صلاحت پور پاسخ مصطفی تقوی را داد/ دوره کلی گویی و مصادره زحمات گذشتگان و عدم تمکین به مقررات و سوگندها و میثاق نامه ها به سر آمده است
صلاحت پور پاسخ مصطفی تقوی را داد/ دوره کلی گویی و مصادره زحمات گذشتگان و عدم تمکین به مقررات و سوگندها و میثاق نامه ها به سر آمده است
پس از قرائت بیانه حضرتعالی در حمایت یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مواردی به ذهنم رسید که در ادامه تقدیم محضر ارجمندتان می شود باشد

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، سید اسفندیار صلاحت پور پاسخ فرزند آمیر احمد تقوی که از نام و اعتبار پدر معنوی کهگیلویه برای امیال سیاسی خود استفاده کرده را داد.

 

متن جوابیه به شرح ذیل است:

 

به نام خدا
جناب آقای دکتر سید مصطفی تقوی
سلام علیکم و رحمت الله
به عنوان شهروندی از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ پس از قرائت بیانه حضرتعالی در حمایت یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مواردی به ذهنم رسید که در ادامه تقدیم محضر ارجمندتان می شود باشد که :

پروردگار سینه ام را گشاده فرماید،کارم را آسان نماید ، گره را از زبانم برداردشاید آنچه می گویم مورد پذیرش واقع شود

در آغاز به ساحت مردم شریف و فهیم کهگیلویه بزرگ ، حضرتعالی و خوانندگان ارجمند عرض سلام و ادب دارم وبه روح بلند پدر معنوی کهگیلویه مرحوم ایت الله آمیر احمد تقوی درود می فرستم و از پروردگار متعال می خواهم که با اجداد طاهرینش محشور و هم نشین باشد.
اما بعد
اجازه بفرمایید اعلام کنم که تمایل شخصی و اعتقادی حقیر در پهنه سیاست این ملک ، حضور نامزدهایی متنوع با تعدد فکر و اندیشه بود که در آن صورت قطعا انتخاب من و بسیاری چون صاحب این قلم ، اصلاح طلبانی بودند که آزادی اندیشه ، قلم ، بیان و پس از بیان! را پاس بدارند و در گفتار و‌کردار صداقت و شجاعت را چاشنی تصمیم کنند. در نبود چنین امکانی ، مثل حضرتعالی و بسیاری دیگر پس از تفکر و مشورت ، انتخاب خیرالموجودین را بر قهر سیاسی و تحریم انتخابات ترجیح داده تا به اندازه امکان و به قدر وسع کوشیده باشم که سخت معتقدم به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل.

جناب اقای سید مصطفی تقوی
حضرتعالی به سبب انتساب به آن عالم ربانی و به دلیل جایگاه علمی که دارید و صد البته به علت ورودتان به عرصه انتخابات (چه در مقام کاندیداتوری در دور قبل و چه در جایگاه حمایت از یک نامزد که چهار سال نمایندگی مردم فهیم منطقه در مجلس شورای اسلامی را داشت و لذا درحدود وظایف نماینده پارلمان مسئولیت دارد ومی بایست پاسخگو باشد) درکامیابی یا عدم کامیابی مردم به منویات شان مسئول هستید.
لیکن انچه که صاحب این قلم را موظف به نگارش کرد، بیانیه اخیرتان در حمایت از نماینده فعلی می باشد.لذا ضمن عرض ادب مواردی تقدیم حضورتان می شود:
۱) فرمودید مرحوم ایت الله آمیر احمد تقوی (رحمه الله علیه) نقش تعیین کننده ای در انتخابات ادوار مختلف، از جمله هدایت انتخابات دوره ی گذشته داشتند.
بدیهی است نقش بی بدیل ان عزیز سفر کرده به عنوان پدر معنوی کهگیلویه در عرصه های مختلف ،بزرگ،کم نظیر و غیر قابل کتمان است.
نظر به کاستی های فراوان عملکرد نمایندگان به طور اعم و نماینده فعلی به طور اخص و با عنایت به تعدد برنامه نیمه کاره، پروژه های بر زمین مانده و قول های فراموش شده در گستره ی جغرافیایی کهگیلویه بزرگ ،به نظر می رسد اعلام نقش مرحوم آمیر احمد تقوی(رضوان الله تعالی علیه) در هدایت انتخابات ها ( از جمله هدایت انتخابات دوره گذشته) ،القای این مطلب است که ایشان نقش اساسی در عدم کامیابی مردم فهیم کهگیلویه در حصول نتیجه از حضورشان در انتخابات داشتند.
جناب آقای تقوی نخواهید و نمی خواهیم که بزرگی و گستردگی نقش ان عالم ربانی در رشد و ارتقای منطقه در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را به نقص عملکرد این نماینده یا ان نامزد فرو بکاهید.

