شهردار لیکک و تحول در حوزه ی شهری
شهردار لیکک و تحول در حوزه ی شهری
شهردار شهر لیکک می‌ گوید احداث پارک بانوان، کاشت ۲۵۰۰ درخت ثمری در بلوارها و پارک های شهر، احداث دو پارک محله ای ، پیش بینی و تهیه طرح توجیهی پارک اسکان (پارک گردشگری) و تلاش برای جذب اعتبار این پارک از اقدامات این شهرداری است

 

به گزارش ندای امت ، شهردار شهر لیکک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی در خصوص جذب اعتبارات و تلاش برای احقاق حق مردم بهمئی گفت: علاوه بر جذب 100 درصدی اعتبارات عمرانی استانی، جذب کمک ها و اعتبارهای فصلی از سازمان ها و وزارت خانه های مختلف، حقوق چندین ساله مردم بهمئی توسط شهرداری پیگیری و با محکومیت قضایی ۱۳۴ میلیارد تومانی امور مالیاتی خوزستان قطعی و تضمین شد.

وی گفت: شایان ذکر است علاوه بر حق شهری، به علت نداشتن ابزار لازم متولی دهیاری‌های شهرستان، شهرداری همزمان با حق خود مطالبات دهیاری ها را هم پیگیری و امور مالیاتی را ده ها میلیارد ملزم به پرداخت برای دهیاری های شهرستان کرد.

عباس مشیری با اشاره به موضوع ایجاد امید و آرامش افزود: نهادی که به علت مجادله های داخلی و افشای مسئله های پُر ابهام مالی، اداری و رویه های جناحی و قومی… تبدیل شده بود به یکی از ادارات آرام‌زا برای مردم، در دو سال گذشته با جلوگیری از فساد، حفاظت از بیت المال، تلاش در راستای عدالت و حذف تبعیض های جناحی و طایفه‌ای و پناهگاه عموم شهروندان تبدیل شده است‌.

وی در ادامه در خصوص حقوق و بیمه پرسنل خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های مهم مجموعه مدیریت شهری در دو سال گذشته پرداخت حقوق و بیمه کارکنان بود، در دو سال گذشته ۲۲ ماه حقوق برای پرسنل کارگر واریز شد و بیمه آن‌ها منظم و به روز است. شایان ذکر است که هفت ماه معوقه از دوره قبل طلبکارند که در تلاشیم با جذب اعتبارات ویژه پرداخت شود.

شهردار شهر لیکک در خصوص اجرای نهضت آسفالت بیان داشت: بدون تبعیض محله‌ای و با نگاهی اولویت دار، ۱۴۰ هزار متر آسفالت محله های: پشت دادگستری، جانبازان، محله شورای حل اختلاف، کوچه های روبه روی سپاه، بلوار بزرگ شهید سلیمانی و محله خوابگاه کمیته، روکش میدان بسیج تا میدان مرکزی، محله پشت آموزش و پرورش، آیت اله طالقانی، میدان ورودی ،کوچه های بالای پارک شهدای گمنام و کوچه های مصداقی در محله های مختلف آسفالت و اجرا شد و محله عشایر و رودکی، پشت بانک صادرات و برخی از بوستان ها و گلستان ها در برنامه کاری و در دست اقدام است و تا ماه های آینده ۲۰۰ هزار متر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره سرانه فضای سبز گفت: احداث پارک بانوان، کاشت ۲۵۰۰ درخت ثمری در بلوارها و پارک های شهر، احداث دو پارک محله ای ، پیش بینی و تهیه طرح توجیهی پارک اسکان (پارک گردشگری) و تلاش برای جذب اعتبار این پارک.

مشیری ادامه داد: روشنایی خیابان های رهبری، خیابان امام(ره) ، در دست اقدام از دروازه ورودی تا میدان ورودی در فاز اول، از میدان ورودی تا میدان مرکزی، خیابان دانشجو و در ادامه تا خروجی شهر به سمت ماغر با استاندارهای روز و بالاترین کیفیت.

