جلسه اضطراری فرماندار بویر احمد در میدان میوه و تره بار یاسوج
جلسه اضطراری فرماندار بویر احمد در میدان میوه و تره بار یاسوج

شهرام مهدوی مطلق امروز صبح به اتفاق مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ،نماینده ستاد تنظیم بازار جهت بررسی وضعیت قیمت های میوه و تره بار در یاسوج ، وارد میدان میوه و تره بار یاسوج شد و پس از بازدید کوتاه از غرفه ها ،در همان محل جلسه اضطراری تشکیل دادند

به گزارش ندای امت ، شهرام مهدوی مطلق امروز صبح به اتفاق مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ،نماینده ستاد تنظیم بازار جهت بررسی وضعیت قیمت های میوه و تره بار در یاسوج ، وارد میدان میوه و تره بار یاسوج شد و پس از بازدید کوتاه از غرفه ها ،در همان محل جلسه اضطراری تشکیل دادند .
فرماندار بویراحمد در ابتدای جلسه از ناهماهنگی ها و کوتاهی در قیمت گذاری به روز میوه و تره بار در شهر از دست اندرکاران و متولیان امر انتقاد کرد و گفت من بعد نماینده فرماندار و یا خودم راسا برای قیمت گذاری ورود خواهم کرد و این نوع کوناهی و ناهماهنگی و تقابل بین میدان و بازار قابل قبول نیست و اگر این اهمال کاری ها تکرار شود ،حتما برخورد قانونی اعمال خواهد شد .
فرماندار بویراحمد نحوه قیمت گذاری فعلی را ناقص و مبهم دانست و دستور دادند میوه ها بر اساس درجه ۱تا۳ دسته بندی و قیمت گذاری شوند و این طور نباشه که خریدار میوه درجه ۲را دست چین کند ولی با قیمت درجه ۱ قیمت بپردازد .
در این جلسه جناب آقای لقمانی مدیرکل تعزیرات حکومتی نیز با بیان اینکه اساس قیمت گذاری به این نحوه دارای اشکال هست ،گفت اگر خریداران عمده؛ فاکتور ارائه دهند دیگر نیازی به کارگروه قیمت گذاری نیست و قیمت بر اساس فرمول خاص خود مشخص می گردد.
محمدی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز از عدم ارائه فاکتور توسط عرضه کنندگان عمده از میدان شیراز انتقاد و گفت یکی از مشکلات ما نداشتن فاکتور هست ،ایشان به فعال نبودن میدان میوه و تره بار نیز اشاره کرد و گفت این میدان نیاز به فعال شدن بیشتر دارد.
عوض پور سرمایه گذار میدان میوه و تره بار و رضایی رئیس اتحادیه میوه و تره بار نیز در خصوص همکاری با همدیگر مجادله ای داشتند .
در نهایت به دستور فرماندار و مشورت اعضاء مصوب شد قیمت گذاری میوه هر هفته یک الی دوبار در میدان انجام بشود و اگر صنف و جهاد و صمت همکاری نکنند خود میدان قیمت میوه را اعلام و تعزیرات بر اساس قیمت گذاری میدان نظارت نماید.
همچنین مقرر شد سرمایه گذار میدان تعامل بیشتری با صنف داشته باشد.