حمایت از نخبگان یک اصل مهم و انکارناپذیر است/نخبه ای هم استانی با مدال زرین جهانی/مهدی روشنفکر:نخبه یکی از مهمترین ثروتهای انسانی کشور است
حمایت از نخبگان یک اصل مهم و انکارناپذیر است/نخبه ای هم استانی با مدال زرین جهانی/مهدی روشنفکر:نخبه یکی از مهمترین ثروتهای انسانی کشور است

روشنفکر تصریح کرد:حمایت از نخبگان به منزله حمایت از همه اقشار در زمینه های علمی است و باید بدانیم حمایت همه‌اش به معنای پول دادن نیست

 

ندای امت / حمایت از نخبگان و نخبه پروری در راستای توسعه دردهمه ابعاد یک کشور حیاتی و تاثیر گذار بوده و هست .
 مقام معظم رهبری در مهر ماه سال ۱۳۸۳ در جمع نخبگان فرمودند: «لازم است بنیادی در دستگاه ریاست جمهوری در راستای پیگیری و تلاش برای حل مشکلات نخبگان، توجه به پیشنهادها و نظرات شأن، شناسایی استعدادها، هدایت آنان در مسیر پیشرفت‌های علمی و نخبه پروری در جامعه ایجاد شود».

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در خصوص انتظارات از دستگاه‌های مسئول در قبال نخبگان خاطرنشان کردند: در یک کلمه انتظار اصلی از دستگاه‌ها، حمایت از نخبگان به صورت عاقلانه، خردمندانه و با توجه به جوانب گوناگون است.

در همین زمینه دکتر مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی حول محور تأکیدات مقام معظم رهبری گفت:حمایت از نخبگان باید به صورت جدی انجام شود.
وی به فرمایشان مقام معظم رهبری انقلاب در دیدار با نخبگان اشاره کرد و افزود:رهبر انقلاب در این دیدار فرموده اند بدون مبالغه باید بگوییم نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند.
روشنفکر تصریح کرد:حمایت از نخبگان به منزله حمایت از همه اقشار در زمینه های علمی است و باید بدانیم حمایت همه‌اش به معنای پول دادن نیست.
نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی بیان کرد:به گفته ی مقام معظم رهبری یک رکن مهم پیشرفت کشور دانشگاه است و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند.
روشنفکر تصریح کرد:نخبه یکی از مهمترین ثروتهای انسانی کشور است و جوانان نخبه، هر کجا که باشند، امید خلق میکنند پس باید در زمینه حمایت از نخبگان بیشترین تلاشها را داشته باشیم .
لازم به ذکر است استان کهکیلویه وبویراحمد از استان نخبه پرور در زمینه های مختلف است که نگاه حمایت گرا به این نخبگان میتواند به توسعه و برون استان از محرومیت های کهنه و تاریخی کمک بسزایی بکند .
در همین زمینه باید بدانیم یکی از نخبگان گمنام سرزمین زاگرس که امروز نیازمند بیشتر معرفی شدن است خانم حمیده عاطفی پور دانشجوی دکترای طب سنتی بوده که در زمینه های مختلف دانشگاهی؛علمی ومنطقه ای دارای رتبه علمی متعددی است.

خانم عاطفی پور دارای رتبه های متعددی از دانشگاه titu بلژیک که داری ۴مدال بين المللي کیب ۱مدال نقره که در دی ماه ۱۴۰۲ جشنواره کمفست ترکیه و همچنین دومدال طلا در بزرگترین جشنواره مخترعین جهان در استانبول بوده که در بین ۴۶کشور، اختراع وی توانسته است رتبه اول را کسب کنند.
این نخبه بلند آوازه هم استانی همچنین توانسته است یک طلای دیگر خود را از جشنواره و دیگری طلای آکادمی علم اروپا به عنوان داروی بدون عوارض در حیطه طب سنتی در ناباروری بدست بیاورد.

از سویی دیگر هم میتوان به ۵ عضو کهگیلویه و بویراحمدی تیم هوش مصنوعی ایران که توانستند رتبه نخست مسابقات جهانی در کشور ترکیه را کسب کنند اشاره کرد که با تمام توان و نبوغ فکری خود توانستند رتبه های برتر در زمینه علمی خود در ترکیه را بدست آورند.
به این مقوله باید توجه کرد که نخبه های هم استانی افتخار کل ایران هستند و می طلبد در سطوح مختلف نسبت به پشتیبانی و رفع مشکلات و دغدغه آنها تلاش تلاش شود.
در همین زمینه باید توجه کرد که شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و هر مجموعه‌ای که به این موضوع ارتباط دارند باید پای کار بیایند و از این نخبگان حمایت همه جانبه داشته باشند.