سردار سلامی:برای جنگ دریایی کاملاً مهیا هستیم و در آمادگی صددرصدی به‌سر می‌بریم
سردار سلامی:برای جنگ دریایی کاملاً مهیا هستیم و در آمادگی صددرصدی به‌سر می‌بریم
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساخت یک نیروی دریایی برای خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان مهمترین مؤلفه بازدارندگی یک کشور است،‌ گفت: ناوبری دریایی در جنگ دریایی باید کاملاً قوی و متفاوت باشد، و در جنگ دریایی نبرد فناوری‌ها است؛ در جایی که به ما تعرضی شود بدون پاسخ نگذاشته‌ایم و من‌بعد هم بدون‌ پاسخ نخواهیم گذاشت

ندای امت/ فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساخت یک نیروی دریایی برای خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان مهمترین مؤلفه بازدارندگی یک کشور است،‌ گفت: ناوبری دریایی در جنگ دریایی باید کاملاً قوی و متفاوت باشد، و در جنگ دریایی نبرد فناوری‌ها است؛ در جایی که به ما تعرضی شود بدون پاسخ نگذاشته‌ایم و من‌بعد هم بدون‌ پاسخ نخواهیم گذاشت.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی شناورهای تندرو با اشاره به حضور مثال‌زدنی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور تکرار اعجاز بود؛ انقلابی که ‌در سال ۵۷ پیروز شد موقعیت سیاسی کشور ایران را از یک کشور وابسته و نظام برده‌داری به نظام سیاسی مستقل و استقلال تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه ایران هویت ازدست‌رفته خود را در انقلاب بازیافت، افزود: ایران صاحب شکوه، تمدن، تاریخ، عظمت و استقلال از ‌فضای برده‌داری‌ سیاسی نجات یافت؛ ایرانی که قدرت‌های بزرگ شاه او را انتخاب می‌کردند؛ ایرانی که انگلیسی‌ها پادشاه او را ‌به جزایری هزاران مایل دورتر تبعید می‌کردند، با پیروزی انقلاب به یک ایران آزاد، مقتدر و قدرتمند تبدیل شد؛ امروز به ایرانی تبدیل شده‌ایم که غرب برای جلوگیری از نفوذ کشورمان به رقابت برخاسته است.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه ‌امروز جوانان کشورمان انواع ماهواره‌ را در مدار قرار می‌دهند، تصریح کرد: روزی فقط روی کاغذ اجازه انجام کار داشتیم اما امروز ماهواره را مستقل از سایر کشورها در مدار قرار می‌دهیم.
سرلشکر سلامی با ابراز اینکه روزی هیچ پدیده صنعتی به نام خودمان نداشتیم و قدرت خلق هیچ فناوری را نداشتیم و این قدرت را از ما سلب کرده بودند، ادامه داد: امروز در تمام این خطوط ساحلی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی شکل گرفته است، ایرانی که به کمک ملت‌های مستضعف می‌رود و ناجی ملل ضعیف و مسلمان شده است.
وی با تذکر اینکه دشمن تلاش می‌کند این فضای خوب را تیره‌وتار نشان دهد، اضافه کرد: روز گذشته توانستیم از روی ناو تماماً ایرانی موشک بالستیک را به‌سمت اهداف معین در فضای واقعی با موفقیت شلیک کنیم، اینها پدیده‌ای ساده برای ما است.
فرمانده‌کل سپاه با توجه به اینکه ایران یک کشور ساحلی است و به آب‌های آزاد جهان متصل است و دسترسی دارد، گفت: این یک موقعیت مهم برای ما است؛ با تمام کشورهای ساحلی جهان همسایه هستیم؛ همسایه صرفاً همجواری نیست، امروز از بوشهر تا سواحل آمریکا می‌توانیم حرکت کنیم و پیش برویم کما اینکه دیگران هم این کار را انجام می‌دهند.
سرلشکر سلامی با تصریح اینکه ساخت یک نیروی دریایی برای خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان مهمترین مؤلفه بازدارندگی کشور است، اضافه کرد: بخش مهمی از اقتصاد جهانی شامل اقتصاد نفت و اقتصاد دریا متعلق به کشورهای ساحلی است و توسط کشتی‌ها روزانه در دریاها جابه‌جا می‌شود؛ یکی از امتیازات سوق‌الجیشی کشورمان که توانست تحریم را با شکست مواجه کند موقعیت جغرافیایی و دریایی ایران بود.
وی با ابراز اینکه قدرت به‌تنهایی کافی نیست، ادامه داد: ایران هم صاحب اراده است و هم صاحب قدرت است و هم صاحب استراتژی و راهبرد است، برای همین ایران قوی مورد تأکید است. در نگاه رهبری ایران قوی و مقتدر مدنظر است.
سرلشکر سلامی با اعلام اینکه شرافتمندانه از قدرتمان استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: قوی بودن مسیر همیشگی ما خواهد بود و باید با قوت زندگی کنیم چون از تاریخ نزدیک و دور آموخته‌ایم که نام ضعفا در میان نیست و ضعیف فقط با اراده دیگران حرکت می‌کند لذا اگر می‌خواهیم قوی باشیم باید در دورترین نقاط دریا حضور یابیم.
وی با تأکید به اینکه قدرت دریایی قوی باید در برابر قدرت‌های دریایی حرف برای گفتن داشته باشد، گفت: قدرت آمریکا بر بستر قدرت دریایی استوار است. قدرت موشکی این کشور به‌روی شناورهاست که بر دریا استوار است، آنها ترکیبی از قدرت هوایی و دریایی را به‌کار گرفته‌اند.
سرلشکر سلامی با اظهار اینکه بیان اغراق‌آمیز از قدرتمان نداریم و قابل مشاهده است، یادآور شد: دریا میدان جنگ ثابتی مانند زمین ندارد و میدان جنگ ثابت نیست، ولی قدرت رزمی فرق می‌کند.
وی با تصریح به اینکه برای جنگ دریایی کاملاً مهیا هستیم و در آمادگی صددرصدی به‌سر می‌بریم و به امکانات جنگ از دور دست یافته‌ایم، گفت: در جنگ دریایی میدان نبرد حساس متفاوت است چرا که باید یک نقطه را دقیقاً هدف قرار داد و قادریم از ابعاد دور دشمن را نابود کنیم.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه ناوبری دریایی در جنگ دریایی باید کاملاً قوی و متفاوت باشد، اضافه کرد: در جنگ دریایی نبرد فناوری‌ها است؛ جایی که به ما تعرضی شود بدون پاسخ نگذاشته‌ایم و من‌بعد هم بدون پاسخ نخواهیم گذاشت و شاید در برخی مواقع اطلاع‌رسانی نکنیم.
فرمانده‌کل سپاه با ابراز اینکه در شناورهای تندرو سرعت بسیار تعیین‌کننده است، اعلام کرد: به بسیاری از قابلیت‌های دریایی دست یافته‌ایم که قابل گفتن نیست ولی این را بگویم که به قدرتمندی‌های بی‌نظیری دست یافته‌ایم، رونمایی‌های جدیدی از ایران “قدرتمند، مدرن و پیشرفته” در عرصه نظامی به‌زودی برای مردم خواهیم داشت.
سرلشکر سلامی در پایان با اشاره به سوابق درگیری های مستقیم با دشمنان ملت ایران خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی همیشه تیر آخر را ما شلیک کرده‌ایم و ‌پیروز میدان بوده‌ایم؛ نمونه آن هم دستگیری تفنگداران آمریکایی با آن وضعیت بود.