کارخانه آرد، از خوراک دامی تا خوراک انسانی/مدیریت های ضعیف و بیکاری جوانان/کارخانه های استان به علت ناکارآمدی و سوءمدیریت، رانت و مفاسد اقتصادی تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند/ نامه ای خطاب به استاندار
کارخانه آرد، از خوراک دامی تا خوراک انسانی/مدیریت های ضعیف و بیکاری جوانان/کارخانه های استان به علت ناکارآمدی و سوءمدیریت، رانت و مفاسد اقتصادی تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند/ نامه ای خطاب به استاندار

جناب آقای استاندار شما و امثال شما مسئولین تا زمانی محبوب خدا و مخلوقات خدا هستید که در چارچوب نصایح الهی عمل نمایید، منویات نورانی ولی فقیه زمان را فصل الخطاب خود قرار دهید و خدمت به مردم را سرلوحه کار قرار دهید

به گزارش پایگاه خبری ندای امت، اسفندیار طلایی قائم مقام جنبش عدالت‌طلبان مبارزه با مفاسد اقتصادی در جنوب کشور با ارسال یادداشتی به این پایگاه خبری از مسائل موجود در کارخانه آرد یاسوج اطلاع داد، متن کامل این یادداشت در زیر از نظر خوانندگان می‌گذرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ

وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین و آزادگان جهان در بیانات نورانی خود کراراً دستورات و رهنمودهایی در خصوص تولید، اشتغال و معیشت مردم به دولت‌های قبلی و فعلی ابلاغ فرموده‌اند. امام مسلمین در خصوص راه افتادن کارخانه‌های نیمه تعطیل، پرداختن به واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده فرمودند: مسأله اشتغال که به وابسته به همین مسأله تولید داخلی و مانند اینهاست خیلی مهم است. همینطور مدام همه ما می‌گوییم، دولتی می‌گوید، مجلسی می‌گوید، اقتصاددان، آزاد و روزنامه‎‌نگار می‌گوید که فلان درصد از کارخانه‌ها تعطیلند یا مثلاً کمتر از نصف ظرفیت کار می‌کنند. خب بالاخره چه می‌شود؟ بالاخره باید اینها راه بیفتند. باید کاری بکنند با کارکرد اینها اشتغال به وجود خواهد آمد.
این خجلت و شرمندگی از بیکاری جوانان از خجلت آن جوان در داخل آن خانه بیشتر است و این را شما بدانید بنده خودم وقتی به فکر این جوان بیکار می‌افتم شرمنده می‌شوم. در بعضی از شهرستان‌ها بیکاری بالاست. البته نرخ یا به اصطلاح درصد بیکاری را یک مقداری معین می‌کنیم. حالا دوازده درصد یا ده درصد. همین که حالا گفته می‌شود. لیکن این میانگین است. وقتی انسان این را می‌بیند شرمنده می‌شود. یعنی شرمندگی این بنده حقیر از ملاحظه این آمار و مطالعه این حقیقت از شرمندگی آن جوانی که بیکار می‌رود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست بلکه بیشتر است. این را باید برطرف کنیم.
امام مسلمین و آزادگان جهان و ولی فقیه زمان فرمودند: من بارها در سخنرانی‌ها تکرار کرده‌ام مسئولین عزیز کشور در زمینه مسائل اقتصادی بپردازند به واحدهای تولیدی. ما چندصدهزار از این واحدها در کشور داریم. اینها را احیا بکنند، اشتغال به وجود می‌آید، ابتکار به وجود می‌آید.
لذا کار، اشتغال، معیشت و معاش مردم در اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است. نظام آفرینش و خلقت جهان هستی بر کار و کوشش استوار است. بقای زندگی انسان‌ها و جامعه به اشتغال مردمی وابسته است. با توجه به جایگاه ویژه اشتغال در اسلام انقلابی، امروزه هم در انقلاب اسلامی ایران، دغدغه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی و ولی امر مسلمین جهان و آزادگان و جامعه اسلامی موضوع مهم اشتغال می‌باشد.
با توجه به اهمیت بالای اشتغال به کار و فعالیت تولیدی در جمهوری اسلامی ایران متأسفانه عمده دولت‌های قبلی به منویات و کلام نورانی امام مسلمین در خصوص اشتغال و تولید عمل ننمودند و عدم تبعیت و فصل‌الخطاب قرار ندادن کلام نورانی امام مسلمین توسط دولت‌های سرمایه‌داری، منحرف و لیبرالی منجر به تعطیلی هزاران کارخانه و بیکاری میلیون‌ها نفر در کشوری مسلمان با سرپرستی ولایت فقیه گردید. لذا این مهم باید مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد. با مسببین اخلال در نظام اقتصادی کشور نیز که به عمد و یا با سوءمدیریت و رانت و مفسده اقتصادی موجب ضرر و زیان عدیده‌ای به بیت‌المال مسلمین و جامعه اسلامی گردید باید برخورد قاطع و انقلابی صورت گیرد.

