انتصابات پر سر و صدا در کهگیلویه و بویر احمد/ نورچشمی هایی که یک شبه به پست های مهم رسیدند
انتصابات پر سر و صدا در کهگیلویه و بویر احمد/ نورچشمی هایی که یک شبه به پست های مهم رسیدند
از آنجائی‌که اصول نوزدهم، بیستم، بیست و هشتم و بند چهارم اصل چهل و سوم قانون اساسی بر برابری ملت در برابر قوانین به‌ویژه اشتغال تأکید می‌نماید و مستفاد از بند نهم اصل سوم قانون اساسی رفع تبعیض ناروا و ایجاد فرصت برابر از تکالیف جمهوری اسلامی ایران بر شمرده شده است. همچنین بندهای ۴ و ۵ عهدنامه دولت مردمی سیزدهم که بر فساد‌ستیزی و قانون‌گرایی و شفافیت تأکید نموده است، حال چطور افرادی مشخص نیست از کجا پیدا کرده و به عنوان معاونان مدیران کل در استانداری جایگزین کرده اند!

از آنجائی‌که اصول نوزدهم، بیستم، بیست و هشتم و بند چهارم اصل چهل و سوم قانون اساسی بر برابری ملت در برابر قوانین به‌ویژه اشتغال تأکید می‌نماید و مستفاد از بند نهم اصل سوم قانون اساسی رفع تبعیض ناروا و ایجاد فرصت برابر از تکالیف جمهوری اسلامی ایران بر شمرده شده است.  همچنین بندهای ۴ و ۵ عهدنامه دولت مردمی سیزدهم که بر فسادستیزی و قانون‌گرایی و شفافیت تأکید نموده است، حال چطور افرادی مشخص نیست از کجا پیدا کرده و به‌عنوان معاونان مدیران کل در استانداری جایگزین کرده‌اند!
به گزارش ندای امت به نقل از کبنا نیوز ، همزمان با اعلام این خبر، اعتراضات وسیعی در گروه‌های فضای مجازی وزارت کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت که همگی خواستار پاسخگویی مدیران به این تصمیم هستند. وزارت کشور شبیه گوشت قربانی شده که هر کسی از آموزش‌وپرورش و هر نهاد دیگری می‌تواند به‌راحتی به آن راه پیدا کند و همیشه هم مرغ همسایه برای وزارت کشوری‌ها غاز بوده است!
بر اساس آنچه که در سایت‌های آزمون استخدامی درج شده، طرح زین‌الدین آزمون دارد، و با یک سرچ ساده تاریخ آزمون نیز مشخص است:


طفره‌رفتن معاون توسعه استانداری: بعداً توضیح می‌دهم، بعداً!
پیگیری‌های کبنا نیوز فقط به این موارد ختم نشد و امروز پنجشنبه (24 اسفندماه 1402) در حاشیه جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به سراغ مرادعلی پیوند، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و در دراین‌خصوص سؤال پرسیدم که «پیوند» پاسخگو نبوده است.
او در ابتدا گفت: الان می‌خواهم، بروم و بعداً توضیح می‌دهم.
خبرنگار اصرار کرد که بر اساس کدام شاخص و قانون این افراد به‌کار گرفته شده است؟ او پاسخ داد حتماً بر اساس یک قانونی بوده است. پیوند در این لحظه سکوت کرد و حرفی نزد.
مجدداً خبرنگار از پیوند این سوال را پرسیده که بر چه اساسی و با چه قانونی این افراد به استخدام استانداری و وزارت کشور درآمده‌اند؟ پیوند این‌گونه پاسخ داده که «قبلاً به این سؤال پاسخ داده‌ایم».
اما با وجود جواب غیر قانع‌کننده، باز هم پرسیدیم که چرا و چگونه این افراد استخدام شده‌اند؟ که پیوند این بار پاسخ داد که «بعداً توضیح می‌دهم، بعداً!».
این مکالمه که طفره‌رفتن «پیوند» از پاسخگویی محسوب می‌شود و با وجود اعتراضات وسیع در فضای مجازی، مسئولان هیچ‌گونه پاسخی در برابر این اقدام خود ندارند، کارمندان وزارت کشور خواستار ورود استاندار انقلابی به این وضعیت شده‌اند.
افراد باسابقه کنار رفتند، لیدرهای سیاسی و نورچشمی‌ها حکم گرفتند!
