لزوم توجه اداره منابع طبیعی ومحیط زیست استان به طسوج/از ریشه کنی گیاهان تا شکار بی رویه در طسوج
لزوم توجه اداره منابع طبیعی ومحیط زیست استان به طسوج/از ریشه کنی گیاهان تا شکار بی رویه در طسوج

با فصل بهار و رویش گونه های گیاهی در کوه های استان کهگیلویه و بویر احمد بازار متخلفان و متمردان به منابع طبیعی داغ شده است

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، با فصل بهار و رویش گونه های گیاهی در کوه های استان کهگیلویه و بویر احمد بازار متخلفان و متمردان به منابع طبیعی داغ شده است.

با وجود هشدار های کارشناسان منابع طبیعی استان و خطر انقراض گونه های گیاهی ، بازار فروش گیاهان در کنار جاده ها رونق گرفته است.

متاسفانه نه تنها بهره برداران بومی، گیاهان دارویی و خوراکی را به شکل بی رویه جمع آوری می کنند بلکه در سال های گذشته به وفور مشاهده شده که افراد سودجو از استان های همجوار به این استان وارد می شوند و با برداشت بی رویه برخی گیاهان دارویی و خوراکی این گونه ها را قربانی زیاده خواهی خود می کنند.

از جمله مناطقی که پای سودجویان به آنجا باز شده است منطقه طسوج از توابع شهرستان چرام است که به غیر از گیاهان این حوزه پرندگان و حیوانات وحشی مورد بی مهری قرار گرفته اند.

شکار بی رویه حیوانات و پرندگان و ریشه کنی گیاهان طسوج زنگ خطریست برای محیط زیست و منابع طبیعی که نیاز است مسئولان استانی به طسوج توجه ویژه داشته باشند.