با «محمود رضا ضرغامی» کاندیدای لیست امید و قائم مقام حزب اعتدال و توسعه خوزستان سرگذشت جالب کاندیدای نمایندگی حوزه بهبهان: از امضا حکم مسئولیت استانی در ازای هماهنگی با نماینده بهبهان تا پیش شرط عدم شرکت در انتخابات ۹۸// نماینده محترم بجای تمرکز زیاد بر عزل و نصب ها از ظرفیت نمایندگی استفاده کند//فردی […]

با «محمود رضا ضرغامی»
کاندیدای لیست امید و قائم مقام حزب اعتدال و توسعه خوزستان

سرگذشت جالب کاندیدای نمایندگی حوزه بهبهان: از امضا حکم مسئولیت استانی در ازای هماهنگی با نماینده بهبهان تا پیش شرط عدم شرکت در انتخابات ۹۸// نماینده محترم بجای تمرکز زیاد بر عزل و نصب ها از ظرفیت نمایندگی استفاده کند//فردی در روستاها در حال تبلیغ انتخاباتی است و ادعا کرده با هماهنگی بنده در انتخابات ۹۸ کاندیدا می شود که کذب است.
محمودرضا ضرغامی کاندیدای سابق انتخابات مجلس حوزه بهبهان با تبریک ایام الله شکوهمند دهه مبارک فجر گفت: بعد از انتخابات اردیبهشت ۹۵ با بنده در خصوص پذیرش مسئولیت هایی خارج از استان خوزستان مذاکراتی انجام شده و پیشنهاداتی ارائه گردید.

عمده این پیشنهادات در سطح استان های غربی و جنوب غربی کشور و حتی پایتخت بود که بواسطه عرق و علاقه ای که به خدمت در استان خوزستان داشتم از پذیرش مسئولیت درخارج استان به طور کلی امتناع کردم. واقعیت امر این است که خودم را مدیون مردم مظلوم بهبهان می دانم و علاقه داشتم توان و همت خود را به حل مشکلات مردم بهبهان و خوزستان معطوف کنم.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر پیشنهاد مسئولیت در استانداری خوزستان گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری میهمان دکتر شریعتی بودم، در آن جلسه در خصوص پذیرش مسئولیت بعد از انتخابات ریاست جمهوری با بنده صحبت شد.

وی ادامه داد: مرداد ماه مجددا از دفتر استاندار محترم با بنده تماس گرفته و قرار شد در فرصت مناسب با حضور معاون امور اقتصادی استانداری جلسه ای منعقد شود.

کاندیدای لیست امید گفت: در آن جلسه مسئولیت اداره کل برنامه ریزی و تحول اداری استانداری خوزستان به بنده پیشنهاد شد. بعد از طی تشریفات اداری و دریافت پاسخ مثبت استعلامات لازم و موافقت مکتوب اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از بنده خواستند در جلسه شهریور ماه وزارت کشور حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: بنده حضور خود در جلسه وزارت را منوط به صدور ابلاغ جهت رسمیت یافتن موضوع کردم. بهمین خاطر امور اداری استانداری ابلاغ بنده را آماده و جهت امضا در اختیار دفتر استاندار قرار داد. بنده نیز علی رغم عدم امضای حکم و بدلیل تقاضای معاون محترم امور اقتصادی در جلسه شهریور ماه در محل وزارت کشور حضور یافتم.

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه خوزستان گفت: بعد از جلسه وزارت در جلسه دیگری در استانداری و با حضور مدیران کل، به عنوان مدیر کل برنامه ریزی و تحول اداری معرفی شدم. با این وجود ابلاغ بنده تا این لحظه از سوی استاندار خوزستان امضا نشده است.

وی ادامه داد: بعد از این جریان چند بار جهت تعیین تکلیف با استاندار خوزستان تماس گرفته و باکمال تأسف هیچ پاسخی از ایشان دریافت ننمودم.

