امام جمعه پاتاوه:رژیم صهیونیستی در درگیری مستقیم با ایران می‌خواهد خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته اند، نجات دهند
امام جمعه پاتاوه:رژیم صهیونیستی در درگیری مستقیم با ایران می‌خواهد خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته اند، نجات دهند
حجت الاسلام سیادت بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «پیوسته گروهی از امت من در بیت المقدس و پیرامون آن مبارزه می‌کنند و یاری نکردن آنان، زیانی به آنها نمی‌رساند، آنان تا روز قیامت پشتیبان حقند. و خداوند متعال در سوره مائده آیه ۸۲ می ‌فرماید «بی تردید یهود و مشرکان را دشمن‌ترین مردم نسبت به مومنان خواهی یافت»

به گزارش ندای امت به نقل از شبستان حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۷ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را به تقوا و فضیلت بیت المقدس از نظر قرآن مجید و حضرات معصومین علیهم السلام اختصاص داد و اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در نامه ۴۸ نهج البلاغه فرمودند: «شما را به ترس از خدا سفارش می‌کنم، به دنیا پرستی روی نیاورید، گرچه به سراغ شما آید، بر آنچه از دنیا از دست می‌دهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید، و برای پاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستم دیده باشید».

امام جمعه پاتاوه گفت: خداوند متعال در سوره اسرا آیه ۱ می‌فرماید: «منزه است خدایی که بنده‌اش را در شبانگاهی از مسجد الحرام به سوی مسجد الاقصی که گرداگردش را پر برکت ساخته‌ایم، برد تا از آیات خود را به او بنمایانیم».

وی ادامه داد: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث قدسی از طرف خداوند می‌فرمایند:«هر کس مرا در خانه‌ام( مسجدالحرام) یا (مسجد النبی) یا در( بیت المقدس) زیارت کند و بمیرد، شهید جان سپرده است».

حجت الاسلام سیادت بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «پیوسته گروهی از امت من در بیت المقدس و پیرامون آن مبارزه می‌کنند و یاری نکردن آنان، زیانی به آنها نمی‌رساند، آنان تا روز قیامت پشتیبان حقند. و خداوند متعال در سوره مائده آیه ۸۲ می ‌فرماید «بی تردید یهود و مشرکان را دشمن‌ترین مردم نسبت به مومنان خواهی یافت».

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، روز جهانی قدس و قیام روحانی مبارز شهید شیخ محمد خیابانی در آذربایجان در تاریخ ۱۲۹۸ ش را گرامی داشت.

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «روز قدس امسال یک خروش بین المللی علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود» و حضرت امام خمینی سلام الله علیه فرمود: «روز قدس، روز اسلام و قدس، پاره تن اسلام است».

حجت الاسلام سیادت آمریکا را دشمن همه ادیان حتی مسیحیت دانست و افزود: آمریکا جز به منافع خود، منفعت دیگران را نمی‌خواهد و دشمن اصلی اسلام، قرآن و پیامبر عظیم الشان (ص) است.

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل با اساس اسلام دشمن هستند، چرا که اسلام، کتاب و سنت را خار راه خود و مانع از چپاولگری‌شان می‌دانند.

وی در فراز دیگری از خطبه ها، بیان کرد:  حضرت امام خامنه‌ای در دیدار دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین فرمود «نیروهای مقاومت و مردم غزه تا این لحظه پیروز میدان هستند، اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ ۶ ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است. آنها قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست. به حول و قوه الهی، پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید، ان شاءالله».

حجت الاسلام سیادت بازدارندگی فعال و هوشمندانه ایران در برابر رژیم در حال زوال اسرائیل را یادآور شد و گفت: اخیرآ حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت هفت نفر از دیپلمات‌ها و سرداران ایران را شاهد بودیم.

امام جمعه شهر پاتاوه به چرایی حمله رژیم کودک کش به کنسولگری کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: صهیونیست‌ها در بحبوحه شدت یافتن تنش‌ها در کرانه باختری، فشارهای بین المللی، اختلافات با آمریکا که به رسانه‌ها راه یافته، درگیریی‌های شدت یافته داخلی که همراه با استعفا از کابینه اضطراری و گسترش اعتراضات خیابانی بوده و همچنین عمل جراحی نتانیاهو ملعون دست به این حمله زدند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوعات، محور مقاومت نیز از مبدا عراق حملات موفقی را علیه اهداف حساس در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده است.

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در درگیری مستقیم با ایران می‌خواهد خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته اند، نجات دهند.

خطیب نماز جمعه پاتاوه گفت: بازدارندگی ایران نه تنها دچار ضعف و فرسایش نشده که این تبلیغات دشمن رژیم صهیونیستی است که به مردم جهان می گویند ایران ضعیف شده و قدرت جنگ مستقیم با ما را ندارد، لذا ایران همچنان هوشمندانه و فعالانه عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه پاسخ ایران در جای خود قاطع، کوبنده و پشیمان کننده خواهد بود، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند«البته رژیم کودک کش، سیلی این اقدام را هم خواهند خورد، ان شاءالله».

حجت الاسلام سیادت در پایان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی فرمود «انتظار به جای مردم این است که تصمیمات و اقدامات خیلی خوب اقتصادی مسئولان در زندگی آنها اثر ملموس داشته باشد. دولت کنونی می‌تواند بسیاری از این گره‌ها را باز کند. اگر رشد هشت درصد اقتصادی در برنامه هفتم ادامه پیدا کند، قطعاً در زندگی مردم گشایش مطلوبی حاصل خواهد شد».