آیت الله سید نصیر حسینی:شب‌های ماه رمضان بهترین شب‌ها و لحظه به لحظه این ماه بهترین لحظات زمانی نظام آفرینش هستند/دولت را نباید در زمینه کار‌های عمرانی و اجرایی شرطی کنیم که این کاری خطرناک است/متأسفانه بعضی وقت‌ها نماینده حتی آبدارچی فلان اداره را انتخاب می‌کند
آیت الله سید نصیر حسینی:شب‌های ماه رمضان بهترین شب‌ها و لحظه به لحظه این ماه بهترین لحظات زمانی نظام آفرینش هستند/دولت را نباید در زمینه کار‌های عمرانی و اجرایی شرطی کنیم که این کاری خطرناک است/متأسفانه بعضی وقت‌ها نماینده حتی آبدارچی فلان اداره را انتخاب می‌کند
امام‌جمعه یاسوج تاکید کرد: کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها، ریل‌گذاری و رفع گره‌های مختلف است؛ بنابراین نمایندگان نباید به مسائل کوچک ورود کنند، متأسفانه بعضی وقت‌ها نماینده حتی آبدارچی فلان اداره را انتخاب می‌کند این خیلی خسارت به جامعه و بد است

به گزارش ندای امت به نقل از کبنا ، امام جمعه یاسوج گفت: نماینده مجلس نباید برای یک نفر کار کند. بلکه باید برای همه مردم کار کند به کار‌های جزئی وارد نشود و نظارت کنند، نگویند فلان اداره و فلان مدیرکل سهم فلان نماینده است، متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتار این موضوعات است.
به گزارش کبنا، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه یکی از پایه‌های اسلام است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) می‌فرماید «ای مردم، این ماه پرخیر، رحمت و برکت به استقبال شما می‌آید که مملو از رحمت و برکت و ماهی که برترین ماه‌ها است».
وی با اشاره به اینکه برخی از ماه‌ها دارای فضیلت خاصی و روز‌های آن نیز پر فضیلت هستند، افزود: شب‌های ماه رمضان بهترین شب‌ها و لحظه به لحظه این ماه بهترین لحظات زمانی نظام آفرینش هستند.
آیت الله حسینی با بیان اینکه همه ما ساعت‌ها و لحظات ماه رمضان می‌همان خداوند هستیم، ادامه داد: رمضان ماه می‌همانی ویژه بوده و خداوند عنایت و توجه ویژه‌ای در این ماه به بندگان خاص خود دارد.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه انسان روزه‌دار مطیع امر پروردگار و نفس کشیدن او ذکر خداوند است، بیان کرد: ما باید در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن را در دستور کار داشته باشیم که در روح، نفس و جان انسان تأثیرگذار است.
وی کسی را که به بهانه‌های مختلف خود را از روزه‌داری محروم می‌کند بدبخت دانست و یادآور شد: نباید اهل غیبت و تهمت باشیم، ضمن اینکه همه اعضا و جوارح ما باید روزه باشد.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه توجه به ایتام و افطاری دادن دارای ثواب عظیمی است، خاطرنشان کرد: احترام به بزرگان و کودکان نیز یک ضرورت بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه روزه داری آثار و برکات دنیوی و اخروی دارد، گفت: جسم و روح انسان در سایه روزه‌داری در سلامت خواهد بود.
وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: انسان در سایه تقوا به آرامش دنیا و آخرت می‌رسد.
آیت الله حسینی به مناسبت‌های هفته، روز شهید و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: امام علی (ع) در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید «از فضیلت مجاهدین و جنگجویان سؤال کردند که فرمود این‌ها وقتی تصمیم به جنگ و جهاد می‌گیرند، خداوند آتش جهنم را از آن‌ها برمی‌دارد و در برابر هر روز، پاداش هزار عابد برای آن‌ها نوشته می‌شود و هنگامی که قدم به میدان نبرد می‌گذارند، فرشتگان اطراف آن‌ها را می‌گیرند و از خداوند می‌خواهند که آن‌ها در میدان ثابت قدم بمانند».
امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: خداوند متعال می‌فرماید «من سرپرست خانواده شهید هستم و هرکس آن‌ها را خوشنود کند، مرا خوشنود کرده و هرکس آن‌ها را خشمگین کند، من را خشمگین کرده است».
وی یادآور شد: شهدای ما در هشت سال دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام (ره) در مقابل دنیای استعمار و استکبار جنگیدند و از ناموس، عزت و شرف این کشور دفاع کردند.
آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها به مسأله انتخابات اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم و نامزد‌ها که این افتخار را آفریدند، گفت: حضور ۶۴ درصدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات افتخاری برای کشور است.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم، نامزد‌های انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات، اظهار کرد: همه امروز برنده انتخابات بوده و در خلق این حماسه سهیم و دخیل هستند.
وی انتخابات را یک مسأله شرعی دانست که انجام گرفت و تأکید کرد: این انتخابات برای مجد، عظمت و شکوه انقلاب در برابر دسیسه‌های دشمنان انجام گرفت.
آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه انتخابات مسأله بزرگی بود که در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد و همه در این زمینه مأجور هستند، ادامه داد: کسی که حائز اکثریت آرا شده، نماینده همه مردم است و باید منافع ملت، کشور، اسلام و مسلمین را در نظر بگیرد.
امام جمعه یاسوج ورود به مسائل جزئی، عزل و نصب‌ها را خطری برای نماینده مجلس دانست و تأکید کرد: این کار باعث می‌شود که توجه به مسائل زیرساختی، قانون‌گذاری و ریل‌گذاری قانون به فراموشی سپرده شود.
وی ضمن تأکید بر اینکه کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها، حسن اجرا، قانون‌گذاری و رفع گره‌های قانونی است، اظهار کرد: وقت نماینده مجلس ارزشمند بوده و نباید وارد کار‌های جزئی شود.
وی ادامه داد: اکنون نماینده انتخاب شده نماینده تمام اقشار است و باید منافع کشور را مد نظر قرار دهند نماینده‌ها تکلیف سنگین و مسولیت سنگین دارند.
امام‌جمعه یاسوج تاکید کرد: کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها، ریل‌گذاری و رفع گره‌های مختلف است؛ بنابراین نمایندگان نباید به مسائل کوچک ورود کنند، متأسفانه بعضی وقت‌ها نماینده حتی آبدارچی فلان اداره را انتخاب می‌کند این خیلی خسارت به جامعه و بد است. نماینده مجلس نباید برای یک نفر کار کند. بلکه باید برای همه مردم کار کند به کار‌های جزئی وارد نشود و نظارت کنند، نگویند فلان اداره و فلان مدیرکل سهم فلان نماینده است استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتار این موضوعات است.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه مدیران کل باید درست عمل کنند، خاطرنشان کرد: دولت را نباید در زمینه کار‌های عمرانی و اجرایی شرطی کنیم که این کاری خطرناک است. کلیت نظارت را داشته باشید و مطالبه‌گری داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه مردم نیز باید مطالبه کلی داشته باشند، گفت: با توجه به رتبه نخست مشارکت مردم استان در انتخابات، انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.