فرهمند امام جمعه موقت چرام:شرط در انتخابات عدالت و صیانت از آراء ملت است/شورای نگهبان رسیدگی کند/شهید فاتح قله رابطه انسان با خداست
فرهمند امام جمعه موقت چرام:شرط در انتخابات عدالت و صیانت از آراء ملت است/شورای نگهبان رسیدگی کند/شهید فاتح قله رابطه انسان با خداست
حجت الاسلام فرهمند: با توجه به اینکه کاهش مشارکت نسبت به دوره‌های قبل رقمی بین ۱۸ تا ۳۰ درصد است و این ۳۰ درصد مردد بین حضور و عدم حضور در انتخابات بوده‌اند نشان از این دارد که اگر تلاش اقشار مختلف مردم و مسئولین و فعالان جبهه انقلاب در باب جهاد تبیین به بالاترین ظرفیت خود می‌رسید قطعاً درصد بالایی از این افراد در انتخابات شرکت می‌کردند و آمار به بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌رسید پس معلوم می‌شود که ما کوتاهی کرده‌ایم و از تمام ظرفیت خود برای تبیین مردمی استفاده نکرده‌ایم

به گزارش ندای امت ، حجت الاسلام فرهمند در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم ، پیامبر گرامی اسلام فرمودند بیچاره ترین انسان کسی است که این ماه مبارک بر او بگذر و خطا و گناهی داشته باشد که خدا اورا نبخشیده باشد.
امام جمعه موقت چرام افزود: ماهی که ساعات و ایام و لیالی آن بهای شبها و ساعات و روزهای عمر است، ماهی که طبق آیات قرآن نتیجه اش برای بندگان چیزی جز تقوای الهی و دوری از محارم و گناه نیست، ماهی که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آخرش رهایی از آتش جهنم است.
فرهمند با بیان اینکه هفته قبل در روز ۱۱ اسفند انتخابات پرشور و با نشاطی برگزار شد، عنوان کرد: بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد که با همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی به ویژه در چند سال اخیر و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات و امید دشمنان به مشارکت ۱۰ تا ۲۵ درصدی، مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکم و کوبنده‌ای به دشمنان نظام و انقلاب بوده و در این جنگ نابرابر پیروز قطعی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی و شکست خورده نهایی دشمنان داخلی و خارجی ملت شریف ایران بوده است.
وی ادامه افزود: با توجه به اینکه کاهش مشارکت نسبت به دوره‌های قبل رقمی بین ۱۸ تا ۳۰ درصد است و این ۳۰ درصد مردد بین حضور و عدم حضور در انتخابات بوده‌اند نشان از این دارد که اگر تلاش اقشار مختلف مردم و مسئولین و فعالان جبهه انقلاب در باب جهاد تبیین به بالاترین ظرفیت خود می‌رسید قطعاً درصد بالایی از این افراد در انتخابات شرکت می‌کردند و آمار به بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌رسید پس معلوم می‌شود که ما کوتاهی کرده‌ایم و از تمام ظرفیت خود برای تبیین مردمی استفاده نکرده‌ایم.
فرهمند با بیان اینکه باید در اینجا اول از حضور آحاد ملت شریف که این حماسه حضور را رقم زدند تشکر کنم که همیشه و در همه صحنه‌ها حامی انقلاب و جمهوری اسلامی بوده‌اند، بیان کرد: باید از عاملان و مجریان انتخابات اعم از هیئت‌های نظارت و اجرایی و نیروهای خدوم نظامی و انتظامی و امنیتی و قضایی که امنیت انتخابات را فراهم کردند تا این حضور و حماسه عظیم شکل بگیرد تشکر و قدردانی بکنم.
فرهمند با بیان اینکه نکته سوم خطاب به مردم عزیز است که فصل الخطاب قانون است، تاکید کرد: بعضی از کاندیداها و مردم شریف نسبت به بعضی اتفاقات که در روز انتخابات افتاد معترض و شاکی هستند. قانون برای این بررسی و برخورد با تخلفات احتمالی در انتخابات ماده و تبصره دارد و بهترین راه و سریع‌ترین راه مجرای قانون است.
وی افزود: از مراجع ذی صلاح خصوصا شورای محترم نگهبان هم تقاضا داریم که به صورت جدی بازرسی و نظارت داشته باشند تا اگر حقی از کسی ضایع شده است احقاق حق شود تا مردم بدانند که شرط در انتخابات عدالت و صیانت از آراء ملت است چون این مردم صاحبان اصلی این نظام انقلابند و بالاترین سرمایه برای هر نظام و کشوری همین مردم هستند و با اتکا به همین مشروعیت و مقبولیت مردمی است که جمهوری اسلامی نظام سلطه و غرب را به زانو درآورده و انشاالله نابود خواهد کرد.
فرهمند با بیان اینکه بیست و دوم اسفند روز شهدا و یادآوری مقام شهداست، گفت: شهید فاتح قله رابطه انسان با خداست. شهید اهل مشاهده و شهود جمال ربوبی است.شهید با وارستگی کامل از خودبینی کاملاً خداببین شده است و به شهود تام رسیده است .
وی افزود: در آیات قرآن که در رابطه با شهید آمده است بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همه مخلوقات دارای نفس انسانی با اختلاف در مراتب هستند بلکه شرف بزرگ شهدا راه حق حیات عندرب و ورود در ضیافت الله است این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است این لقا الله و ضیافت الله است که فقط مخصوص شهیدان راه حق است.