سامانه‌ای شدن مزایده و فروش اموال مصادره‌ای قاچاقچیان
سامانه‌ای شدن مزایده و فروش اموال مصادره‌ای قاچاقچیان
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سامانه‌ای شدن مزایده و فروش اموال مصادره‌ای قاچاقچیان موادمخدر اعلام کرد: طی دو سال اخیر، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان افزایش یافته و به دنبال آن درآمدهایی که به حساب دولت و خزانه واریز می‌شود بیشتر از هزینه‌هاست و این دستاورد بزرگی است

 ندای امت/ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سامانه‌ای شدن مزایده و فروش اموال مصادره‌ای قاچاقچیان موادمخدر اعلام کرد: طی دو سال اخیر، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان افزایش یافته و به دنبال آن درآمدهایی که به حساب دولت و خزانه واریز می‌شود بیشتر از هزینه‌هاست و این دستاورد بزرگی است.

سردار اسکندر مومنی با اشاره به سامانه الکترونیکی دولت و همچنین مصادره اموال ناشی از جرائم مواد مخدر اظهار کرد: بیشترین تاثیر در حوزه مقابله با مواد مخدر، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان است.

مومنی معتقد است که اگر قاچاقچی دستگیر شود اما اموال او مصادره نشود،‌ او حتی از داخل زندان هم کار خود را هدایت می‌کند و اگر قاچاقچی اعدام شود اما اموال او مصادره نشود اعضای دیگر باند به این عمل مجرمانه ادامه می‌دهند اما اگر اموال قاچاقچی مصادره شود او دیگر مالی ندارد و باند قاچاقچیان به طور کامل از بین می‌رود.

وی با اشاره به سامانه‌ای شدن مزایده و فروش اموال مصادره‌ای، بیان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر و درآمدها افزایش پیدا کرده است. اکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر جزو معدود دستگاه‌هایی است که درآمدش بیشتر از هزینه‌های آن است.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تا سال ۱۳۹۹، درآمد حدود یک سوم هزینه‌ها را ستاد موادمخدر تولید می‌کرد و دو سوم آن از خزانه و بودجه سنواتی کشور تامین می‌شد، اما طی دو سال اخیر، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان افزایش یافته و به دنبال آن درآمدهایی که به حساب خزانه واریز می‌شود، بیشتر از هزینه‌هاست و این دستاورد بزرگی است./ایسنا