علاقمندان و ارادتمندان پدر معنوی کهگیلویه به حق ایشان را ورای جریانات سیاسی و هیجانات رقابت انتخاباتی می خواهند و لذا توقع می رود حضرتعالی نیز از جفای به جایگاه عزیز و عظیم الشان ایشان پیشگیری فرمائید.

 

۲)هر چند که تیغ استصواب امکان حضور سلیقه های متنوع و گفتمان های متعدد را از میان برداشت و به قول رئیس جمهور محترم فروشگاهی ایجاد کرد با هزاران کالا منتهی از یک نوع! که بسیاری(از جمله اصلاح طلبان) را به عدم حضور یا حداقل ارائه لیست و نامزدی نا امید کردو ان شد که افتاد و دانی! لیکن اینجانب نیز به مانند حضرتعالی معتقدم که علیرغم همه مشکلات موجود،موظف به انتخاب نماینده ای هستیم که بتواند در سطح ملی ایفای نقش کند تا شاید مجلسی تشکیل شود که در راس امور باشد!

 

۳) در یک تقسیم بندی نه چندان دقیق ، دو نامزد اصلی انتخابات کهگیلویه بزرگ را خدمات محور و توسعه نگر تقسیم کرده اید و به این بهانه ظریف و غیر مستقیم به نواختن رقیب و نوازش رفیق! پرداختید. از جایگاه علمی و دانشگاهی جنابعالی توقع می رفت که با پرهیز از بحث کیفی و ارائه مستندات کمی ، دلایل خود را در انتساب هر نامزد به خدمات فردی و توسعه ملی! اعلام کنید.

جناب آقای دکتر تقوی
بدیهی است که دو وظیفه اصلی هر نماینده پارلمانی تقنین و نظارت است و هر فرع دیگری در ذیل اصول فوق قرار می گیرد. پر واضح است که نگاه توسعه محور و در پی آن ایجاد زیرساخت هایی مانند راه و جاده سازی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح حوزه انتخابیه و طرح و تصویب قوانینی که در سطح ملی به امنیت پایدار ، تولید ملی ، توسعه و اشتغال منتهی شود و در ادامه نظارت بر حسن اجرای این قوانین می بایست عمده ترین دغدغه تمام نمایندگان مجلس باشد و در سطحی پایین تر موارد فوق در محدوده حوزه انتخابیه.

فرمودید نماینده فعلی در مقام نایب رئیس کمیسیون انرژی ، کمک شایانی به احیا و فعال سازی طرح های راهبردی منطقه کرد و آن ها را از سال ها سکون و رکود خارج کرد!

 

جناب آقای دکتر دقیقا از کدام طرح سخن می گویید؟؟!  کدام تحرک در مقابل رکود و سکون است؟! غیر از این است که طرح هایی مانند فسفات چرام ، پتروشیمی دهدشت و … بیشتر از ده سال قبل توسط آقای موحد پیگیری و کلنگ زنی شد و اکنون با گذشت بیش از ده سال که چهار سال آن جایگاه نایب رییسی کمیسیون انرژی و ریاست کمیته نفت ، گاز و پتروشیمی در اختیار جناب مهندس هاشمی پور بود ، همچنان خاکی است که باد آن را به توبره می کشد؟!

 

آیا نایب رئیسی کمیسیون انرژی ( که به فرموده حضرتعالی وزارت خانه های نفت و نیرو بیشترین ارتباط مستقیم و تاثیر پذیری را از آن دارند) فرصتی نبود تا این طرح های عظیم به سرانجام برسد که توسط نماینده فعلی هدر رفت و اکنون به دریوزگی فرصتی دیگر برای چهار سال آینده آسمان را به ریسمان پیوند می زنید؟!

