سخنان بزرگمهر در آیین تشییع و خاکسپاری پاسدار سید علی معصومی پور
سخنان بزرگمهر در آیین تشییع و خاکسپاری پاسدار سید علی معصومی پور
با حضور گسترده مردم قدرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد پاسدار سرافراز عرصه جنگ و دلیری و مقاومت، زنده یاد حاج سید علی معصومی پور در کنار برادر شهیدش آرام گرفت

با حضور گسترده مردم قدرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد پاسدار سرافراز عرصه جنگ و دلیری و مقاومت، زنده یاد حاج سید علی معصومی پور در کنار برادر شهیدش آرام گرفت.

پاسدار سرافراز عرصه جنگ و مقاومت شادروان زنده یاد حاج سید علی معصومی پور با حضور گسترده مردم قدرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد و استانهای همجوار در کنار برادر شهیدش آرام گرفت.

به گزارش ندای امت، در این آیین تشییع و خاکسپاری تعدادی از ائمه جمعه و جماعت استان، نیروهای نظامی و انتظامی، سبز پوشان سپاه پاسداران،تعدادی از همرزمان جبهه های جنگ و نبرد، مردم قدرشناس بخش سرفاریاب و شهرستانهای کهگیلویه و چرام با سخنرانی همرزم وی جناب سرهنگ بزرگمهر نژاد و قرائت نماز توسط امام جمعه محترم بخش سرفاریاب در فضایی مملو از اندوه و ماتم و در میان گریه و زاری همگان در آرامستان روستای دره لیر در کنار گلزار برادر شهیدش سید شمس الله آکده به خاک سپرده شد.

در این آیین تشییع سرهنگ بزرگمهر نژاد با چشمانی اشکبار و صدایی بغض گرفته و دلی اندوهبار از زنده یاد حاج سید علی معصومی پور به عنوان رزمنده دلیر هشت سال دفاع مقدس نام برد و گفت: برایم بسی مایه اندوه و غمگساری است که اینک بعد از عروج ملکوتی برادر، دوست و همرزم دیروز خود لب به سخن بگشایم و زبانم را قاصر و کوتاه تر از آن می بینم که بتوانم در رابطه با خصوصیات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی وی سخنی ادا نمایم.

بزرگمهر نژاد گفت: پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران زده یاد سید علی معصومی پور از اولین نیروهای مردمی بود که ندای معمار کبیر انقلاب را لبیک گفت و به جبهه های جنگ اعزام گردید.
وی گفت: زنده یاد در ادامه در طرح لبیک سال ۱۳۶۲ به منطقه قصرشیرین اعزام و سپس در عملیات والفجر ۸ و کربلای یک و چهار و پنج و کربلای ده حضور فعال داشتند و بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

همرزم زنده یاد سید علی معصومی پور اضافه نمود که وی در سال ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ به علت استفاده دشمن از سلاح شیمیایی مصدوم گردید که پرونده وی در جریان درصد جانبازی می باشد.

بزرگمهر نژاد اضافه نمود که زنده یاد در سال ۱۳۶۷ به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

سرهنگ بزرگمهر نژاد در ادامه به ذکر خصوصیات اخلاقی و اجتماعی وی پرداخت و گفت:
زندگی زنده یاد حاج سید علی معصومی پور سراسر خدمت و فعالیت و دلبستگی به مردم و حضور فعال در مناسبتهای مختلف اجتماعی و سیاسی منطقه گره خورده بود.

بزرگمهر نژاد برداشتن سنت‌های غلط و هزینه بردار در مراسمات، ازجمله حذف غذا دادن از طرف خانواده‌ای معزا که در سال ۶۵ در چهلم برادر شهیدش برداشت و حذف سخنرانی ها هفتمین روز و سرانجام بنیان گذار مراسم تشییع، تدفین و ختم دریک روز جهت رعایت حال شرکت کنندگان ، تعمیر و ساخت ۱۷ مسجد از جمله مسجد ابوالفضل سرفاریاب( محل برگزاری نماز جمعه) ، پیگیری و ساخت چهار غسالخانه و خرید ۸ سردخانه، کاهش مهریه های سرسام آور به ۳۱۴ و ۱۱۴ سکه بهار آزادی در منطقه (که در نهایت مصوبه مجلس شد) را از جمله پاره ای از تدبیرها و اقدامات زنده یاد حاج سید علی معصومی پور نام برد.

وی گفت: ایشان ستون همه مراسمات شادی و عزا در بخش سرفاریاب و طوایف سادات امام زاده علی(ع) و ایل نویی بود.

بزرگمهر نژاد از زنده یاد معصومی پور به عنوان مصلح اجتماعی و مرکز ارتباطات با جوانان نام برد و گفت: حضور چندهزار نفری مردم قدرشناس در تشیع مرحوم حاج علی معصومی پور به عنوان یک پاسدار این درس را به همه داد که سپاه پاسداران نهادی مردمی و با مردم است و حضور این حضور چشمگیر مردمی درسی بود به همه ماها که با مردم و در بین مردم بودن می تواند محبوبیت بیشتر داشته باشد.

بزرگمهرنژاد اضافه نمود که زنده یاد حاج علی معصومی پور از سواد آکادمیک برخوردار نبود اما به اندازه صدها دکتر و مهندس مدیریت داشت وحضور هزاران نفر و همچنین یادگاران دفاع مقدس و سبز پوشان نیروی نظامی انتظامی و ائمه جمعه و جماعت شهرستانهای مختلف نشانی از محبوبیت، صداقت و مردمی بودن مرحوم معصومی پور بوده و هست.

در ادامه تابوت زنده یاد حاج سید علی معصومی پور به طور سنتی با ذکر شعارهای الله اکبر، و عزا و عزاست امروز، مردم عزاست امروز، حاج علی دلاور، پیش خداست امروز و… بر روی دستهای مردم قدرشناس تا کنار گلزار برادر شهیدش تشییع و به خاک سپرده شد.

پایگاه خبری ندای امت ، این مصیبت عظمی را به مردم قدرشناس بخش سرفاریاب، خانواده های محترم معصومی پور، آکده و بزرگمهر نژاد، هوشدار پور و نیروهای مقاومت و سپاه پاسداران و کلیه دوستان و اقارب و آشنایان وی تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات را برای آن فقید سعید و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان خواهان است.