جناب فرماندار بگو تا بدانند و بخوانند و عصبانی تر شوند/برچیدن بانیان وضع موجود از برچیدن فنس های سقاوه سخت تر نیست/چیز نیوز ها دنبال چه هستند؟
جناب فرماندار بگو تا بدانند و بخوانند و عصبانی تر شوند/برچیدن بانیان وضع موجود از برچیدن فنس های سقاوه سخت تر نیست/چیز نیوز ها دنبال چه هستند؟

نقد مسئول اگر دلسوزانه باشد حتما به رشد بیشتر او کمک می کند ،اما اخیرا قلم به مزدی از جریان اصلاحات و بانیان وضع موجود که برای آحاد اهل قلم ناشناخته نیست و نحوه بیان او هم حکایت از عقده های درون دارد تا حقایق بیرون ؛ علیه یکی از دولتمردان جوان و کاردان و به قول خودشان همه چیز دان می نویسند و می تازد

به گزارش ندای امت ، یکی از مخاطبان با ارسال مطلبی با عنوان مهدوی فرمانداری برای مردم، از ادعای های یکی از رسانه های محلی انتقاد کرده که متن ان به شرح ذیل است


یادداشت ارسالی / نقد مسئول اگر دلسوزانه باشد حتما به رشد بیشتر او کمک می کند ،اما اخیرا قلم به مزدی از جریان اصلاحات و بانیان وضع موجود که برای آحاد اهل قلم ناشناخته نیست و نحوه بیان او هم حکایت از عقده های درون دارد تا حقایق بیرون ؛ علیه یکی از دولتمردان جوان و کاردان و به قول خودشان همه چیز دان می نویسند و می تازد.این تاختن اگرچه حکایت از کارآمدی فرماندار جوان بویراحمد دارد ؛اما
ظاهرا قرار هست مسببان وضع موجود و بلندگوها و بوقچی های دولتی شان که در قامت روابط عمومی مدیران دولت قبل ،به یمن تساهل و تسامح در دولت انقلابی هنوز یکه تاز عرصه سیاست در استان باشند و تازه طلبکار هم هستند و به فرماندار جوان شناخته شده ای که با مطالبه گری های دقیق برخی از رانت های زر و زور سیاست شان را به چالش کشید ،می تازند .
البنه درست گفته اند؛ اظهارات عجیب فرماندار ؟!
فرماندار باید همه چیز دان باشد وگرنه به درد فرمانداری نمی خورد اما چرا اظهاراتش عجیب هست ؟چرا شما فقط از این اظهارات عصبانی می شوید؟
ایشان از روز اول اعلام کرده که دکمه های پیراهن پاسداری اش را با هیچ چیزی عوض نکرده و این اولین هشدار و اظهارات عجیب بود.
او از وجود مافیا در ادارات گفت
از جریمه هایی که نوشته می شوند ولی پرداخت نمی شوند گفت
از مافیای میوه و تره بار و تنظیم بازار و گران فروشی ها گفت
از تسهیلات غیر شفاف بانک ها و تسهیل بگیران خاص گفت
از ناهماهنگی در بخش های مختلف دولت و ادارات گفت که برخی ادارات دغدغه دارند و برخی ندارند
از بی توجهی به ظرفیت های شهرستان بویراحمد در نظام مدیریتی و برنامه و بودجه در دولت های قبل تا سفر ریاست جمهوری اخیر گفته است؟
از بی توجهی به جاده یاسوج_اصفهان در این سال ها گفته است .
از بی توجهی به مشکل حاد آب شرب یاسوج فریاد زد ؟
بر خلاف خیلی از کسانی که به بهانه های سیاسی و عملکردی ،تریبون گرفته اند و بر سر و صورت طایفه و قبیله و عشیره و بزرگان این استان پنجه می کشند ،طایفه و تیره و قوم را نشان هویت دانست و گفت ، اگر شخصی بد عمل کرده ربطی به طایفه ندارد .طائفه هویت هست