وی گفت: اجرای ۴۵۰۰ متر جدول گذاری دفع آب های سطحی و رفع مشکلات شهروندان در این حوزه تا حد مطلوب که می‌توان گفت کمتر از ده کوچه در شهر فاقد جدول است. با توکل بر خدا و تلاش مجموعه مدیریت شهری این پروژه ادامه خواهد داشت تا جدول گذاری کل حوزه شهر تکمیل شود.

مشیری بیان کرد: پوشش حفاظتی کانال ها و تقاطع معابر به طول ۷۶۰ متر پوشش حفاظتی کانال، خیابان های شهیده فهمیده، ابن سینا ، تقاطع معابر، جمهوری اسلامی، ۳۰ متری به سمت ماغر و… اجرای کانال بزرگ دفع آب های سطحی و هدایت سیلاب به طول ۹۰۰ متر
اجرای پروژه احداث کارگاه تولید مصالح شهرداری، احداث بلوار و سنگ فرش به طول ۳۶۰۰ متر می باشد.

شهردار شهر لیکک با اشاره به اصلاح و احداث چهار میدان گفت: احداث میدان بزرگ ورودی شهر، میدان کتاب، میدان مرکزی ، میدان منتهی به خیابان دانشجو اجرای پروژه های بزرگ دروازه ورودی شهر ، کمربند سبز و جاده سلامت ، خلاء انسجام و عدم حلقه ی وصل مدیریتی در شهرستان ، ایجاد موانع ، و فرصت سوزی های مختلف در دو سال گذشته مانع از خدمات رسانی بیشتر و پیشبرد امورات مردم با سرعت بهتر شده که در حال حاضر به علت متمرکز شدن روی مشکلات و امورات شهروندان و به دست گرفتن تمام توان خود برای حل این مسائل، فرصت پرداختن به حواشی نیست و در وقت مناسب برای مردم عزیز تشریح میشود.

مشیری خطاب به شهروندان هم گفت: مجموعه مدیریت شهری و شهروندان نسبت به همدیگر حقوق متقابلی دارند که قصور هر کدام در کیفیت و کمیت خدمات شهری موثر است و نمی‌توان نقش مهم شهروندان در پیشرفت شهری را نادیده گرفت انتظار داریم شهروندان با همکاری، مشارکت و هم افزایی ما را در این مسیر همراهی کنند.

وی گفت: در این دو سال فراتر از امکانات، اعتبارات، زمان و توان موجود تلاش کردیم و در سخت ترین شرایط ممکن پیگیر مطالبات، مشکلات و خدمات رسانی به شهروندان بودیم و سعی کردیم در حوزه های مختلف شهری خدمات شبانه روزی و کم سابقه ای را تقدیم کنیم ادعا نداریم که همه مشکلات برطرف شده یا کار روی زمین مانده نیست، بلکه امری طبیعی است که در حوزه شهری همیشه اموراتی جدید در مسیر پیشرفت شهری وجود دارد، اما مدعی و معتقد هستیم که اقدامات موثر و مشهودی برای شما صورت گرفت و بلاشک مشکلات موجود را با همکاری شما شهروندان نیز اولویت بندی می‌کنیم تا وضعیت شهرمان را به مرحله مطلوب برسانیم‌.

وی گفت: از همکاری، مشارکت و حمایت شهروندان، امام جمعه، سپاه ناحیه شهرستان، نیروی انتظامی، نهادهای امنیتی ، خاصه مجموعه قضایی شهرستان و به صورت ویژه رئیس حوزه قضایی و دادستان شهرستان، اعضای شورای اداری، شورای شهر، مجموعه همکاران در شهرداری و همه کسانی که در مسیر خدمات رسانی ما را همراهی و همکاری کردند قدردانی می‌کنیم.