تازمانی که نگاه به سمت دانشگاه علوم پزشکی نگاهی  سیاسی باشد ، همین وضعیت پابرجاست/سلامت استان، بازیچه دست اصلاح طلب و اصولگرا
تازمانی که نگاه به سمت دانشگاه علوم پزشکی نگاهی  سیاسی باشد ، همین وضعیت پابرجاست/سلامت استان، بازیچه دست اصلاح طلب و اصولگرا

حجت الاسلام روح الله حسین زاده فعال فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این موضوع، دیر پاسخ دهی آزمایشگاه استان فارس و پیامدهای ایجاد شده از این موضوع واکنش نشان داده و در گفت و گو با خبرنگار ما گفت

به گزارش پایگاه خبری ندای امت,طی چند روز گذشته موضوع افزایش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا به ویروس کووید19، افزایش مبتلایان در شهرستان باشت و کهگیلویه مسئله مهم و نگرانی در افکار عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است و افکار عمومی دانشگاه علوم پزشکی را مقصر اصلی در این موضوع می داند.

حجت الاسلام روح الله حسین زاده فعال فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این موضوع، دیر پاسخ دهی آزمایشگاه استان فارس و پیامدهای ایجاد شده از این موضوع واکنش نشان داده و در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در این وضعیت بحران کرونا خیلی مناسب نیست به دنبال مقصر بگردیم، حال یا مقصر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد یا فارس باشد وظیفه مردم این نیست که به دنبال مقصر باشند، بلکه وظیفه مراجع نظارتی حوزه بهداشت، و مراجع نظارتی استان کهگیلویه و بویراحمد مثل دادستانی و دادگستری است که حتما به این مسئله رسیدگی خواهند کرد.

حسین زاده دلیل اصلی تعلل در پاسخ دهی به آزمایش های تست کرونای مردم کهگیلویه و بویراحمد را پیامد مستقیم و غیرمستقیم محدودیت های عملکردی مسئولان حوزه بهداشت، تاثیر گرفتن حوزه بهداشت از سیاسیون استان و دخالت های نابجای سیاسیون در حوزه بهداشت و درمان را دانست و افزود: ما باید درسی از این ماجرا بگیریم و آن را جدی بگیریم، که دانشگاه علوم پزشکی استان، به عنوان مرجع سلامت استان سالهاست بازیچه دست سیاسیون اصلاح طلب و اصولگرا قرار گرفته ، و تا زمانی که نگاه به دانشگاه علوم پزشکی نگاهی سیاسی باشد همین وضعیت وجود خواهد داشت.

حسین زاده در ادامه گفت: بنابراین نه آزمایشگاه مقصر است و نه دانشگاه، مقصر محرومیت ذاتی است که سیاسیون اصولگرا و اصلاح طلب در استان در حوزه سلامت ایجاد کردند، اگر کرونا یک آورده برای استان ما داشته باشد همین آزمایشگاه تشخیص ویروس شناسی است که الان در استان ما راه اندازی شده، لذا زمان آن نیست که همدیگر را مقصر قلمداد کنیم، هر چند دستگاه های نظارتی باید ورود پیدا کنند، اگر تعللی صورت گرفته باشد باید بدون اغماض و چشم پوشی در یک فضای غیراحساسی برخورد شود.

حسین زاده اظهار کرد: الان زمان حساب کشی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیست، دانشگاهی که هنوز که هنوز است با سرپرست اداره می شود، که این هم از بی توجهی های وزارت بهداشت به استان ما است، که در زمان بحران بیماری کرونا خود را نشان داد.

حسین زاده با ابراز اینکه «سیاسیون مقصر ذاتی در حوزه بهداشت و سلامت استان هستند، و باید در نظر داشته باشیم که استان فارس با وسعتی که دارند توان و قلت را نداشته باشد که پاسخگوی استان ما هم باشند» تاکید کرد: شما سیاسیونی که استان را در فقر ذاتی نگه داشته اید باید پاسخگو باشید، شما باید پاسخگو باشید، چرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی پاسخگو باشد؟ چرا استان فارس پاسخ بدهد؟ شمای سیاسی که با رای مردم قبول شده اید و کاری برای استان نکرده اید.

وی افزود: استانی که معطل یک آزمایشگاه است، شما باید پاسخ دهید که در این چند سالی که نماینده بوده اید ایا هیچوقت مطالبه ای از وزیر بهداشت داشته اید؟ به غیر از اینکه نگاه کرده اید ببینید چه کسی رئیس دانشگاه می شود؟ به غیر از اینکه دقت کرده اید ببینید کجا وارد شوید و رئیس دانشگاه را تغییر دهید! کجا بهتر است وارد شوید و معاون دانشگاه را تغییر دهید! کجا وارد شوید که بتوانید به مسائل دانشگاه و حوزه بهداشت ورود پیدا کنید و بگویید حوزه سلامت را به دست خود ساخته ایم! در صورتی که الان بعد از چندین سال ازمایشگاه تشخیص ویروس شناسی نداریم.

حسین زاده تصریح کرد: این بحث سیاسی و نگاه سیاسی به حوزه سلامت استان ما باعث شده است بی برنامگی به وجود بیاید و الان هم باید نهادهای نظارتی ورود پیدا کنند و هم وزارت بهداشت به ما پاسخ دهند که چرا استان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست اداره می شود؟ ان شالله که قضیه ویروس کرونا ریشه کن شود و مردم به زندگی عادی خود برگردند.