 

مطمئنا به اعتبار جایگاه خانوادگی ، سن ، تحصیلات و ارتباط ویژه ای که با نمایندگان ادوار مجلس دارید ، خیلی بهتر از من می دانید بسیاری مصادیقی که فرمودید توسط نمایندگان دوره های قبل پیشنهاد و پیگیری شد و متاسفانه بر زمین ماند و نماینده فعلی در طول چهار سال فرصت طلایز نایب رئیسی کمیسیون انرژی توفیقی در آنچه که فرمودید از سد و پتروشیمی تا نیروگاه و جاده های مواصلاتی ( از جمله جاده سوق – دهدشت موسوم به جاده مرگ!) نداشت. به مدد رجزخوانی های معمول و غیر معمول تیم تبلیغاتی طرفین ، اسناد بسیاری از پیگیری های آقای موحد در موارد فوق و نیز امور دیگری نظیر تقسیمات کشوری و شهرستان شدن چرام ، لنده و لیکک که گامی کوچک در مسیر توسعه و نیز جذب بودجه مستقل می باشد ، منتشر شد که لابد دیده اید و متاسفانه چنین به نظر می رسد که پیگیری آنها معجزه ای است معلق بین زمین و آسمان که به قول شیخ اشراق دست جوانمردی را می طلبد که آنها را به زمین آورد و اجرایی شان کند.

 

همانطور که فرمودید پیگیری امور شخصی و درخواست های فردی موکلین بخشی از دغدغه های جناب آقای موحد و مشاورینش بوده و هست و خواهد بودکه از مشی شخصی ، احساس دین و سفره داری موروثی ایشان نشات می گیرد و در مقابل گلایه های متعدد موکلین و حتی خواص و نزدیکان رقیب در عدم پاسخگویی به تلفن! از تفرعن و خودبرتر بینی حکایت دارد.

 

کوتاه سخن آنکه چه در پیگیری مسائل ملی و زیربنایی و چه در تقاضاهای شخصی مردم حوزه انتخابیه جناب آقای موحد زبانزد عام و خاص است :

گرچه می گویند آن خوشتر زحسن

یار ما این دارد و آن نیز هم

۴) امید دارم که عرصه انتخابات کهگیلویه را پیگیری فرمایید که قطعا چنین است. اگر چنین باشد ، نسل جوانی را که قطعا سوابق نامزدها را بررسی ، برنامه های آنان را پایش کرده و از روی آگاهی انتخاب می کنند ، دیده اید.
اگر به خرد انتخاب کنندگان به عنوان رکن اساسی دموکراسی اعتقاد دارید ، به استقبال مردم از نامزدهای مورد بحث در چرام و سوق ، سرفاریاب و لیکک نگاهی دوباره بیاندازید . به نظر می رسد مردمی که در آغاز بیانیه تان به حق آنان را فهیم خطاب کرده اید ، به بلوغی رسیده اند که تفاوت شعار و برنامه را درک می کنند ، ادبیات اطرافیان و مشاوران نامزدها را به عنوان اتاق فکر و برنامه ریزی ممیزی می کنند و از روی شعور و نه تحت تاثیر شعار انتخاب می کنند.

جناب آقای دکتر تقوی
هزاران نفر در چرام و سرفاریاب با آمدن شان و در سوق و بهمئی با نیامدن شان فریاد زده اند که دوره رجزخوانی های چاله میدانی ، ادبیات جوجه و تیغ و ای بنازم ها!!!! ، دوره کلی گویی و مصادره زحمات گذشتگان و عدم تمکین به مقررات و سوگندها و میثاق نامه ها به سر آمده و بی شک سخنی که تا امروز شنیده نشد ، در دوم اسفند مکتوب شده و به امضای مردم شریف کهگیلویه بزرگ خواهد رسید.

تا آن روز عزت زیاد و باقی بقایتان
ارادتمند
سید اسفندیار صلاحت پور
بیست و پنج بهمن نود و هشت