خطیب جمعه چرام:باپیروزی انقلاب اسلامی در ساختار نظام بین الملل تحول اساسی رخ داد، اظهار کرد:در دهه ۵۰ و ۶۰ دو قطبی بر دنیا حاکم بود و تقسیم به بلوک شرق و غرب شده بود که امام راحل با شعار نه شرقی و نه غربی یک قطب قدرتمند در دنیا به نام جبهه اسلامی ایجاد کرد.
برای روشن شدن معنا و حقیقت تقوا باید مقدماتی عنوان شود.

حجت الاسلام سیدنورالله افشارامام جمعه چرام درجمع نمازگزاران گفت: اگر انسان بخواهد در زندگی اصولی داشته باشد و از آن اصول پیروی کند، ناچار است یک خط و مشی معین داشته باشد و هرج و مرج بر کارهایش حکمفرما نباشد.

 

حجت الاسلام افشار افزود:لازمه خط و مشی معین داشتن و اهل مرام و عقیده بودن این است که به سمت هدف معین حرکت ‌کند و از اموری که با هوا و هوس های آنی او موافق است، خود را حفظ کنند.

 

خطیب جمعه چرام ادامه داد:  تقوا به معنای عام کلمه لازمه زندگی هر فردی است که انسان باشد و تحت فرمان عقل زندگی کند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ساختار نظام بین الملل تحول اساسی رخ داد، اظهار کرد:در دهه ۵۰ و ۶۰ دو قطبی بر دنیا حاکم بود و تقسیم به بلوک شرق و غرب شده بود که امام راحل با شعار نه شرقی و نه غربی یک قطب قدرتمند در دنیا به نام جبهه اسلامی ایجاد کرد.

حجت الاسلام افشار افزود:ایجاد جبهه ای جدید که متکی به شرق و غرب نبود و با وجود اختلافات شدیدی که داشتند، اما در دشمنی با جمهوری اسلامی وجه مشترک داشتند.

 

امام جمعه چرام در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی با اتکا به هویت تمدن اسلامی نهضت های آزادی بخش به وجود آورد.

 

حجت الاسلام افشار ادامه داد:برای مثال حزب الله لبنان یکی از این جریانات است. از رویکردهای انقلاب اسلامی آن است  با به چالش کشاندن مبانی امپریالیسم و کمونیسم در دنیا تقسیم بندی  جدیدی به نام مستکبران و مستضعفان براساس مبانی قرانی درعالم ایجاد کرد.

 

خطیب جمعه چرام با اشاره به رویکرد عملکرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد و عملکرد انقلاب اسلامی مبارزه با مظهر و نفاق جهانی یعنی نطفه بدخیم وسرطانی منطقه رژیم برتری جو و توسعه طلب صهیونیست است.

 

حجت الاسلام افشار ادامه داد: بیشتر کشورهای عرب بر ایدئولوژی عربی  در سال ۱۹۶۷ میلادی به جنگ رژیم‌صهیونیستی رفتند که در جنگ شش روزه بین اعراب و اسرائیل شکست خوردند اما در زمان ما بود که با پیروزی انقلاب اسلامی روز قدس با ابتکار امام راحل در دنیا بعنوان مظهر مبارزه با جریان کفر و نفاق ورژیم صهونیستی شکل گرفت.

 

وی به رویکرد دیگر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:یکی دیگر از رویکردهای انقلاب اسلامی توجه به معنویت گرایی و توحید بود و تمام تلاش مستکبرین دنیا برای سوق دادن مردم دنیا به سمت دنیا پرستی و انسان محوری بود تا بدین وسیله به چپاول ملت‌ها بپردازند.

 

خطیب جمعه چرام ادامه داد: اما جمهوری اسلامی باورها و ساختار ذهنی مردم دنیا را تغییر دادو یکی از ثمرات این جنبش دینی معنویت گرایی  و توجه مردم دنیا به آموزه های دینی بود که از آثار آن راهپیمایی حدود ۳۰ میلیون نفری کربلا است.

 

امام جمعه چرام بیان کرد: غرب و آمریکا با این ایدئولوژی معنویت گرایی اسلامی و اسلام سیاسی که  ایران به دنیا معرفی کرد به  هراس افتاده و با ابزارهای مختلف همانند جنگ ایران و عراق در صدد آن برآمدند تا این ندای جمهوری اسلامی را خاموش کنند اما نتوانستند و نخواهند توانست.