جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا برگزار شد/تقدیر امام جمعه و شهابی    از روشنفکر جهت اخذ بودجه های اختصاصی برای دنا/ درخشان زاده:دنا به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است
جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا برگزار شد/تقدیر امام جمعه و شهابی    از روشنفکر جهت اخذ بودجه های اختصاصی برای دنا/ درخشان زاده:دنا به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا ،با حضور دکتر روشنفکر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس، مصباح نژاد امام جمعه سی سخت،درخشان زاده فرماندار دنا،شهابی فر رئیس سازمان برنامه و بودجه،بخشدار مرکزی دنا و سایر اعضای شورای اداری در محل فرمانداری دنا برگزار گردید

به گزارش ندای امت ،جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا ،با حضور دکتر روشنفکر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس، مصباح نژاد امام جمعه سی سخت،درخشان زاده فرماندار دنا،شهابی فر رئیس سازمان برنامه و بودجه،بخشدار مرکزی دنا و سایر اعضای شورای اداری در محل فرمانداری دنا برگزار گردید.

مصباح نژاد امام جمعه سی سخت گفت: دکتر روشنفکر از تبار ایثار و شهادت هستند که برای نظام هزینه جانی کردند و برادرشان را تقدیم انقلاب ونظام کردند و خود ایشان دارای تجارب بسیاری هستند و در طول این مدت هم تلاش های زیادی برای آبادانی استان انجام دادند.

وی افزود : در ایام زلزله سی سخت با کشاندن اعضای مجلس به سی سخت اعتبار بی سابقه ای برای شهرستان دنا گرفتند که اعتبار بسیار خوب و قابل توجهی بود که جا دارد خسته نباشید به ایشان بگوییم.

از درخشان زاده فرماندار مردمی پرتلاش،دلسوز و خدوم دنا تشکر می کنم چرا که در این مدتی که به دنا آمده اند خدمات ارزشمندی برای روستاهای شهرستان دنا انجام داده اند و مبارزه با محرومیت زدایی را در برنامه کاری خود قرار داده اند و با تعامل خوبی که با مردم و ادارات دارند چرخ پیشرفت و آبادانی شهرستان دنا را به حرکت در آورده اند.

امام جمعه سی سخت اظهار داشت: بعضی مواقع جاهایی می رویم که من با دیدن مشکلات آن منطقه تاسف میخورم که چرا در طول این ۴۰سال با توجه به فرصت ها و اعتبارات بسیار خوب در برخی دولت ها به خصوص دولت نهم و دهم به این مردم توجهی نشده است.

وی گفت: در رابطه با توزیع اعتبارات باید بگویم که باید شاخص توزیع اعتبارات را بر مبنای آرمانهای انقلاب اسلامی قرار دهیم چرا که انقلاب اسلامی اهداف و آرمانی داشته است که یکی از آن اهداف عدالت است که باید به محرومیت ها، نیازمندیها و اقلیت ها توجه شود به کارهایی که در ۴۰سال گذشته توجه نشد توجه شود.

امام جمعه سیسخت افزود: در دومین شاخص باید با توجه به کمبود اعتبارات به اولویت ها توجه شود مثلا امروزه اولویت اول سلامت و حفظ جان مردم است و اولویت دوم مسأله آب شرب و آب کشاورزی است به خصوص آبرسانی به روستاهای محروم.

وی گفت: مدیری که برای جذب اعتبارات برنامه نداشته باشد مدیر موفقی نیست، اولویت دیگر حوزه منابع طبیعی و محیط زیست هست، امروزه شاهدیم که صدها هکتار از درختان بلوط حوزه زاگرس در حال از بین رفتن هست از آتش سوزی گرفته تا عنواع آفت، پس بنابراین بقای بشریت که به بقای این درختان بستگی دارد.

مصباح نژاد افزود: لازمه اعتبار لازم برای مقابله با عوامل از بین برنده محیط زیست و منابع طبیعی است.در بحث زلزله زیر ساخت های فرهنگی و مساجد ما دچار خسارات فراوانی شدند که می طلبد نگاه ویژه ای به اعتبارات این حوزه شود، مدیر موفق نباید بنشیند در روز جلسه شورای برنامه ریزی برای بودجه چانه زنی کند .

وی اظهار کرد: مدیر موفق از قبل باید با مدیر کل خود رایزنی کند و برای جذب بودجه به فرماندار خود برنامه ارائه دهد، اگه مدیری نتواند بودجه را جذب کند این یک ننگ هست برای مدیر چرا که عدم جذب اعتبارات باعث خسارات و ضرر به مردم می شود.