ضرغامی از اطلاع کامل خود در باره حواشی موضوع خبر داد و گفت: از ناحیه بزرگان سیاسی سطح کشور، استان و شهرستان در خصوص این مورد با استاندار خوزستان مکرراً صحبت شد و دکتر شریعتی تکلیف موضوع و قطعیت آن را منوط به هماهنگی و موافقت نماینده محترم شهرستان (آقای کشت زر) کردند.

وی ادامه داد: البته عدم تصمیم گیری قطعی استاندار محترم در این خصوص موجب بروز مشکلاتی نیز برای این حقیر شده است، من جمله اینکه قریب به ۵ ماه است که حقوق بنده قطع شده که این امر به دلیل صدورحکم ماموریت از آموزش پرورش به وزارت کشور و عدم ابلاغ حکم توسط استاندار محترم است.
ضرغامی در پاسخ به این سوال که آیا امضای حکم وی از سوی استاندار خوزستان منوط به عدم شرکت ایشان در انتخابات آتی مجلس شده، گفت: مستقیما این موضوع را از استاندار محترم نقل قول نمی کنم ولی از سوی برخی افراد مرتبط با ایشان پیش شرط اعطای این مسئولیت به ازای عدم شرکت در انتخابات آتی و یا همراهی و موافقت با تغییر فرماندار محترم بهبهان عنوان گردید که بنده به جد از پذیرش آن ها امتناع نمودم.

وی ادامه داد: شایان تاکید است امتناع حقیر نه بدلیل نگاهم به انتخابات آتی که فی الواقع اعطای این مسئولیت در خوزستان آنهم در شرایطی که پیشنهاداتی بسیار بهتر را خارج از استان پیش رو داشتم و صرفاً به دلیل خدمت به همشهریان و هم استانی های گرامی از پذیرشش سرباز زدم را بدین شیوه نوعی معامله می‌دیدم که بهیچ عنوان با اصول مورد پذیرش و اخلاقیات بنده سازگاری نداشت. مضافا اینکه معتقدم آینده سیاسی افراد صرفا دست خودشان نیست و افتخار می کنیم که تابع ملتی هستیم که جز ارکان نظام هستند.

ضرغامی گفت: در واقع می‌توانستم با لحاظ کردن منافع شخصی در خارج از استان با شرایطی بسیار بهتر و جایگاه بالاتر آینده بهتری را برای خود و برخی دوستان رقم بزنم اما بدلایلی که فوقا عرض شد عطایش را به لقایش بخشیدم.

این فعال سیاسی دلیل عدم همراهی با تغییر فرماندار را معامله نکردن بر سر مسائل جناحی عنوان کرد و گفت: در خصوص فرماندار محترم نیز اعتقاد بنده این است که فارغ از تمامی نقدها و نقاط ضعف و قوت ایشان نباید به هیچ عنوان بر سر منافع مردم و شهر به دلیل مسائل شخصی، گروهی و یا جناحی معامله نمود که این مصداق بارز حق الناس و ظلم در حق مردم است.

وی اضافه کرد: البته بعدا از طریق واسطه ها و برخی نزدیکان دکتر شریعتی شنیدم که پس از این همه مدت ایشان عنوان داشتند که بنده به دلیل بازنشستگی قادر به حضور در مسئولیت نیستم که این مورد نیز با توجه به نامه ها و حکم ماموریت بنده از اساس مردود میباشد.
ضرغامی: نماینده شهرستان بجای تمرکز روی عزل و نصب ها از ظرفیت و جایگاه نمایندگی استفاده کند.

ضرغامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارزیابی عملکرد استاندار خوزستان گفت: دکتر شریعتی اهل بهبهان است و مردم بهترین قضاوت را در خصوص عملکرد ایشان انجام میدهند. وی افزود: اخیرا بحث هایی دال بر جابجایی ایشان وجود داشت که مطمئنا به عنوان یک همشهری از شنیدن آن خوشحال نیستیم و امیدوارم این فرصت خوب و ایده ال برای خدمت رسانی بیشتر به مردم بهبهان باقی بماند.به نظر حقیر عملکرد ایشان از دو منظر قابل نقد است:

اول: از نگاه یک شهروند بهبهانی، ایشان بهرحال و علیرغم تمام محدودیتهای پیش رو و به عنوان یک همشهری در یک مقام عالی استانی میتوانست با ایجاد همدلی مضاعف و تلاش برای هم افزایی نیروهای دلسوز در شهرستان، شرایط مساعدتری جهت خروج از تنگناهای موجود به کمک نیروهای شایسته و نخبگان بهبهان حتی بدور از مسائل جناحی فراهم نماید و فارغ از هرگونه تنگ نظری برخی منفعت طلبان وضعیت شهرستان را به نحو مطلوبتری پیش ببرد.

دوم: از نگاه یک فعال سیاسی معتقدم به دوش کشیدن بار همه مسولیت ها در استان توسط ایشان و نیز تلاش برای جلب رضایت مجمع نمایندگان به هر شکل ممکن بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک قوا و جایگاه نماینده ارشد دولت در استان که موجب نارضایتی نیروهای همفکر ایشان یا همان اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در سطح استان شده است،حداقل میتوانستند با ایجاد توازن معقول و نسبی،شکل بهتر و معقولتری داشته باشد.

ضرغامی در پاسخ به این سوال که در ایام انتخابات مجلس مرتبا از ارتباطات گسترده خود با بدنه دولت به عنوان یک پوئن مثبت یاد کرده، آیا تاکنون از این ظرفیت برای کمک به شهرستان استفاده کرده است؟ گفت: در جلسه ای که بعد از اعلام نتیجه انتخابات با مردم داشتم آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت های موجود برای پیشرفت شهرستان اعلام کردم، اکنون نیز این آمادگی را برای خدمت رسانی به مردم و کمک به حل مشکلات عام شهرستان دارم،دیگر اینکه این ارتباطات همچنان به قوت خود باقی است،لیکن زمانی می‌تواند اثر بخشی بیشتر وملموس تری داشته باشد که با اخذ مسئولیت همراه باشد که متاسفانه بنا به دلایلی که ذکر کردم این امر میسر نشد.

کاندیدای سابق بهبهان در خصوص آینده سیاسی خود و حضور در انتخابات ۹۸ گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای انتخابات نگرفته ام اگرچه انسان باید از حال برای آینده تصمیم گیری کند.وی بدون اشاره به شخص خاصی تصریح کرد: بیش از دو سال تا انتخابات باقی مانده و برخی افراد در روستاها از هم اکنون فضا را انتخاباتی می کنند، این موضوع خسران بزرگی برای مردم و مسئولین بوجود می آورد.

وی گفت: جالب آنجاست برخی از این افراد ادعاهای واهی نسبت به بنده دارند. به عنوان مثال فردی در روستاها اعلام کرده حضورش در انتخابات ۹۸ با هماهنگی بنده است که این موضوع کذب است و همانطور که عرض کردم به آرامش و وقت مردم در شرایط فعلی احترام می گذارم و آینده سیاسی خود را به عنایت خاص پروردگار و مردم می سپارم.

وی در خصوص عملکرد نماینده شهرستان گفت: به عنوان یک شهروند نکاتی مد نظر دارم ولی مطرح کردن آن ممکن است از جایگاه یک رقیب تصور شود. با این حال بنظر بنده بجای تمرکز زیاد روی برخی عزل و نصب ها یا حساسیت بیش از حد روی برخی نیروها، اگر از پتانسیل و ظرفیت بالای قانونی جایگاه نمایندگی بیشتر استفاده شود، بالتبع موفقیت بیشتری برای توسعه شهرستان بدست می آید. در هر صورت برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.