واکنشی به قرار بزرگواری با مردم بهمئی : این خواسته بحق اگر تحقق یابد بزرگترین درجه ارج به بهمئی گرمسیر است
واکنشی به قرار بزرگواری با مردم بهمئی : این خواسته بحق اگر تحقق یابد بزرگترین درجه ارج به بهمئی گرمسیر است

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، “سیدعلی محمد بزرگواری” در نشست صمیمی با مردم بهمئی در شهر لیکک گفت: ما باید از جانب شما، زبان گویا ، سخنگو و مطالبه گر حقوق پایمال شده شما باشیم، بارها گفته ام و این را نیزخواهم گفت، تا زمانی که مردم شهرستان بهمئی عضوی از مردم استان […]

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، “سیدعلی محمد بزرگواری” در نشست صمیمی با مردم بهمئی در شهر لیکک گفت: ما باید از جانب شما، زبان گویا ، سخنگو و مطالبه گر حقوق پایمال شده شما باشیم، بارها گفته ام و این را نیزخواهم گفت، تا زمانی که مردم شهرستان بهمئی عضوی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشند، در پنج کیلومتری آنها و در پروژه عظیم بیدبلند خوزستان، بچه های آنان غیربومی حساب می شوند اما از دِل آبادان، دزفول و خوزستان، همگی بومی حساب می شوند ولی جوانان ما در شهرستان عزیز بهمئی و در پنج کیلومتری این پروژه، غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه اگر با همت و غیرت شما بعنوان نماینده چهارسال آینده به مجلس راه پیدا کنم، قول می دهم همین کار را برای تان انجام می دهم، اظهارداشت: اگر شما جدایی شهرستان بهمئی را از استان کهگیلویه و بویراحمد بخواهید، به شما قول می دهم که در تقسیمات کشوری، شما جزئی از استان خوزستان شده و برای همیشه از استان کهگیلویه و بویراحمد جدا شوید و این کار را برای تان می کنم.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی افزود: نفت شهرستان بهمئی را به نام خوزستان داشتند می بُردند و من با زور توانستم ۲ درصد نفت را بگیرم، حق آلایندگی را هم گرفتم، از شهردار دوران زمان ما بروید سوال کنید، بعد از ما رها شد و حالا آقایان دوباره دارند شعارش را می دهند که فلان شد و بهمان شد.

بزرگواری با بیان اینکه اسناد تمامی این مسائل و مطالب موجود است، یادآورشد: اسناد اینکه چه کسی فریاد زده است چرا ۷۰ حلقه چاه بهمئی به نام خوزستان مصادره می شود؟ موجود است.

وی گفت: اگر شما همت کردید و ما انتخاب شدیم، ما مطالبه گر مردم عزیز شهرستان بهمئی می شویم و اگر این اتفاق رخ دهد، به شما قول می دهم در چهار سال مجلس سیزدهم، یک نماینده حداقل از شهرستان بهمئی در مجلس باشد و دیگر نمی خواهد از کهگیلویه و از این سادات و از آن سادات بیاید و فرزند خود بهمئی به مجلس می رود.

یکی از جوانان بهمئی در واکنش به سخنان سید علی محمد بزرگواری نوشت : این خواسته بحق اگر تحقق یابد بزرگترین درجه ارج به بهمئی گرمسیر است زیرا، ما هزینه های سنگینی مصروف این هم استانی بودن کردیم و خسارات جبران ناپذیری مثل از دست دادن جانهای عزیزی را متحمل شدیم.
۷۰حلقه چاه نفت وسرازیر شدن محصول این چاهها به سمت خوزستان واستحصال نفت آنها توسط عوامل نفتی خوزستان و از همه مهمتر بزرگترین معضل برای ما بهمئی ها بدلیل غیربومی بودن بی بهره بودن از درآمد ناشی از منابع نفتی چاههایمان است.
پس به یاری خدا با حمایت از سید صادق، جناب حاج آقای بزرگواری، گام مثبتی در عینیت بخشیدن به این مطالبه به حق مردم مظلوم بهمئی برداریم.