احمدزاده: قطعاً در برخی مواقع حقوق مردم در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تضییع می‌شود /بازرس : آموزش و پرورش را از استثمار سیاسیون رها کنید/صالحی :خیلی از مردم بازرس ادارات را نمی شناسند، و بدترین اتاق اداره به بازرس ها داده می شود
احمدزاده: قطعاً در برخی مواقع حقوق مردم در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تضییع می‌شود /بازرس : آموزش و پرورش را از استثمار سیاسیون رها کنید/صالحی :خیلی از مردم بازرس ادارات را نمی شناسند، و بدترین اتاق اداره به بازرس ها داده می شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاً در برخی مواقع حقوق مردم در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تضییع می‌شود و این جلسه توجیهی برگزار شده برای اینکه تضییع حقوق مردم اتفاق نیفتد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاً در برخی مواقع حقوق مردم در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تضییع می‌شود و این جلسه توجیهی برگزار شده برای اینکه تضییع حقوق مردم اتفاق نیفتد.
سید علی احمدزاده شامگاه چهارشنبه (8 آذرماه 1402) در نشست هم‌اندیشی مدیران بازرسی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که در سالن شماره یک ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گا‌هاً حق دولت نیز تضییع شده، پرونده‌هایی مربوط به زمین‌های چند میلیاردی وجود داشته که مشاور حقوقی نتوانسته از حق دولت دفاع کند و این موجب شده که حق دولت تضییع شود.
وی گفت: وظیفه ذاتی شما دفاع از حق مردم است، شما باید پناهگاه مردم باشید و مردم بتوانند مشکلات و معضلات را به راحتی با شما در میان بگذارند.
پس از این بازرسان و مدیران حقوقی به بیان معضلات و مشکلات این حوزه پرداختند، در این بین بازرس اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از معضلات فساد‌آور، نامه‌های دستی است که در میان ادارات رد و بدل می‌شود، متأسفانه گا‌هاً نامه‌هایی به ثبت احوال آورده می‌شود که جعلی هستند، نمونه آن هفته گذشته اتفاق افتاد، نامه‌ای از سوی شهرداری دوگنبدان به ثبت احوال ارجاع داده شد که مشخص شد جعلی است، نامه ها باید سیستمی بین ادارات مکاتبه شود تا از سوی اشخاصی مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
نامه‌های فسادآور که در ادارات کهگیلویه و بویراحمد می‌چرخد / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بین خودت و خدا چقدر جلوی تخلفات را گرفته‌اید؟ / شما اول این زنجیره و ما آخر زنجیره هستیم.
وی اظهار کرد: تعدادی دلال در سطح شهر یاسوج وجود دارند که برای تبدیل اسناد به سند تک برگ هزینه‌هایی در حدود ۵ میلیون تومان از مردم اخذ می‌کنند، در حالی که در اداره ثبت احوال و اسناد کهگیلویه و بویراحمد این تبدیل سند با ۱۰۰ هزار تومان انجام می‌گیرد. این فساد‌آور است و انتظار داریم تلاش شود تا این چند دلال و کارچاق کن نتوانند چنین تخلفی را انجام دهند.
همچنین بازرس بانک ملی اظهاراتی در خصوص وظایف و رسالت بازرسان بیان می کرد که استاندار کهگیلویه وبویراحمد در حین صحبت وی، گفت: بین خودت و خدا چقدر جلوی تخلفات را گرفته‌ای؟
پس از این احمدزاده به همه بازرسان توصیه کرد: شما باید جلوی تخلف را بگیرید، گاهی بازرس تخلفی می‌بیند ولی چون از مدیر یا مدیرکل حساب می‌برد، چشم پوشی می‌کند، من استاندار از کجا باید بفهمم که تخلف شده است، شما اول این زنجیره هستید و ما آخر زنجیره هستیم.
وی افزود: نیروی رزمنده میدانی شما هستید، نترسید و برای خدا و رعایت حقوق مردم، از تخلفات چشم پوشی نکنید. در بانک خیلی تخلفات داریم، شما باید جلوی این موارد را بگیرید، به چه کسی این تخلفات را واگذار می‌کنید. نباید از مدیر اداره حساب ببرید، باید به مردم خدمت کنید.
همچنین بازرس آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش
را از استثمار سیاسیون رها کنید.
وی افزود: طی مدت اخیر 112 شکایت در دیوان عدالت اداری بر علیه آموزش و پرورش نوشته شده که عمدتا به دلیل مصاحبه آزمون های استخدامی بوده است.
بازرس اداره آموزش و پرورش استان بیان کرد: باید ملاک آزمون ها را نمره کتبی قرار دهند تا عدالت پرقرار شود و اعتراضات هم کاهش پیدا کند، متأسفانه در آزمون اخیر امتیاز مصاحبه بیشتر از قبل شده که این موجبات تخلف را بیشتر می کند.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در بین صحبت های این بازرس به او گفت که اگر این همه ایراد و تخلف در آموزش و پرورش وجود دارد چرا برخورد نکرده اید؟
بازرس اداره آموزش و پرورش استان اینگونه گفت گه طی یک ماه اخیر 30 مدیر مدرسه را به هیئت تخلفات آموزش و پرورش ارجاع داده ام.
وی اظهار کرد: ابلاغ بنده بخاطر مسائل سیاسی لغو شد، ولی من به رویه خودم ادامه می دهم، می توانم گزارش عملکردم را بصورت خصوصی به شما ارائه کنم.
همچنین صالحی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیلی از بازرسان از قوانین مربوط به حوزه کاری خود و ماده 13 قانون ارتقاء سلامت اداری بی خبر هستند، متأسفانه خیلی از مردم بازرس ادارات را نمی شناسند، و بدترین اتاق اداره به بازرس ها داده می شود یا جزو افرادی هستند که مغضوب مدیر اداره اند.
وی گفت: پرونده های پرسروصدایی داشته ایم که سازمان بازرسی به آن ورود کرده و بعد فهمیدیم که هم رئیس اداره از آن با خبر بوده و هم بازرس آن اداره، ولی هیچ برخوردی صورت نگرفته، این قابل قبول نیست.
صالحی اظهار کرد: همه مدیران بلااستثناء به سازمان بازرسی دعوت می شوند و در خصوص مسائل قانونی موارد لازم به آنها اعلام می شود، به همین دلیل در دو سال اخیر کمترین میزان پرونده قضایی در این حوزه داشتیم./کبنا