همه افرادی که حکم معاونت آنان لغو شده، پیش‌ازاین دارای مسئولیت‌ها و سوابق کاری مختلفی در وزارت کشور بوده‌اند. یکی از کارمندان استانداری گفت: ما از استاندار اخلاق‌مدار و انقلابی خواستاریم که به این طرح ورود کنند، و ببینند که این طرح به چه شکلی در حال اجرا است؟ و چرا کارمندانی باسابقه و با مدارج بالای تحصیلی حکمشان لغو می‌شود و عده‌ای بدون یک روز سابقه کاری جایگزین آنها می‌شوند؟
یکی دیگر از کارمندان گفت” مدیرکل امور اجتماعی، نصرالله کرمی (جانباز ۶۰ درصد و از نیروهای منصوب در همین دولت و سابقه بالا وزارت کشور) معاون مدیرکل اداری و مالی، احمدی گنجه (کارشناس مسئول، رئیس اداره حوادث غیرمترقبه و…) معاون مدیرکل بحران، مرتضی دانایی (بخشدار، معاون فرماندار و…) معاون مدیرکل امور اجتماعی، آصف رحیمی کشکولی (کارشناس و معاون مدیرکل فناوری اطلاعات) معاون مالی مدیرکل اداری و مالی از جمله افرادی بودند که حکمشان لغو شده است.
وی افزود: افراد منصوب شده فاقد هر گونه رزومه و تخصص خاصی هستند و بعضاً برخی افراد مزد راننده فلان لیدر سیاسی یا مسئولیت تهیه سیستم صوتی برای سخنرانی‌های یکی از بزرگان را بر عهده داشته‌اند، نکته بعد اینکه، یکی از افراد تازه‌استخدام شده در استانداری، پیش‌ازاین چند ماه در دانشگاه یاسوج به‌عنوان نیروی شرکتی (پیمانکاری) فعالیت می‌کرد؛ اما به دلیل برخی تخلفات و دستیاری نمرات دانشجویان در سامانه گلستان از آنجا نیز اخراج شده بود، وی با شروع به کار دولت رئیسی، ابتدا قصد داشت به‌عنوان سرپرست خوابگاه به دانشگاه برگردد؛ اما با ممانعت روبه‌‌‌رو شد، وی اینک به بهای حمایت از فلان لیدر اصول‌گرا، نه‌تنها استخدام، بلکه به‌عنوان نورچشمی معاون یک مدیرکل ستادی در استانداری شده است!
اگر مسئولان ورود نکنند…!
اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان استانی به این اقدام ورود نکنند، اقدامی که بر اساس آن، افرادی بدون یک روز سابقه کاری استخدام دولت می‌شوند، و یکباره نیز به آنان پست معاونت مدیرکلی داده می‌شود! باید فاتحه قانون را خواند و این اقدام تبدیل به رویه‌ای آشکار می‌شود.
پیش‌ازاین، استخدامی‌های بدون ضابطه از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی مورد انتقاد و اعتراض واقع می‌شد، استخدامی‌هایی که یواشکی و پشت پرده بود، اما حالا در روز روشن، در لوای یک طرح، افرادی را می‌آوردند و استخدام می‌کنند، می‌گویند اینها نخبه‌اند! اگر نخبه هستند، باید در بنیاد نخبگان کشور و استان پرونده داشته باشند.
آقایان مسئول، اگر هر چه سریع‌تر به خواسته‌های مردم و اعتراضات جامه عمل نپوشانید و پاسخ قانع‌کننده‌ای ندهید، اگر این طرح را با این شیوه را لغو نکنید، این رویه در دولت‌های دیگر نیز اتفاق می‌افتد.
بر اساس این گزارش اسامی افرادی که به‌عنوان معاون مدیرکل در استانداری منصوب شده‌اند به شرح زیر است:
۱– نوید گرجی معاون اجرایی مدیرکل حوزه استاندار
۲– جمال‌الدین عمید معاون اداری مدیرکل اداری و مالی
جایگزین نصرالله کرمی جانباز 60 درصد با سوابق رئیس امور اداری 28 سابقه خدمت
۳– خانم سارا ره انجام معاون مالی مدیرکل اداری و مالی
جایگزین آصف رحیمی معاون دفتر فناوری و رئیس اداره فناوری
۴– سید نادر حسینی معاون مدیرکل بازرسی
۵– محمد شجاعی معاون تشکل‌های مدیرکل امور اجتماعی
جایگزین مرتضی دانایی باسابقه بخشداری معاون فرماندار، معاون حراست
۶– مصطفی جوزانی معاون مدیرکل امنیتی
جایگزین اسلام مرادپور بخشدار اسبق سرفاریاب  و رئیس اداره امنیتی اتباع
۷– مهدی معینی معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات
جایگزین علی اکبر فرهنگی بخشدار اسبق بهمئی. فرماندار بهمئی
۸– امین پاسبان معاون آسیب‌های اجتماعی مدیرکل امور اجتماعی
جایگزین نورمحمد ناطقی. بخشدار مرکزی کهگیلویه
۹– حمید کرمی معاون مدیرکل بحران
جایگزین علی احمدی‌گنجه