امام جمعه سیسخت بیان کرد : من نقدی به توزیع اعتبارات زلزله دارم چرا که حقیقتا دکتر روشنفکر پول خوبی به شهرستان آوردند ولی متاسفانه خوب مدیریت نشد، خوب توزیع نشد، عادلانه توزیع نشد و بر اساس اولویت بندی تقسیم نشد، در بحث آمایش سرزمینی نسبت به سی سخت، ظرفیت های شهر سی سخت فراتر از استانی و کشوری است و در تراز ظرفیت های بین المللی است ولی متاسفانه شهری که پایلوت گردشگری است از زیر ساخت های گردشگری به شدت رنج می برد، از نبود سرویس بهداشتی، استراحت گاه، نبود نان و مرغ کافی و امکانات رفاهی رنج می برد که این مهم زیبنده نیست.

روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: تقدیر و تشکر کنم از استاندار پر تلاش و همچنین شهابی و همکارشان در حوزه مدیریت و‌برنامه ریزی و از فرماندار دنا که طبق شهادت مردم و مسئولین استانی در ماهای اخیر کار های بسیار مهمی انجام داده، همچنین امام جمعه محترم و همراه و پای کار که همگی با هم سعی در پیشرفت و آبادانی شهرستان دارند.

روشنفکر اظهار داشت: شرایط کشور را که در نظر بگیریم در این دو سه سال گذشته اوج‌بی مهری ها و تحریم ها و دردسر ها بود در این شرایط شهرستان دنا تبدیل شده به کارگاه عمران و آبادی با این‌وضعیت محدودیت ها و‌کسری های اعتباری، ما ۵۰۰میلیارد فقط برای جاده یاسوج‌سیسخت داشتیم.

وی بیان کرد: ‌شهرستان دنا ۷۲درصد روستایی هستند که در این مدت در اکثر روستا شاهد خدمات رسانی‌هستید ، در شرایط عادی چند سال قبل که نفت و‌فروش ان ‌بسیار عالی بود ولی کارهای انجام گرفته چه بود؟ و‌در این شرایط سخت دو‌سال گذشته ببینید چه اتفاقی افتاده است .

روشنفکر گفت: در حوزه کارهای عمرانی و اجرایی می توان گفت در دو‌سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی به سمت دنا سرازیر شده و ما در یک قلم ۸۰میلیارد تومان فقط در حوزه آب و‌فاضلاب داشتیم، ما دنبال این هستیم اعتبارات زلزله را باز احیا کنیم که تخصیص پیدا کند.

روشنفکر گفت: با صحبتی که با آقای نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام داشتم اعتبارات ویژه ای برای کار فرهنگی جداگانه اخذ کردیم، ۱۴میلیارد تومان از بنیاد‌مستضعفان گرفتیم به شیوه‌ و کانال های مختلفی ما داریم‌بودجه اخذ می کنیم استاندار و بقیه همکاران همه دارند تلاش می کنند.

شهابی فر رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما جلسه کمیته برنامه ریزی رو‌داریم که حدود ۶۰میلیارد اعتبار شهرستان دنا هست که تقسیم کردیم همه اعتبارات شهرستان دنا این اعتبارات نیست ۴برابر این اعتبارات اعتبارات ملی است

شهابی فر بیان کرد: ۲۲۰میلیارد تومان اعتبار طرح های ملی شهرستان دناست، باند دوم جاده یاسوج‌سمیرم که در منطقه دنا جاده یاسوج‌سیسخت پیوست شماره یک ۱۳۰میلیارد داره و ۲۲میلیارد از محل دیگر ما گذاشتیم که اقای روشنفکر کمک بسیاری داشتند.
وی افزود : فاضلاب سی سخت ۵میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار دارد بیمارستان سیسخت۱۳میلیارد دارد که این تلاش همه است استاندار محترم دکتر روشنفکر که بسیار زحمت کشیدند و من تشکر ویژه دارم.
شهابی فر اظهار کرد : در بحث اشتغال تبصره ۱۶
۶۲هزار میلیارد تومان که سهم استان ما ۱۲۸۰میلیارد تومان است و در زمینه اشتغال تبصره ۱۸، از ۶۸هزار میلیارد تومان که ۲هزار و‌دویصد میلیارد تومان سهم استان ماست ، در راستای مسکن و‌سرمایه گذاری است

وی افزود: بیش از ۳هزار میلیارد‌تومان اعتبار در حوزه اشتغالزایی داریم که باید مردم رو‌هدایت کنیم و شناسایی کنیم برای این تسهیلات سرمایه گذار ها رو‌پای کار بیاریم برای طرح های گردشگری در شهرستان دنا.

