بزرگواری از خدمات عام المنفعه میگوید و شما ترس از رد صلاحیت دارید/ کلکسیونی از عملکرد در خدمت بی منت
بزرگواری از خدمات عام المنفعه میگوید و شما ترس از رد صلاحیت دارید/ کلکسیونی از عملکرد در خدمت بی منت
این روزها شایعه رد صلاحیت احتمالی کاندیداهای شناخته شده، توسط برخی حامیان آنها، در فضای مجازی و حقیقی پخش شده و از طرفی علت این رد صلاحیت ها را به حاج آقا بزرگواری نسبت می دهند. در این نوشتار سعی بر این است که به برخی ابهامات در این خصوص پاسخ داده شود

ندای امت /یادداشت ارسالی/ این روزها شایعه رد صلاحیت احتمالی کاندیداهای شناخته شده، توسط برخی حامیان آنها، در فضای مجازی و حقیقی پخش شده و از طرفی علت این رد صلاحیت ها را به حاج آقا بزرگواری نسبت می دهند. در این نوشتار سعی بر این است که به برخی ابهامات در این خصوص پاسخ داده شود.
سید علی محمد بزرگواری نماینده ادوار شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام و یکی از کاندیدای مطرح و شاخص در کهگیلویه بزرگ، با استعانت از خدای متعال و به اصرار طیف وسیعی از گروهها، احزاب و مردم ، احساس تکلیف نموده تا در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.
اولویت و خط و مشی مدافع حرم، مجاهد و مبارز انقلابی پیرو خط امام و رهبری، عمل به وظیفه شرعی برای کمک به مشارکت حداکثری مردم و ایجاد نشاط و شادابی در انتخابات و در نتیجه مهر تایید بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران به زعامت مقام معظم رهبری و سپس کمک به محرومیت زدایی از چهره خسته و ناامید کهگیلویه بزرگ است. لذا در همین راستا، درخواست های متعدد احزاب و مردم را اجابت نموده و سعی دارد طی رقابتی سالم و به دور از تنش و حاشیه و در تعامل با احزاب سیاسی، نیروهای مردمی، اداری و دولتی برای سومین بار به بهارستان راه پیدا کند.
این انسان وارسته و استاد حوزه و دانشگاه، با ارائه ی کتاب *توفیق خدمت* قصد دارد جامعه را به این مهم آگاه سازد که کارهای شخصی باعث عدم توسعه یافتگی کهگیلویه بزرگ بوده و مردم را برای حرکتی عظیم در جهت ایجاد و توسعه زیر ساخت های مورد نیاز و انجام کارهای عام المنفعه هدایت کند.

با نزدیک شدن به موعد تایید صاحیت ها، شایعه رد صلاحیت احتمالی برخی کاندیداهای خاص توسط حامیان آنها در فضای مجازی و حقیقی داغ شده است. در این خصوص ذکرچند نکته خالی از لطف نیست:
نکته اول اینکه ساختار و روند تعیین صلاحیت ها در کشور جمهوری اسلامی ایران، کاملا شفاف و مشخص بوده و قابل خدشه نیست. یعنی عملکرد، سابقه، رفتارو گفتار کاندیداها، توسط ارگان های امنیتی و نظارتی رصد شده و برای تصمیم گیری و بررسی احراز صلاحیت به هیئت هایی اجرایی و در مرحله آخر به شورای نگهبان ارسال می گردد. شورای نگهبان بعد از بررسی مستندات متقن، اقدام به تایید صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت فرد می نماید و اساسا رد صلاحیتی در کار نیست. بلکه عدم احراز صلاحیت مطرح است.
در واقع هیچ شخص ثالثی نمی تواند در روند تایید صلاحیت ها، تاثیرگزار بوده و یا در این روند خلل ایجاد نماید. عملکرد شورای نگهبان در سال های متمادی خود گواه این مطلب است.
از اینرو امکان اثرگزاری در تایید صلاحیت ها، برای حاج آقای بزرگواری و هر شخص دیگری وجود نداشته و ایشان هم اخلاقا این قبیل کارها را نفی نموده و قصد چنین کاری را هم ندارند. پس این مسئله کاملا رد می شود.
نکته دوم که باید بررسی شود دلیل تاکید حامیان برخی کاندیداهای خاص بر موضوع رد صلاحیت کاندید موردنظر خود است. در نکته اول مشخص گردید که رد صلاحیت های احتمالی کاندیداها ربطی به شخص ثالث ندارد و یک روند کاملا قانونی و مشخص است که تنها نهاد تصمیم گیر شورای مستقل نگهبان است. حال باید این سوال را ازحامیان محترم پرسید کاندیداهای مورد حمایت شما، که به گفته خودتان رد صلاحیت خواهند شد، مرتکب کدام عمل خلاف قوانین نظام و خلاف شرع شده که با این اطمینان، خبر از رد صلاحیت آنها می دهید. آیا شما هم با هاتف در ارتباطید که خبر از آینده می دهید، وقتی هنوزاحراز صلاحیتی صورت نگرفته است، شما چگونه اطلاع از نتایج آن دارید. آیا به دلیل رانت خواری، باندبازی، انجام کارهای شخصی و بی عدالتی و عملکرد ضعیف کاندیداهای خود، ترس عدم احراز صلاحیت آنها در وجودتان افتاده است. آیا از نهان کاندیداهای مورد حمایت خود خبردارید و کار خلافی را از آنها مشاهده کرده اید که اطمینان دارید موجب رد صلاحیت آنها می شود. تنها چیزی که واضح و مشخص است عدم اعتماد شما از عملکرد سالم کاندیداهای مورد حمایت خود در طول دوره نمایندگی و دیگر عرصه های زندگی است و این باعث عدم اطمینان از تایید صلاحیت آنها شده است. به همین دلیل طی برنامه ای مشخص و از پیش تعیین شده، قصد فرافکنی و انداختن توپ در زمین رقیبان را دارید. منتهی مردم آگاه شده اند ، از ساختار نظام و قانون کاملا اطلاع دارند و اینکار شما و گرفتن انگشت اتهام به سوی رقیب، بیش از یک خود زنی و گل به خودی نیست. طرفداری شما به مثابه دوستی خاله خرسه بوده و این شایعه پراکنی،در افکارعمومی مهر تاییدی بر خطاهای کاندیدای مورد حمایت شما تلقی می شود. چرا که اولین سوالی به ذهن شنونده این شایعه خطور خواهد کرد این خواهد بود” فلان کاندید چه مشکلی داشته است که قرار است تایید صلاحیت نشود”.تا بیش از این آبروی کاندیدهای مورد حمایت خود را به ورطه نابودی نکشیده اید، دست از افترا و اتهام و شایعه پراکنی بردارید و در محیطی سالم و رفاقتی، با ارائه برنامه و عملکرد به رقابت بپردازید.

وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ ٱللَّهُۖ وَٱللَّهُ خَيۡرُ ٱلۡمَٰكِرِينَ