تشدید مدیریت و کنترل کرونا ویروس در شهرستان چرام/ خادمی سرپرست ستاد مبارزه با کرونا از عزم مضاعف و بیش از پیش ستاد جهت مدیریت بحران کرونا خبر داد/بذرکار :مغازه های گران فروش جریمه شدند/جعفری:اصناف متخلف پلمپ شدند
تشدید مدیریت و کنترل کرونا ویروس در شهرستان چرام/ خادمی سرپرست ستاد مبارزه با کرونا از عزم مضاعف و بیش از پیش ستاد جهت مدیریت بحران کرونا خبر داد/بذرکار :مغازه های گران فروش جریمه شدند/جعفری:اصناف متخلف پلمپ شدند

ن روز ها گسترش و شیوع ویروس کرونا در شهرستان چرام موجب بروز نگرانی های فراوان مسئولین و شهروندان شده است

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت,این روز ها گسترش و شیوع ویروس کرونا در شهرستان چرام موجب بروز نگرانی های فراوان مسئولین و شهروندان شده است.

از این رو مسئولین شهرستان جهت تشدید بیش از پیش نظارت ها و کنترل ویروس پای کار آمدند صبح امروز سرتیپ خادمی معاون برنامه ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری و سرپرست ستاد مبارزه با کرونا به همراه دیگر اعضای ستاد که متشکل از نمایندگان اداره صمت، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف از وضعیت بازار بازدید طی بازدید از مناطق مختلف شهر چرام صورت گرفت رعایت فاصله گذاری اجتماعی را از نزدیک مورد بازدید قرار دادند .

در این بازدید سرتیپ خادمی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولین و توجه به تذکرات نهاد های مربوطه در خصوص پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری تاکید کرد، در این طرح همه ی شهروندان جهت تضمین سلامت خود و اطرافیانشان باید حداقل فاصله ی تعیین شده را رعایت کنند. وی ضمن نظارت بر بازار و کنترل نزدیک قیمت کالاها و مایحتاج مردم، تذکر داد که با ناقضین و متخلفین برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

خادمی گفت: در این زمینه ستاد نیز با پلمپ تعدادی از مغازه ها اشاره کردند که حفظ سلامت مردم و تسهیل زندگی و عبور و مرور اجتماعی آنها را وظیفه خود می دانیم.

خادمی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی به مردم، اضافه کرد: هر شهروند باید سفیر سلامت در خانواده و جامعه باشد، راهنمایی، فرهنگ سازی، توصیه، نصیحت و حتی تذکر به کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه سلامت مردم را تهدید میکنند از حقوق و تکالیف شهروندان است.

 

معاون فرماندار چرام بیان کرد: در خلال نظارت و کنترل از نزدیک بازار و سطح شهر، از عزم مضاعف فرماندار چرام برای تشدید مدیریت کرونا در چرام خبر داد.

علی بذرکار رئیس اتاق اصناف چرام در این بازدید بیان کرد: طی جلسه ستاد مبارزه با کرونا که در چرام برگزار شد ، مصوب گردید نماینده امور صنفی جهت بررسی کنترل قیمت ها و درج قیمت ها از اصناف بازرسی به عمل آورد .

وی افزود: صنوفی که درج قیمت نداشته و اقدام به گران فروشی داشتند جریمه شدند و این روال روزانه تا پایان زمان مشخص شده برقرار است .

جعفری رئیس شبکه بهداشت چرام در حاشیه این بازدید گفت: تا اطلاع ثانوی گشت های مختلف داریم و در بازدید صورت گرفته علاوه بر برخورد با کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نکردند به اصناف آموزشهای لازم داده می شود.

وی افزود: کلیه اصناف باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد قاطع صورت می گیرد و مغازه پلمپ میشود.

از جمله مواردی که توسط اصناف باید رعایت شود، فراهم ساختن وسایل بهداشت فردی برای خود و مشتریان می باشد، که دستکش ، مواد ضدعفونی کننده و دریافت کد سلامت الزامیست ، ازطرفی مشتری حق ورود به مغازه را ندارد .

وی گفت: مغازه هایی که به تذکرات امروز توجه نکرده باشند در بازدید فردا پلمپ میشوند.

در این بازدید که خبرنگار ما نیز حضور داشت ، از سه صنف متفاوت سه مغازه به علت عدم درج قیمت و مواد خوراکی تاریخ گذشته و عدم رعایت بهداشت پلمپ شدند که از جمله آنها فروشگاه رفاه چرام بود.