پیام قدردانی جمعی از دوستداران محیط زیست از مسئولان مربوطه در پی اعلام منطقه کوه اشکر به عنوان « منطقه شکار ممنوع »
پیام قدردانی جمعی از دوستداران محیط زیست از مسئولان مربوطه در پی اعلام منطقه کوه اشکر به عنوان « منطقه شکار ممنوع »
جمعی از دوستداران محیط زیست از مسئولان مربوطه در پی اعلام منطقه کوه اشکر به عنوان « منطقه شکار ممنوع » تقدیر و تشکر کردند

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ،  جمعی از دوستداران محیط زیست از مسئولان مربوطه در پی اعلام منطقه کوه اشکر به عنوان « منطقه شکار ممنوع » تقدیر و تشکر کردند.متن کامل به شرح ذیل است

برای ما مسأله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست؛ یک مسأله حیاتی است. ( امام خامنه ای مد ظله العالی )

در دنیای ماشینی که علم مرزها را درنوردیده و پای صنعت چون آتشی به جان طبیعت افتاده، حفاظت از محیط زیست یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. دانشمندان نیز انگشت صحت بر این نهاده اند که مهم ترین عامل خشکسالی ها، آلودگی ها، آتش سوزی ها، گرد و غبار پیدایش ریزگرد ها و در نتیجه تهدید سلامتی انسان، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است. بر همین اساس، اهمیت حفاظت از محیط زیست دو چندان می شود. از زاویه دیگر، چنانچه محیط زیست مورد توجه ویژه قرار گیرد و مردم به این آگاهی برسند که نگهداری از آن برای استمرار حیات، امری لازم است، ارمغان این توجه و آگاهی، اکوسیستم پایدار و آب و هوای سالم است. بیاییم این شعار را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم: « احترام به طبیعت، احترام به خالق هستی است و نگهداری از طبیعت، ادامه چرخه حیات است ».
در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان چرام تنها شهرستانی بود که منطقه شکار ممنوع نداشت، این در حالی است که سرشار از عرصه های طبیعی و مراتع است. از جمله جاهایی که گونه های گیاهی و جانوری کم یاب و حتی نایاب را در دل خود جای داده است، کوه اشکر و سپرهای حفاظتی آن است که خبر اعلام « منطقه شکار ممنوع کوه اشکر » همه ما را به وجد آورد والبته به آینده این مرز و بوم، امیدوارمان کرد.
بدینوسیله، ما دوستدارن و طرفدارن محیط زیست و‌ منابع طبیعی بر خود لازم می دانیم از رئیس محیط زیست پرتلاش، قاطع و خستگی ناپذیر شهرستان چرام جناب آقای مهندس آخش که در سالهای اخیر به محیط زیست چرام جانی دوباره بخشیدند و همچنین مجموعه همکارنشان، مدیر کل توانمند و موفق حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر جاودان خرد و مجموعه همکارانشان، جناب آقای مهندس عبدی پور معاون محترم اداره کل محیط زیست استان، نخبگان چرام، جناب آقای دکتر توفیقیان فرماندار جهادی و پرتلاش این شهرستان و حاج سید محمد موحد نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی که همه در به سرانجام رسیدن این مطالبه عمومی نقش آفرین بودند، تلاش و قدردانی کنیم. امیدواریم اداره کل محیط زیست استان با همراهی فرماندار محترم و نماینده خدوم مردم در مجلس شورای اسلام، زمینه تأمین نیروی انسانی و امکانات لازم برای این منطقه شکار ممنوع و ارتقای آن به سطوح بالاتر را فراهم بسازند.
به امید روزی که مردم در این منطقه شاهد بز و کل وحشی باشند.
و من الله التوفیق