ایت الله حسینی:وقتی قرآن می‌خوانیم دگرگونی معنوی در انسان ایجاد می‌شود/نگرانی مردم از شرایط جدید کالابرگ ها
ایت الله حسینی:وقتی قرآن می‌خوانیم دگرگونی معنوی در انسان ایجاد می‌شود/نگرانی مردم از شرایط جدید کالابرگ ها
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به برخی از بی حجابی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: نشست‌های متعددی به همین منظور برگزار می‌شود، ولی کار عملی و میدانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به برخی از بی حجابی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: نشست‌های متعددی به همین منظور برگزار می‌شود، ولی کار عملی و میدانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ندای امت به نقل از خبرگزاری شبستان ، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: یکی از مراتب تقوا و ابزار تقرب به ذات ربوبی حق، قرائت قرآن و انس با کلام الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج قرآن را کتاب عهد بین خالق و مخلوق دانست و گفت: امام علی علیه السلام می‌فرماید «چون قرآن کتاب عهد بین خالق و مخلوق است، بر هر بنده‌ای لازم است که هر روز حداقل ۵۰ آیه از آیات قرآن را تلاوت کند».

وی با اشاره به اینکه قرآن مایه خیر و برکت برای جامعه و انسان است، افزود: وقتی قرآن می‌خوانیم دگرگونی معنوی در انسان ایجاد می‌شود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: قرآن تجلی خداوند است که برای ارتباط انسان با خدا می توان از طریق قرآن این کار را امکان‌پذیر کرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه قرائت و انس با قرآن انسان را از فحشا و منکرات دور می‌کند، ادامه داد: زنگ‌های قلب‌ها نیز با قرائت قرآن و یاد مرگ پاک می‌شود.

وی یادآور شد: طبق حدیث شریف «ثقلین» یکی از امانت‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) قرآن و اهل بیت بوده که انسان‌ها با تمسک به این دو هرگز گمراه نخواهند شد.

آیت الله حسینی تربیت فرزندان را یک مسئله مهم و دارای ثواب عظیمی دانست و بیان کرد: حق فرزند بر پدر انتخاب نام نیک، تربیت اسلامی، دینی و در شان و منزلت جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه مسئله تربیت مهم‌ترین موضوع برای فرزندان بوده که باید انس آنها با قرآن را در این راستا مد نظر داشته باشیم، اظهار کرد: ضرورت دارد که خانواده‌ها نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی شکوه و عظمت نشست‌های قرآنی را در روایات یادآور شد و افزود: هر مجلسی که کتاب خدا با حضور مردم تفسیر، تلاوت و مورد توجه قرار گیرد، خداوند آرامش، اطمینان و آسایش را برای حاضرین در چنین مجالسی نازل می‌کند.

آیت الله حسینی نگاه به صفحات و آیات قرآنی را عبادت دانست و گفت: کسانی که در مجالس و محافل قرآنی حضور پیدا می‌کنند رحمت الهی شامل این افراد می‌شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، یادآور شد: در سایه تقوا انسان به سعادت، عزت و خیر دنیا و آخرت می‌رسد.

وی ۲۹ اسفند ماه، روز ملی شدن صنعت نفت در کشورمان را یادآور شد و افزود: صنعت نفت توسط دولت مصدق با پشتیبانی روحانیت و ضربه کاری که فدائیان اسلام وارد کردند، ملی اعلام شد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: در زمان مظفرالدین شاه این قرارداد ۶۰ ساله نوشته شد و برای انگلیس فواید بسیاری داشت که در این دوران ما عملاً مستعمره انگلیس بودیم.

امام جمعه شهر یاسوج به توقیف محموله نفتی آمریکا توسط کشورمان اشاره کرد و افزود: امروز در دریا محموله نفتی این کشور توسط ایران متوقف می‌شود که در هیچ جای دنیا جرات انجام چنین کاری را ندارند.

وی توقیف این کشتی را حق کشور ما دانست و گفت: آمریکا به عنوان دزد گردن کلفت جهانی ثروت‌های عظیمی از کشورمان با زور، قلدری، شبانه و روزانه به غارت برده و ما حق داریم که این کشتی را متوقف کنیم.

آیت الله حسینی گفت: با توجه به شکایت والدین بیماران پروانه‌ای بر اثر تحریم‌ها و مشکلاتی که جبهه استعمار و استکبار بر علیه کشور و ملت ما به وجود آورد، ما حق داریم که گردن کلفتی آمریکا را نپذیریم.

امام جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز، گفت: باید احترام ماه مبارک رمضان مورد توجه باشد و در ملأ عام روزه خواری نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی مسافر باشد باید احترام ماه مبارک رمضان و روزه‌داران را حفظ کند.

آیت الله حسینی خواستار رعایت مسائل ایمنی و قوانین رانندگی در مسافرت‌ها شد و افزود: تلفات ما در حوادث و سوانح رانندگی بالا بوده و می‌طلبد که با ایمنی رانندگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج فرزندان را سرمایه‌های ارزشمندی برای کشور، خانواده و جامعه دانست و ادامه داد: نباید با رانندگی اشتباه ضمن به خطر انداختن خود، امنیت جانی دیگران را نیز به خطر بیندازیم.

وی با اشاره به نصب مجسمه شیر بر روی برخی از قبور درگذشته و زشت و ناپسند دانستن این کار، یادآور شد: امروز نیز در مواردی برخی افراد عکس زن‌ها و دختران مرحومه را نیز روی قبرها با لباس‌های جلف نصب می‌کنند که این کاری ناپسند است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه ضرورت دارد که اسباب آسایش میت فراهم شود، اظهار کرد: ما باید غیرت ناموسی داشته باشیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به برخی از بی حجابی‌ها در جامعه اشاره و ادامه داد: غالب دختران ما مقید به حجاب هستند ولی عده کمی حجاب را رعایت نمی‌کنند که می‌طلبد با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نشست‌های متعددی به همین منظور برگزار می‌شود، ولی کار عملی و میدانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

آیت الله حسینی با اشاره به مطرح شدن بحث حجاب اجباری توسط عده‌ای از افراد، تصریح کرد: حجاب قانون و فرمان خدا و همچنین قانون کشور است و عده کمی می‌خواهند فضا را به هم بریزند.

امام جمعه شهر یاسوج در فراز پایانی خطبه‌ها به اعتراض گسترده مردم از کالابرگ‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه باید معادل آن پول در حساب افراد وجود داشته باشد، خرید اجباری بوده و باید به گونه‌ای باشد که افراد تحت فشار قرار نگیرند.