درخشان زاده ضمن خیر مقدم به مدیران شرکت کننده گفت: در خصوص اعتبارات شهرستان رشد قابل ملاحضه ای در دو سال اخیر داشتیم که در حوزه اعتبارات ملی استانی و زلزله هزار درصد افزایش اعتبار داشتیم که مرهون زحمات همه عزیزان علی الخصوص استاندار و دکتر روشنفکر و شهابی بوده و پیشنهاد دادیم که پروژه ها تجمیع شود و چند پروژه کلان تعریف گردد تا فرسایشی نشوند و پروژه ها سرانجام داشته باشند.

فرماندار دنا گفت: ضمن اعتبارات ابلاغی امسال که رشد خوبی داشت ما در حوزه کشاورزی‌و سرابندی با اینکه ما قطب کشاورزی هستیم در این خصوص باید اعتبارات بیشتر شود با حالی که ما بحث کشاورزی پیشرفت خوبی داشتیم.


وی افزود: در حوزه بهسازی معابر روستایی انقلابی رو ما در این حوزه داشتیم و با لطف نماینده محترم و دادن قیر رایگان خوب بود و ما باز نیاز داریم به اعتبارات بیشتری برای تکمیل کارها
بنده به عنوان نماینده دولت تشکر ویژه دارم از نماینده محترم در خصوص اعتبارات زلزله و تخصیص ان و استاندار وقت.

درخشان زاده گفت : از این اعتبارات در حد ۳۰۰میلیارد تومان باعث شد پروژه های خیلی خوبی تعریف شود و شهرستان دنا به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است که هم اکنون هم در حال کار هستند و احتمال حذف ردیف زلزله است که اگر امکان دارد ابتدا تخصیص صد درصدی شود تا ما بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به‌پایان برسانیم .
وی افزود : پیشنهاد بنده این هست که اگه امکان داشته باشد اعتبارات در اختیار فرمانداران باشد و ابلاغ شود و‌فرمانداران با توجه به اطلاعاتی که دارند تقسیم کنند که بتوان بهتر کارها را پیش برد.

علیرضا عطایی پور‌مشاور فرماندار دنا نیز در خصوص پروژه های زلزله سیسخت گفت: مدیران با هماهنگی مدیران کل بحث قول ها و وعده هایی که داده اند، را عملی کنند مثل ساخت مدرسه هایی که قرار بود تا قبل از مهر امسال راه اندازی شوند و اینگونه که معلوم است هنوز انجام نشده و مطمعنا در سال تحصیلی با این حال که برخی مدارس دو شیفته هستند حتی مشکل درست خواهد شد.

عطایی پور با بیان اینکه ماهمه می گوییم باید کارهایی انجام شود این کار ها توسط خود ما باید انجام بپذیرد نه فقط حرف کارها زده شود افزود : در خصوص سرای کوهنوردی دنا که هنوز افتتاح نشده بود کل فضای داخلی ساختمان با این زلزله تخریب شده و برخی دیوارها جدا شده اند که باید پیمانکار و‌ناظرین پاسخگو‌باشند ؛ این ساختمان بیت المال است.
مشاور فرماندار دنا در آخر گفت واقعا باید از زحمات همه عزیزان تشکر کرد همانطور که فرماندار گفتند انقلابی در حوزه عمران شهری و روستایی در این مدت شاهد هستیم که نشان از پای کار بودن و همراهی همه مسئولین است.

دانش زاده سرپرست آموزش و پرورش دنا گفت: وقتی مدیری نمی تواند موفق عمل کند و اعتبار لازم را جذب کند مشخص است که آموزش ندیده است، چرا که اگر به مقوله آموزش به درستی اهمیت داده شود مدیران ما توانمند بار می ایند و این همه بی عدالتی رخ نمی دهد، آموزش اگه صحیح باشد سلامت مردم به خطر نمی افتد، آموزش اگر درست باشد ناهنجاریهای اجتماعی کاهش می یابد پس آموزش صحیح رکن اصلی یک جامعه است.

وی گفت: زلزله ای در سال ۹۹ در شهر سی سخت رخ داد و فضاهای آموزشی را تخریب کرد که قرار بود تا مهر سال ۱۴۰۰تحویل داده شود ولی متاسفانه عملیات به کندی پیش می رود و این را بگویم که در مهر ماه امسال با شروع فصل مدارس اگر مدرسه های تخریب شده ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده نشوند با بحرانی جدی در بحث آموزش روبه رو خواهیم شد و دانش آموزان ما دچار افت تحصیل خواهند شد.