جناب آقای دکتر سید علی احمدزاده استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
احتراماً همانطور که مستحضرید کلنگ‌زنی احداث اولین کارخانه آرد در شهر یاسوج تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران در سال 1367 رقم خورد که تمامی صنایع و تجهیزات آن دارای استانداردهای روز دنیا و ساخت شرکت بولر (مشترک کشورهای آلمان و سوئیس) که کلیه صنایع و تجهیزات این شرکت معتبر با حضور فیزیکی و نظارت کارشناسان مجرب صنایع غذایی شرکت بولر از کشور آلمان و ایران نصب و در سال 1369 به بهره برداری رسید و کارخانجات نشاسته، گلوکز و دکستروز به ترتیب در سالهای 70، 75 و 80 کلنگ‌زنی و در سال‌های 72، 76 و 84 به ترتیب به بهره برداری کامل رسیدند و کارخانه خوراک دام هم در سال 1384 راه اندازی و به بهره برداری رسید.
مزید بر اینکه کلیه تجهیزات کارخانجات فوق دارای استانداردهای جهانی و عمدتاً ساخت کشور آلمان می‌باشند.
جناب دکتر احمدزاده آیا استحضار دارید که محصولات این مجتمع بزرگ نظیر آرد (آرد نول، آرد خبازی، آرد ستاره) نشاسته، گلوکز، گلوتن، دکستروز، سبوس (خوراکی و دامی) و خوراک دام و طیور دارای استاندارادهای روز بین‌المللی می‌باشند؟
آیا اطلاع دارید که محصولات این کارخانجات به دلیل دارا بودن استاندارد جهانی تا دهه هشتاد به خارج از کشور صادر می‌گردید؟
آیا اطلاع دارید گلوکز تولید شده در این کارخانه نیاز عمده شیرینی‌سازان شهرهای صنعتی بزرگ من جمله تبریز و اصفهان را تأمین می‌کرد؟
آیا می‌دانید در کشورهای صنعتی بزرگ دنیا از نشاسته 1000 نوع محصول خوراکی و صنعتی تولید می‌شود؟
آیا استحضار دارید در کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران حدود 40 کارخانه نشاسته وجود دارد و کارخانه نشاسته یاسوج به‌روزترین کارخانه در کشور می‌باشد؟
آیا می‌دانید مواد اولیه محصول خوراکی ماکارونی در این کارخانه تولید می‌شود؟
آیا اطلاع دارید بستر امکان احداث صدها کارخانه و صنایع جانبی مرتبط با محصولات این کارخانجات در استان فراهم می‌باشد؟
آیا در جریان هستید تا دهه هشتاد حدود 320 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار بودند اما در حال حاضر تنها 48 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند؟
آیا می‌دانید این مجتمع بزرگ صنعتی و مادر، فقط کارخانه آرد و آن هم با نصف ظرفیت کار می‌کند؟
آیا اطلاع دارید کارخانجات نشاسته، گلوکز، گلوتن و خوراک دام و طیور تعطیل می‌باشند؟
آیا استحضار دارید با راه‌اندازی این کارخانجات حدود 280 نفر دیگر به صورت مستقیم در این کارخانجات مشغول به کار خواهند شد؟
آیا اطلاع دارید بعد از واگذاری این مجتمع بزرگ به سازمان اقتصادی کوثر (وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران) به دلیل سوءمدیریت، رانت و فساد اقتصادی، فعالیت‌های این کارخانجات تعطیل گردید؟
آیا استحضار دارید سازمان اقتصادی کوثر جهت بازسازی روند تولید کارخانجات نشاسته و گلوکز و تولید دکستروز در سال 1392 بودجه‌ای در حدود 5/3 میلیارد تومان به این مهم اختصاص دادند ولی ظاهراً این بودجه صرف کارهای خدماتی نظیر زیباسازی و رنگ‌آمیزی کارخانجات و آسفالت محوطه کارخانه گردید؟
آیا استحضار دارید سازمان بازرسی استان جهت پیگیری صرف بودجه 3/5 میلیارد تومانی به مدت حدود دو ماه جهت بررسی کارشناسی چگونگی این مبلغ در این مجتمع مستقر گردید ولی برخوردی با متخلفین صورت نگرفت؟
آیا اطلاع دارید از زمان واگذاری این مجتمع به سازمان اقتصادی کوثر به علت سوءمدیریت‌ها و وجود اخلالگران و مفسدین اقتصادی در این سازمان، چه ضربات و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به صنعت استان و بیت‌المال مسلمین و وضعیت اشتغال کارگران وارد شد؟
آیا اطلاع دارید عملکرد ناصحیح، ناصواب و سوءمدیریت در سازمان اقتصادی کوثر منجر به اخراج و بیکاری 280 نفر از پرسنل کارخانجات آرد، نشاسته، گلوتن، دکستروز و خوراک دام و طیور گردید؟ به نظر شما چه کسی باید جوابگو باشد؟
آیا جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان تاکنون به این مهم توجه کرده‌اید که چرا مدیران سازمان غله استان به اندازه ظرفیت کاری کارخانه آرد، گندم تحویل این کارخانه نمی‌دهند؟
آیا می‌دانید مسئولین سازمان اقتصادی کوثر در دولت لیبرالی حسن روحانی درصدد بودند این مجتمع بزرگ و مادر استان را به‌سان کارخانه قند یاسوج، با زد و بند و تبانی و تدلیس، زیان‌ده اعلام نمایند و زمینه واگذاری آن را به بخش خصوصی فراهم کنند؟ ولی با هوشیاری و بیداری امت حزب الله و اقشار مختلف مطالبه‌گر و عدالت‌طلب مرکز و جنوب کشور و بسیج دانشجویی استان و با ورود و پیگیری سازمان مقتدر سپاه فتح استان با مدیریت انقلابی سرهنگ مؤمنی و دستور قاطع و انقلابی جناب دکتر نگین‌تاجی این انسان اخلاق‌مدار، انقلابی و ولایی و مدیر کل محترم دادگستری استان، امر به ابلاغ لازم مبنی بر ممانعت از عدم واگذاری به بخش خصوصی و رهنمودهای پدر معنوی استان حضرت آیت الله سید نصیر حسینی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهر یاسوج این مهم عملی گردید.
