منتظریان در پاتاوه : شعار و گفتمان من بویراحمد واحد است/ رانت و تبعیض ثمره ی سوء مدیریت‌ها/ما رقابت می‌کنیم، اما برادر هم هستیم
منتظریان در پاتاوه : شعار و گفتمان من بویراحمد واحد است/ رانت و تبعیض ثمره ی سوء مدیریت‌ها/ما رقابت می‌کنیم، اما برادر هم هستیم
نشست هم‌اندیشی چهره‌های شاخص طوایف مختلف ایل تامرادی در شهر پاتاوه گذرگاه تاریخی برگزار شد. نادر منتظریان در این نشست تاکید کرد: شعار و گفتمان من بویراحمد واحد است و الحمدلله این شعار تحقق پیدا کرده و ادامه دارد

نشست هم‌اندیشی چهره‌های شاخص طوایف مختلف ایل تامرادی در شهر پاتاوه گذرگاه تاریخی برگزار شد. نادر منتظریان در این نشست تاکید کرد: شعار و گفتمان من بویراحمد واحد است و الحمدلله این شعار تحقق پیدا کرده و ادامه دارد.

به گزارش ندای امت  ، هم‌اندیشی چهره‌های شاخص طوایف مختلف ایل تامرادی در شهر پاتاوه، گذرگاه تاریخی با نادر منتظریان_ فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و از نامزدهای انتخابات مجلس برگزار شد.نادر منتظریان_ فعال سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ در جمع بندی این جلسه با بیان اینکه بویراحمد واحد را به عنوان شعار و گفتمان خود انتخاب کرده‌ام، اظهار کرد: در کمتر جلسه‌ای هست که حضور پیدا کنیم و بویراحمد واحد محور صحبت‌هایمان نباشد. این شعار محقق شده و باعث گردید که ما الان کنار هم باشیم.
وی افزود: تنها خداوند است که دل‌ها را باهم مأنوس می‌کند. وحدت و اتحاد و پیوند دل‌ها نعمت الهی است. قدرت مادی و مقام چیزی نیست که برای همیشه محبت‌آور باشد.
منتظریان گفت: اصل و اساس این جلسه از خواست خداوند متعال است. ما در یک بویراحمد بزرگی در حال زندگی هستیم که استان عشیره‌ای و طایفه‌ای هستیم که به عشیره و طایفه خودمان هم افتخار می‌کنیم. اما باید از طایفه و قوم به عنوان فرصت نگاه کنیم. ما امروز به عنوان بویراحمد واحد کنار هستیم.وی افزود: افرادی که در زیلایی، پاتاوه، دشتروم، مارگون، لوداب و… نشسته‌اند، همه باهم برادر هستند. نباید بر اختلافات دامن بزنیم که بین مردم انشقاق به‌وجود بیاید. امروز خوشحال هستیم که با چهار سال تلاش دوستان در کنار هم هستیم و بویراحمد بزرگ واحد هم و غم همه ماها است.
منتظریان گفت: ما رقابت می‌کنیم، اما برادر هم هستیم. فلان برادر می‌توانند در زادگاه من تبلیغ کند و آزاد هست و کسی نباید مانع تبلیغ افراد شود. مردم باید آزادانه انتخاب کنند. نباید مانع برای مردم ایجاد کنیم.
وی افزود: چشم‌انداز آینده شهر پاتاوه باید یکی از بهترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد باشد. فرمانداری حق مردم شهر پاتاوه است. هیچ کس هم حق اعتراض و بهره‌برداری از آن ندارد. خدمت حق مردم و مربوط به نظام اسلامی ایران است. بخش پاتاوه یکی از بخش‌ها که زادگاه بزرگان این استان بوده است. امروز هم انسان‌های اثرگذار زیادی در سطح استان و کشور دارند. جلال‌الدین آسپار از انسان‌های برجسته این منطقه و مایه افتخار ماها است.
منتظریان گفت: یکی دیگر از شعارهای من نه به تبعیض است. تبعیض و رانت ثمره سوء مدیریت‌ها است و ما نباید با برخی از رفتارهای تبعیض آمیز نظام و دولت اسلامی و انقلابی را بدنام کنیم.
وی اشتغال را اولویت اول شهر پاتاوه دانست و گفت: اگر جوانان قوی و توانمند نداشته باشیم، باخته‌ایم.منتظریان بر رونق گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: این استان به لحاظ گردشگری ظرفیت بالایی دارد. این استان با وجود آب‌های فراوان  اما خیلی از شهرهای آن با تنش آبی روبرو است. چرا باید اینگونه باشد.
وی گفت: شایستگان باید کنار هم باشند تا استان را به‌جایی برسانیم که انتظار است.

 

تحلیلی بر حضور حاج نادر منتظریان در پاتاوه 

 

طبق روند تحلیل ها می توان پیش بینی کرد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ یکی از پرشورترین انتخابات تاریخ شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون خواهد بود. از گذشته تا به امروز در تاریخ و جغرافیای ایلات و قبایل بویراحمد و به خصوص در ایل سترگ تامرادی و مولفه های ان، نقاطی وجود داشته است که همیشه بر افکار سیاسی جغرافیای بویراحمد و حتی فراتر از ان تاثیرات بسزایی داشته است. یکی از ان نقاط بخش پاتاوه است که از ان به گذرگاه تاریخ تعبیر می شود. بنابراین در نگارش حاضر به دنبال ترسیم تغییرات اساسی در گذرگاه تاریخ بویراحمد هستیم.
اساسا مردم شریف پاتاوه و سیاستمداران این حوزه از دیرباز، دستی بر چرخونه سیاست داشته اند و همیشه با اتحاد و همدلی و نظر و اراده جدی با مشارکت فعال در عرصه انتخابات ادوار گذشته ورود کرده اند و نسبت به انتخابات پیش رو در جهت چرخش نخبگان در حوزه انتخابیه، اعلام امادگی کامل نموده اند. از این رو دیدار اخیر نادر منتظریان با مردم شریف بخش پاتاوه که بازتاب گسترده ای در فضای حقیقی و مجازی پیدا کرده، خود بیانگر اهمیت و تصدیق کننده موضوع است.
مردم حماسه ساز بخش پاتاوه به خوبی موانع رشد و پیشرفت جوانان این حوزه را پیش بینی کرده اند و برای برطرف شدن مشکلات این بخش، بر این باور هستند که چرخش نخبگان در این انتخابات یک ضرورت اجتماعی است که می تواند انچه را که در ادوار قبل سبب تنگ نظری ها و برخوردهای محافظه کارانه شده بود را تغییر دهد.
اگرچه بعضی از نمایندگان ادوار گذشته با عملکرد خود باعث شده اند که شکاف اجتماعی در بین توده های مردمی به وجود اید اما با واقع نگری در سیاست روز، می توان نتیجه گرفت که نادر منتظریان با مدیریت استراتژیک و تحلیل درستی از فرصت ها در جهت توسعه بخش پاتاوه با هموار کردن مسیرها برای اهداف مردم، یک همگرایی و همبستگی اجتماعی کم نظیری را رقم زده است که در نوع خود در تاریخ سیاسی بویراحمد قابل تامل می باشد.
ادامه دارد…
تحلیل شماره ۳
۲۲/ ابان / ۱۴۰۲