بکارگیری نیرو های غیربومی در فسفات چرام/کلاه گشادی که سر جوانان چرام رفت
بکارگیری نیرو های غیربومی در فسفات چرام/کلاه گشادی که سر جوانان چرام رفت
فسفات چرام یکی از کلیدواژه های سیاسیون و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و حتی شورای شهر چرام بوده که بارها شنیده شده است.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت،فسفات چرام یکی از کلیدواژه های سیاسیون و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و حتی شورای شهر چرام بوده که بارها شنیده شده است.

بعداز مدت ها و با حضور وزیر وقت صنعت و معدن دولت تدبیر و امید امیدواری به این پروژه برای رفع معضل بیکاری جوانان چرامی دوچندان شد .

عدل هاشمی که در مصاحبه ها از بکارگیری نیروهای بومی در فسفات چرام خبر می داد که به عنوان نمونه به دوتا از آنهااشاره می کنیم.

در مصاحبه بهمن 97هاشمی پور با رسانه وی اعلام کرد که تا پایان سال جاری حدود 40تا50نفر در این معدن اشتغالزایی می شود اما این حرف در حد همان حرف باقی ماند.

عدل هاشمی پور در مصاحبه دیگری که در تیرماه امسال داشت از بکارگیری هرگونه نیرو خارج از شهرستان در فسفات چرام هشدار داد و اعلام کرد هیچ گونه توجیهی دراین زمینه قابل پذیرش نیست.

اما طبق اخبار مستند و تحقیقات میدانی هم اکنون چند نیروی غیربومی از شهرستان بهبهان واستان خوزستان در فسفات چرام مشغول به کار هستند و سهم چرامی ها کارگری سنگ و سیمان شده و در مجموع حدود چهارده نفر در فسفات مشغول به کار است و کارهای دفتری را غیربومیها اشغال کرده اند.

این نیروها که از نزدیکان عوامل شرکت شارمینا مجری طرح کارخانه آهک هیدرانه در فسفات چرام هستند هم اکنون به فعالیت خود در شرکت مشغول هستند.

این در حالی است که جوانان بسیار زیادی در این شهرستان و روستاهای اطراف فسفات چرام دارای تحصیلات و. بیکار هستند.

حال یا عدل هاشمی نمی داند و یا هم اطلاع دارد و سکوت اختیار کرده و. در هر دو حالت جوانان بیکار چرام کلاه گشادی سرشان رفته و فریب شعارها را خوردند.

جالب این جاست از نیروهای چرام برای کار کارگری و بنایی استفاده شده و کارهای دفتری و حسابداری و پشت میزی به غیربومی ها و بهبهانی ها واگذار شده است.

و کسی نمی داند پشت صحنه این خیانت به جوانان چرام چیست؟

اگر شرکت شارمینا بهبهانیها متولی آن هستند و می توانند خودشان نیرو انتخاب کنند پس چرا عدل هاشمی این همه وعده و وعید می دهد مگر نه این است که از قبل راه اندازی کارخانه آهک هیدراته یا فسفات، اشتغالزایی برای جوانان چرام ایجاد شود.

آیا ماحصل فسفات چرام برای جوانان بناری و فشیانی وچرامی فقط دود و خاک است یا اشتغالزایی هم هست؟

این در حالی است که کشت زر نماینده بهبهان بارها از بکارگیری نیروی غیربومی در پتروشیمی بیدبلند انتقاد کرد و از مدیریت یکی از فرزندان شایسته چرام در حوزه بهبهان علیرغم اینکه یک هفته از مسئولیتش می گذشت جلوگیری کرد و او را عزل کرد.

حال با جمیع شرایط چرا عدل هاشمی پور نماینده چرام در مجلس شورای اسلامی از حق جوانان چرام دفاع نمی کند.

جناب هاشمی پور اسفندماه 94تا اسفندماه 98 فقط شعار برای جوانان چرام سرازیر شد. وقتی برای عمل نمانده است و گوش ها از وعده و وعید پر است.

جوانان چرام را دریابید.