسسات خیریه تاکید کرد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت،علی محمد احمدی در بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست فرشته ها در یاسوج بر اکرام ایتام و تامین نیازهای مادی و معنوی آنها در همه مناطق استان و بطور مستمر به دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، نهادهای حمایتی و موسسات خیریه تاکید کرد.

استاندار گفت: همچنین پرکردن خلاء های عاطفی و پرورش و تربیت صحیح بر پایه اصول و اخلاق اسلامی و کرامت انسانی برای کودکان بی سرپرست و یتیم بسیار با اهمیت و ضروری تر از نیازهای مادی و معیشتی آنهاست.

 

وی اظهار داشت: برخی از این کودکان به دلیل قرار گرفتن شرایط سخت زندگی و تحمل ناملایمات ناخواسته دچار برخی ناهنجاری‌ها و حتی تنش‌های روحی و روانی می‌ شوند که باید تلاش‌ها بیش از تأمین نیازهای مادی به سمت نیازهای عاطفی و روانی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای آینده این کودکان سوق داده شود.

 

احمدی تصریح کرد: همین توجه و پشتیبانی‌های معنوی نیز نیازمند نگاه‌های با ظرافت است و از برخی نگاه‌های ترحم آمیز و غیرعزت مندانه در قبال آنها باید پرهیز کرد.
استاندار بر ضرورت مشارکت مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی برای کمک به این کودکان و رفع برخی نیازهای ضروری معیشتی و رفاهی آنها تاکید کرد.

 

احمدی با بیان اینکه، اداره کل بهزیستی و دستگاه‌های متولی باید نگاه و برنامه هدفمند و آینده نگری برای کودکان بی سرپرست داشته باشند، ابراز داشت: ارائه خدمات بهزیستی نباید تنها محدود و محصور به کمک‌های صرف خدماتی و رفاهی برای این کودکان شود.

 

استاندار بر ضرورت ادامه تحصیل و ایجاد بسترهای مناسب برای آموزش این کودکان به عنوان یکی از ضرورت‌های اساسی در ایجاد حس عزت مندانه و آینده نگری در وجود این کودکان تاکید کرد.

 

یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی اداره کل بهزیستی مشکل مسکن برای کودکان بی سرپرست در شهر یاسوج بود که مقرر شد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و با تصویب در کمیسیون ماده پنج این مشکل در اسرع وقت پیگیری شود.

وی بر تامین امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی لازم برای این کودکان ظرف یک هفته آینده از سوی دستگاه‌های متولی و تهیه بسته‌های آموزشی و رفاهی از طریق مدیرکل امور بانوان استانداری تاکید شد.
همچنین استانداری و برخی دستگاه های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات رسان برق، گاز و کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی ظرف هفته آینده اقدام به تأمین برخی نیازهای ضروری این کودکان می ‌کنند.