و پیوند زیبای دین و ایل و دولت و ملت را به طور علمی و تاریخی و منطقی در همایش اقوام و طوایف بیان کرده است
از نبود پیوست عدالت در توزیع اعتبارات خصوصا در شهرستان بزرگ بویراحمد که به تنهایی بیش از نصف استان را شامل می شود گفته است ،
شفاف سخن می گوید نه ملاحظه کار هست و نه محافظه کار ، مردمی به معنای واقعی کلمه هست ؛در صف نانوایی ،پیاده در بازار و همراه آحاد مردم در زندگی روزمره دیده می شود ؛فرماندار و فرمانداری را از میان حلقه های تنیده محافظین و همراهان قد بسته و پستوهای خاص سیاسی به کف میدان و میان مردم آورده است ؛همه روزه روزهای ملاقات با اوست ؛برخلاف گذشته انگار خیلی وقت دارد که مردم را ببیند .
اخیرا شفاف و علنی گفته طبق قانون باید مدیران شهرستان با هماهنگی فرماندار انتخاب شوند،اما گویا بانیان وضع موجود که الان عزیز چیز نیوزها شده اند ،هنوز برای انتخاب با دولت قبل هماهنگ می کنند او به جای سازش و تمکین به وضع موجود شفاف و بی پرده به مردم گفته که صندوق کار افرینی امید که مدیرش از بانیان وضع موجود هم هست در شهرستان با دولت هماهنگ نیست و لابد نماینده دولت در شهرستان در این خصوص مسئولیتی ندارد و این شفافیت با مردم بی نظیر هست و در واقع فرمانداری است برای مردم .
حالا طرف که خودش کلا ممنوع هست ؛ عصبانی شده که چرا در توییتر نوشته و گویا از دیگر دولتمردان ملی مثل سعید محمد و عبدالملکی و امثالهم که یک پای مبارزه با ساختارهای ناکارآمد هستند هم عقده دارد.
آری این اظهارات و رفتارهای فرماندار همان اندازه که عجیب می نماید ؛عادی و ملموس هم هست .
چه کسی است که این مسائل را در حوزه ادارات این استان و شهرستان در ادوار مختلف ندیده و لمس نکرده باشد؟
چه کسی است که هر روز شاهد خون و گوشت و آهن در جاده یاسوج به اصفهان نباشد ولی نداند دعوای بودجه در جاده های فرعی دیگری است ؟
چه کسی است که این اظهارات را عجیب بداند ؟
اره برای ما هم عجیب هست که برای اولین بار یکی از درون حکمرانی با جسارت این چنین به ساختارها ایراد می گیرد و ساختار شکنی می کند ؟
و عجیب تر برای کسانی است که شاید هرگز فکر نمی کردنداحدی از مراودات مشترک پنهان و دعواهای ظاهری پرده گشایی کند .
جناب فرماندار بگو تا بدانند و بخوانند و عصبانی تر شوند. صدها شاهد و ناظر مردمی بر گفته هایت در عمل مدیران گذشته گواهی خواهند داد و مصداق های روشن برای ویژه خواری ها مثل روز روشن هست .
فرماندار باید دارای اندیشه و گفتمان باشد ؛فرماندار انقلابی باید حین کار، فکر کند و حین اندیشه ، نیز کار کند ؛فرماندار بدون اندیشه ؛در تلاطم افکار گم خواهد شد .
البته جناب فرماندار حالا هرچند مدت کوتاهی است که بر این مسند رفته ای ،اما بعد از گفتمان سازی که انصافا خوب دارید جلو می برید، خود به اندازه وسع دست به کار شوید و با جوانان بیشتر در میان بگذارید و انرژی متراکم و بغض فرو خفته جوانان و دانشجویان انقلابی را بیشتر در جریان ناکارآمدی ها قرار دهید تا برخیزیم که برچیدن بانیان وضع موجود از برچیدن فنس های سقاوه سخت تر نیست .
احمدرضا صیادی از ادوار تشکل های دانشجویی استان