شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی دراستانداری کهگیلویه وبویر احمد
شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی دراستانداری کهگیلویه وبویر احمد
علی محمد احمدی در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار داشت: ایجاد خوشه های صادراتی بدون فراهم کردن زیرساخت های صادراتی در یک حوزه امکان پذیر نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انتظار می رود شرکت شهرک های صنعتی در استان براساس برنامه استراتژیک 5 ساله این شرکت برای ایجاد خوشه های صادراتی امکان سنجی کند.

وی افزود: بدون شک این برنامه باید بازپروری شده و متناسب با ظرفیت های استان و فناوری روز باشد.
احمدی تصریح کرد: می طلبد در نشست بعدی این شورا یک پکیج کامل در خصوص اهداف این شورا و چشم انداز آن در حوزه صادرات استان ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه های گردشگری، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی  و گمرگ در یک نشست جداگانه پیرامون ایجاد  شرکت مدیریت صادراتی با بهره گیری از ظرفیت جوانان  و فارغ التحصیلان در استان تشکیل داده و نتیجه آن را ارائه دهند.

وی خطاب به اعضای این کارگروه، گفت: باید افراد و تولیدکنندگان برتر در این حوزه شناسایی کرده و نسبت به جذب و ارتباط هلدینگ های صادراتی با تولید کنندگان و اتاق بازرگانی استان اقدام کنند و در این خصوص حتی می توانند  از تسهیلات روستایی نیز استفاده کنند.

احمدی تصریح کرد: بخش خصوصی نخستین گام ها را در این خصوص بردارد و بدون شک نیز از این اقدامات جهت ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید حمایت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات ما در حوزه صادرات نبود بازاریاب توانمند و حرفه ای است، عنوان کرد: استان در کنار استان های بزرگ و بنادر جنوبی قرار گرفته و می توان از این ظرفیت ها جهت توسعه صادرات استفاده کرد.

احمدی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های بی بدیلی است، گفت: سانحه هواپیمایی آسمان شوک بزرگی برای مردم استان بود و در این حادثه جمعی از نخبگان علمی و اقتصادی استان را از دست دادیم.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر اراده ای باشد با همراهی مردم فهیم استان می توان شاهد جهش خوبی در حوزه های اقتصادی بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نزدیک به 500 میلیارد تومان برای احداث فرودگاه یاسوج تا کنون هزینه شده است، تاکید کرد: بدون شک اگر در گذشته برای جانمایی این فرودگاه در غرب شهر شیراز یا منطقه سپیدان  با راه اندازی یک قطار سریع السیر اقدام می شد نه تنها به یک فرودگاه ویژه دسترسی پیدا می کردیم بلکه نقش مهمی در توسعه گردشگری استان نیز داشت.

وی گفت: در منطقه زاگرس و برخی از استان ها همچون لرستان و ارومیه نیز حادثه سقوط هواپیما را در گذشته شاهد بودیم که امیدواریم دیگر چنین حادثه ای در کشور اتفاق نیافتد.

وی تاکید کرد: تاکنون علت اصلی این سانحه دلخراش مشخص نشده است ولی دلیل هرچه که بوده نباید راه توسعه استان مسدود شود.

احمدی بیان کرد: باید زمینه جذب سرمایه گذار خارجی در استان فراهم شود زیرا باتوجه به ظرفیت های این استان این امر قابل تحقق است.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده با شورای عالی امنیت ملی خواستار ایجاد خط هوایی دیگری برای پروازهای استان هستیم که امید است با تحقق این شرایط شاهد پرواز و سفرهای مطمئن تری برای مردم استان باشیم.