جناب آقای دکتر احمدزاده استاندار محترم دولت انقلابی، مردمی و فسادستیز آیا استحضار دارید سوءمدیریت در دولت‌های قبلی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استان باعث حادثه تلخ خودسوزی روح الله پرازیده دارای سه فرزند و فرزند شهید والامقام گل‌محمد پرازیده گردید؟
آیا اطلاع دارید روح الله پرازیده به علت بیکاری دست به این اقدام تلخ خودسوزی زد؟
آیا اطلاع دارید این مجتمع بزرگ کارخانجات آرد، نشاسته و گلوکز که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور می‌باشد، چنانچه گرفتار گرگ‌های حریص و مفسدین اقتصادی در دوره‌های قبل نمی‌شد، شاید الأن آن فرزند شهید در این مجتمع مشغول به کار بود و دست نوازش بر سر اولادش می‌کشید؟
«اُف و ننگ باد بر تمام کسانی که باعث این گرانی‌ها، تورم‌ها، بیکاری‌ها و گرفتاری‌های این مردم انقلابی و ولایت‌مدار ایران اسلامی شدند.»
جناب آقای استاندار، عمده جوانان استان، فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از بیکاری به ستوه آمده‌اند و ده‌ها کارخانه در سطح استان به علت ناکارآمدی و سوءمدیریت، رانت و مفاسد اقتصادی در دولت‌های قبلی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل می‌باشند. کاری که گذشتگان به علت سوءمدیریت و یا هر دلیل دیگری انجام ندادند شما و امثال شما مسئولین که وابسته به دولت انقلابی، مردمی و فسادستیز هستید، انجام دهید و خدمت به مردم را در رأس امورات کاری خود قرار دهید.
جناب آقای استاندار شما و امثال شما مسئولین تا زمانی محبوب خدا و مخلوقات خدا هستید که در چارچوب نصایح الهی عمل نمایید. منویات نورانی ولی فقیه زمان را فصل الخطاب خود قرار دهید و خدمت به مردم را سرلوحه کار قرار دهید.
جناب دکتر احمدزاده از جنابعالی انتظار می‌رود انشاالله هر چه زودتر امر به ابلاغ فرمائید نسبت به تأمین گندم مورد نیاز کارخانه آرد بر حسب تکمیل ظرفیت و راه‌اندازی کارخانجات نشاسته، گلوکز، گلوتن و خوراک دام و طیور که قطعاً با عملیاتی شدن این مهم حدود 280 نفر دیگر در این مجتمع بزرگ مشغول به کار خواهند شد و جهت ارتقاء کارخانه در امر تولید، اشتغالزایی، نظم و انضباط کاری و پاکدستی در گردش مالی و انجام سایر امورات حیاتی این مجتمع بزرگ، در چارچوب قانون و سیاست‌های ترسیم شده در دولت مردمی، مدیری انقلابی، جهادی، متعهد، متخصص، کاردان، فسادستیز، ولایی، عدالت‌محور، پاکدست و بافراست، با هماهنگی با مسئولین مربوطه در مرکز کشور و استان انتخاب نمایید تا با هماهنگی آنها و احداث صنایع جانبی مرتبط با این مجتمع در استان، زمینه اشتغال صدها نفر فراهم گردد.
با آرزوی توفیق الهی برای همه خدمتگزاران دلسوز و انقلابی نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران
اسفندیار طلایی قائم مقام جنبش عدالت‌طلبان مبارزه با مفاسد اقتصادی در جنوب کشور