انقلاب های با محوریت دین زدایی ، در ایران انقلابی مذهبی
انقلاب های با محوریت دین زدایی ، در ایران انقلابی مذهبی
فرماندار چرام در آئین تکریم و معارفه فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج چرام با تبریک ارتقا درجه خرم دل فرمانده سپاه استان  از شکل گیری انقلاب ایران صحبت کرد و افزود : هرانقلابی که در هر کجای جهان رخ دهد شرایط و ویژگیهای خود را دارد و انقلاب ایران که یکی از انقلابات بزرگ دنیاست تفاوتهای برجسته ای با انقلاب های دیگر دارد .

 

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت،فرماندار چرام در آئین تکریم و معارفه فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج چرام با تبریک ارتقا درجه خرم دل فرمانده سپاه استان  از شکل گیری انقلاب ایران صحبت کرد و افزود : هرانقلابی که در هر کجای جهان رخ دهد شرایط و ویژگیهای خود را دارد و انقلاب ایران که یکی از انقلابهای بزرگ دنیاست تفاوتهای برجسته ای با انقلاب های دیگر دارد .

وی بیان کرد: از این جهت انقلابهایی که تاکنون و پیش از انقلاب ایران رخ داده بودند حول محور گروههای خاص و با محوریت دین زدایی بودند ولی انقلاب ایران با محوریت مذهب شکل گرفته است.

فرماندار چرام اظهار کرد:تفاوت دیگر انقلاب ایران این است که همه اقشار از روشنفکران ، روحانیت ، عشایر و گروههای مختلف و اکثریت مردم در آن دخالت داشته و کشوری که پس از سالها پادشاهی بخواهدکشور مردمی ویا مردم سالاری دینی را تجربه کند قطعا شرایط خاصی دارد و این شرایط منجر به بی ثباتی و سردرگمی میشود. .

فتاحی اصل افزود:در آن شرایط خاص امام بزرگوار با درایتی که داشتند یک سپاه مردمی و یک گروهی به نام مردم تشکیل دادند که مردم خودشان محافظت کنند از انقلابی که خودشان بوجود آوردند و اسم آن را سپاه پاسداران گذاشتند.

وی گفت : سپاه پاسداران نیروهای مردمی بودند که کمک رسانی میکردند و در جنگ هشت ساله ی تحمیلی نیز در کنار همه مردم و اقشار دیگر نیروهایی که وجود داشت از کشور دفاع کردند.

فتاحی اصل بیان کرد: در زمانی که دشمنان ایران فشار اقتصادی را بر مردم وارد کردند و سپاه را گروه تروریستی خواندند دیدید که چگونه مردم ایران همه با شعار من یک سپاهی هستم لباس سپاه به تن کردند و این نشانه احترام سپاه در جامعه هست.

 

فرماندار چرام در پایان از زحمات سرهنگ رضایی فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج چرام تقدیر و تشکر کرد .