ایت الله حسینی:اگر مبارزه و مقاومت شهدا نبود، امروز ایران امنیت نداشت/جوان بیکار برای خود، خانواده و جامعه یک خطر است؛دولت ها فکری به حال ازدواج جوانان کنند/ جنگ امروز در اوکراین،و آن روز در ایران ،اقتدار جوانان وطن را نمایان میکند
ایت الله حسینی:اگر مبارزه و مقاومت شهدا نبود، امروز ایران امنیت نداشت/جوان بیکار برای خود، خانواده و جامعه یک خطر است؛دولت ها فکری به حال ازدواج جوانان کنند/ جنگ امروز در اوکراین،و آن روز در ایران ،اقتدار جوانان وطن را نمایان میکند

به گزارش ندای امت ، آیت الله «سید نصیر حسینی» در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام علی (ع) در نامه‌ای به امام حسن مجتبی علیه السلام مکتوب فرمودند که مخاطب آن همه عالم انسانی است. نماینده ولی فقیه […]

به گزارش ندای امت ، آیت الله «سید نصیر حسینی» در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام علی (ع) در نامه‌ای به امام حسن مجتبی علیه السلام مکتوب فرمودند که مخاطب آن همه عالم انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: امام فرمود «بدان که تو برای آخرت آفریده شده ای نه برای دنیا، باید به گونه‌ای عمل کنی که وقتی وارد عالم آخرت شدی، سربلند باشی».

وی خاطرنشان کرد: خداوند انبیا، اولیا و کتاب های آسمانی را فرستاد و با انسان اتمام حجت کرده است که ما بگویند «ما برای این دنیا خلق نشده ایم و وقتی که از این دنیا رفتیم، تازه زندگی ما آغاز می‌شود».

آیت الله حسینی یادآور شد: مرگ در پیش انسان بوده و راه فراری از او نیست و روزی این مرگ سراغ انسان می‌آید و انسان باید از انجام کارهای ناپسند و زشت بر حذر باشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انسان هایی که اهل نماز و روزه نیستند در عالمی بسیار خطرناک و عذاب الهی از هر طرف آنها را احاطه می کند، افزود: این دنیا محل ماندگاری نیست و باید به فکر توشه آخرت باشیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: انحراف از حق و ورود به آتش جهنم گام به گام شکل می‌گیرد و به انسان نباید تابع فرمان شیطان باشد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه نتیجه گناه مداوم این است که انسان دین خدا را تکذیب می‌کنند و حلال و حرام خدا را قبول ندارند، اظهار کرد: انجام گناهان کوچک و اصرار بر آن باعث انجام گناهان بزرگتر و در نهایت تکذیب مقوله های دینی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  فساد، فحشا و عدم مراقبت از فرزندان باعث گرفتاری و به انحراف کشاندن آنها می شود.

وی در ادامه با اشاره به روز شهدا و اینکه شهدا یک حیات ویژه در برابر خداوند متعال دارند، افزود: خداوند متعال و فرشتگان به کسانی که جان خود را در راه او برای ارزش های دینی فدا می کنند افتخار می کند.

آیت الله حسینی شهدا را افتخار ملت و کشور دانست و گفت: اگر مبارزه و مقاومت شهدا نبود امروز ایران امنیت نداشت.

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه در جامعه شیعی موضوع «انتظار» مطرح است، گفت: در زمان ائمه معصومین(ع) مردم آنها را به شهادت رساندند، زیرا آمادگی و ظرفیت نداشتند.

وی با اشاره به روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: سرمایه های ما جوانان هستند و آینده کشور، اسلام و شیعه به دست جوانان است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید در تربیت صحیح فرزندان، نوجوانان و جوانان تلاش کرد، گفت: در دنیای امروز از طریق رسانه ها و ماهواره ها بر ذهن دانش آموزان و دانشجویان برای انحراف آنها از راه حق تلاش می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بساط جهیزیه آسان باید برای جوانان فراهم شود، افزود در روایت وجود دارد نیروهای حضرت مهدی (عجل الله) از جوانان هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید مشکل اشتغال جوانان را برطرف کنند، افزود: جوان بیکار برای خود، خانواده و جامعه یک خطر است دولت ها فکری به حال ازدواج جوانان کنند.

آیت الله حسینی به موضوع بدحجابی یادآور شد: بدحجابی نتیجه گناه مداوم بوده و عده‌ای به واسطه گناه همه چیز را رفته رفته انکار می‌کنند.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم فرزندان خود را خوب تربیت کنیم و با تربیت خود، موجبات فساد، فحشا و بی ایمانی را برای آنها ایجاد نکنیم و فرزندان خود را با دستان خود جهنمی نکنیم.

وی با مقایسه جنگ اوکراین و هشت سال دفاع مقدس، گفت: میلیون‌ها انسان بعد از حمله روسیه از اوکراین فرار کردند، اما در دوره دفاع مقدس مردم به خصوص جوانان سینه خود را در برابر دشمن سپر کردند و عاشقانه به شهادت رسیدند.