توزیع شهرستانی ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان/گردش مالی ۲۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارمسکن محرومان در استان
توزیع شهرستانی ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان/گردش مالی ۲۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارمسکن محرومان در استان

حسین کلانتری در شورای مسکن استان با دستور کار مسکن محرومان استان از توزیع شهرستانی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در روستاهای استان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، حسین کلانتری در شورای مسکن استان با دستور کار مسکن محرومان استان از توزیع شهرستانی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در روستاهای استان خبر داد.

استاندار گفت: از مجموع این واحدها، ۸۰۰ واحد در بویراحمد، ۷۰۰ واحد در کهگیلویه، ۴۰۰ واحد در دنا ، ۳۵۰ واحد در بهمئی، در گچساران و باشت هر کدام ۳۰۰ واحد و در لنده و چرام نیز هر شهرستان ۱۵۰ واحد احداث می شود.

به گفته کلانتری ۳۵۰ واحد از مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد به صورت شناور و براساس نیاز و جمعیت شهرستان و اینکه چه شهرستانی در احداث سریعتر اقدام کنند و یا متقاضی بیشتری داشته باشند توزیع خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اعتبار در نظر گرفته شده برای این تعداد واحد را ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال برشمرد.

به گفته حسین کلانتری از این مبلغ، یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات با سود پنج درصد و ۷۷۰ میلیارد ریال بلاعوض است.

استاندار تاکید کرد: در احداث واحدهای مسکن محرومین، تمام شرایط استاندارد سازی در رابطه با مصالح و اصول فنی ساخت و ساز و آئین نامه ۲۸۰۰ رعایت شود.

وی یادآور شد: با آغاز احداث این تعداد واحد مسکن در همه روستاهای استان ضمن خانه دار شدن خانواده های زیادی در استان، سبب تحرک کسب و کار و اشتغال نیز می شود.

حسین کلانتری بابیان اینکه دستورالعمل پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل به صورت زنجیره ای است، گفت: زمان مشخصی در طول روز یا ایام هفته برای پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ها اعلام شود.

استاندار تاکید کرد تا صدور پروانه ساخت این واحدهای مسکونی رایگان باشد.
کلانتری یادآور شد: تلاش ها براین باشد تا همه این واحدها تا پایان سال احداث شوند تا بتوان امتیاز بیشتری برای ساخت واحدهای دیگری از مرکز کشور دریافت کنیم.