موفقیت در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون بالا در چرام
موفقیت در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون بالا در چرام
سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام در نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور فرماندار با موضوع طرح بسیج ملی فشار خون بالا از اجرای موفقیت این طرح در شهرستان چرام خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت،سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام در نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور فرماندار با موضوع طرح بسیج ملی فشار خون بالا از اجرای موفقیت این طرح در شهرستان چرام خبر داد .

جعفری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام ضمن تشکر از همه کسانی که در اجرای این طرح با ما همکاری داشتند بیان کرد:ازاهداف این طرح  ارتقای فرهنگ و سبک زندگی سلامت محور می باشد

 

وی بیان کرد: طرح ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ تیر ماه سال جاری در سطح کشور در حال اجراست که در این راستا گروه های هدف شامل کلیه افراد بالا ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی تحت پوشش قرار می گیرند.

 

جعفری ادامه داد: اگر افراد از وضعیت فشار خون خود آگاهی داشته باشند در صورت بالا بودن با اصلاح سبک زندگی خود از قبیل انجام فعالیت های منظم ورزشی روزانه، مصرف سبزیجات و میوه ها می توانند بیماری خود را کنترل نمایند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام تصریح کرد: در استان یکی از پیش زمینه های اصلی بیماری فشار خون بالا مصرف نمک و چربی، استرس و عدم تحرک میباشد .

 

جعفری با ذکر آماری از طرح کنترل بسیج ملی فشارخون بالا در شهرستان چرام اظهارداشت :جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان چرام ۱۷۷۴۰ نفر میباشد که تا مورخه ۲/۴/۹۸ تعداد ۱۳۵۰۰ نفر با مراجعه به پایگاههای ما در شهرستان در سامانه سلامت و سیب فشار خون آنان ثبت شده است که از ۱۰۰ درصد موفق به ثبت ۷۸ درصد جمعیت هدف شده ایم و در استان در رتبه دوم قرارداریم.

 

وی با اشاره به نتایج این طرح گفت:تا الان ۳۵۷بیمار مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شده که ۴۸نفر نارسایی کلیه تعداد ۲۲نفر مشکل فشارخون بالا داشتند.

 

جعفری فر با اشاره به درصد تحقق طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در چرام بیان کرد:تا امروز ۷۸درصد انجام گرفته که به هدف ۱۰۰درصدی رسیده است چرا که در سطح کشور ۵۰درصد جمعیت آماری جامعه هدف پیش بینی شده که ما بالاتر از میانگین کشوری موفق بودیم که با تلاش همکاران و همکاری سپاه انجام بدهیم.

 

وی بیان کرد میزان مشارکت مردان کمتر از زنان هست که انتظار داریم تا فرصت ۱۰روز باقی مانده با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار به کنترل فشارخون خود اقدام کنند.

 

خبرنگار : سید علی تقوی